Annons:
Etikettövrigt
Läst 1190 ggr
[Clifford5sos]
4/16/16, 2:19 AM

Djur som far illa

Vad tycker ni om djur som används för att tjäna pengar? 

Som t.ex. dessa små apor som tränats upp att köra små motorcyklar och har en kedja runt halsen? eller elefanter som turister får rida på? 

Jag säger bara det, djurplågeri på hög nivå! låt djuren vara djur. 

Många har säkert delade åsikter om detta, men enligt mig så är det verkligen inte okej oavsett om det skulle pågå i Sverige eller Asien.

Annons:
Ugglemor.
4/16/16, 8:08 AM
#1

Jag tror faktiskt ingen här tycker djurplågeri är okej, hoppas jag.

kae
4/16/16, 10:34 AM
#2

Jag är emot alla former av djurplågeri, cirkusdjur, kött/mejeri/ägg-industrin, djurtester, päls och skinnutvinning.

JuliaMG
4/16/16, 10:48 AM
#3

Jag tycker det är hemskt. Jag hoppas att alla andra här tycker det också. När jag och min mamma var i Thailand för ca sju år sedan så var vi på ett zoo där. Det var hemskt. Burarna var jättesmå och vissa av djuren satt till och med på betonggolv (de hade säkert en inhängnad också, men thailändarna hade nog satt in dem i burarna för att försäkra sig om att turisterna skulle kunna se dem; hemskt i vilket fall som helst). Djurshowerna var hemska. Visst, åttaåriga jag tyckte det var gulligt med en apunge som kunde trampa omkring på en cykel, men nu efteråt så vet jag att det var fel. Värst var nog elefantshowen. Elefanterna ritade riktigt fina teckningar av savanner och gjorde "självporträtt". Har ni läst om hur man får elefanter att rita? Det är fruktansvärt. Jag var som sagt åtta år och tyckte det var häftigt, och kunde inte förstå varför mamma var ledsen när vi åkte därifrån. Elefanterna kunde ju rita sig själva liksom, hur smarta var dem inte då, tänkte jag. Dagen efter åkte vi till ett apreservat istället och fick se apor som hoppade omkring fritt i trädkronorna. De såg så lyckliga och ostörda ut, och thailändarna som jobbade där verkade mycket gladare än djurskötarna. Mina enda tankar var: Varför fick inte zoo djuren bo såhär? Var det därför de inte rörde på sig och såg så ledsna ut? Jag förstod det inte då, men nu gör jag det.

Jag återkommer när jag har något bättre att skriva.

Hoseok
4/16/16, 11:37 AM
#4

*host* Köttindustrin *host* 😎

[Clifford5sos]
4/16/16, 1:05 PM
#5

#4: Därför jag är vegan.

[Clifford5sos]
4/16/16, 1:06 PM
#6

Nu syftar jag främst på dessa djur som används som turistattraktioner t.ex. utomlands.

Annons:
Wowy
4/16/16, 1:23 PM
#7

#2 Håller helt med dig.

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

[rumelle]
4/16/16, 8:54 PM
#8

Mjölkindustrin är nog det sorgligaste som finns.

Upp till toppen
Annons: