Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1059 ggr
[Stockholmsbruden]
4/19/16, 7:38 PM

Hälsokontroll

Nåra frågor.. Inför hälsokontroll i skolan nästa vecka - måste man ta av sig tröjan inför andra? Kommer man va ensam i rummet? Nästan alla år har skolsyster klagat på att jag varit "undernärd" jag och mina föräldrar har sagt till henne flera gånger att bara för att jag väger lite är jag inte undernärd. Jag är 13 och väger 35. Tycker själv inte det är lite ens och jag är heller inte speciellt överviktig eller smal, mer Mittemellan. Hon verkar tro att jag svälter ihjäl haha. Blir så irriterad, hon säger inget till dem som är så överviktiga att de knappt kan gå ju :( Blir ju ledsen när hon säger att jag är för smal .. Jaja :/

Annons:
Wowy
4/19/16, 7:48 PM
#1

Jag känner såå igen mig i det du säger - jag har alltid varit underviktig och många gånger fått höra att jag är så smal och borde äta upp mig. När jag gjorde senaste hälsokontrollen var det bara hon och jag i rummet, och när hon skulle kolla ryggen tog man av sig tröjan.

Folk är olika. Att jämföra sig med andra på det viset är bara fel. Du är du, en unik varelse på denna jord.🙂

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

Prenova
4/19/16, 8:03 PM
#2

Precis som #1 sa så är man alltid ensam och får ta av sig tröjan när man kollar ryggen! Det här med att hon ständigt kallar dig undernärd är kanske för att ditt BMI visar att du är det, hur lång är du? (Du behöver såklart inte svara om du inte vill :) )

[Lindis123]
4/19/16, 8:33 PM
#3

Usch vad jobbigt,har samma problem:( Förra gången jag skulle kolla ryggen var det 2 personer i rummet,skolsyster och någon annan som jag inte kommer ihåg vad hon var,kanske hon studerade till ngt?Tyckte inte det var riktigt okej men ville inte ställa till med en scen.

Vikan
4/19/16, 8:55 PM
#4

Vad jag minns, så var det bara hon och jag i rummet och tog endast av mig tröjan då vi skulle kolla min rygg. Den enda gång det varit två i rymmet var då skolläkaren (?) också var där för att kolla min rygg igen ^^

Elsaharr
4/19/16, 10:44 PM
#5

Jag har också detta problem! Jag har alltid fått höra att jag är för smal osv, för man ser revbenen osv, men jag är absolut inte undernärd. Jag äter normalt och så, det är bara det att mina gener säger till mig att jag inte kan lägga på mig fett typ

Zingo ;D

[Stockholmsbruden]
4/20/16, 7:11 AM
#6

Jag är 150cm bara, men vad bra att jag iallafall inte var ensam om att hon tycktejag va smal haha :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: