Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 1216 ggr
emiliahok
2016-04-20 21:06

Tips på klänning till 9ans bal??!

Vi ska snart ha 9ans avslutningsbal och jag har letat jättemycket efter en klänning men inte hittat någon. Alla brukar ha maxiklänningar men jag funderar på om man kanske skulle kunna ha en kort men "utstående".

Vad ska ni ha för klänningar? Lång/kort? 

Länka snälla tips!!!!

Annons:
JuliaMG
2016-04-20 22:05
#1

Jag ska ha en lång klänning har jag tänkt, och vad jag har hört så ska alla på min skola ha långa klänningar. De flesta kör på enfärgade klänningar eller tvådelade klänningar där överdelen och underdelen är två olika färger liksom. Ingen vad jag vet ska ha en tajt klänning, utan alla verkar ha de mer "utstående" modellerna. Själv har jag inte hittat en klänning än, men jag tycker bubbleroom, nelly och zelando har fina klänningar. Om du googlar på balklänningar kommer en massa sidor upp med superfina balklänningar! :)

Jag återkommer när jag har något bättre att skriva.

vendelay
2016-04-22 09:49
#2

När jag gick i 9:an hade alla olika på balen. Vissa korta som slutade strax under rumpan, andra hade knälånga klänningar och vissa långa klänningar. Vissa hade kjol och top också. Du får ha precis vad du vill!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

tmickis
2016-04-22 12:26
#3

När jag hade bal i 9an (2014) så hade alla olika, men populärast var långa klänningar i olika modeller, jag hade en lång mörkblå med lite strass. Du ska hitta nått som du tycker är fint och som sitter bra! :)

ra-17
2016-04-22 19:55
#4

Jag hade hellång klännig på balen i 9ab, och det var det många som hade. Men det var även en hel del korta och knälånga klännigar. Det gick bra vilket som!

ljungensjenka
2016-04-22 21:02
#5

Vi jade väldigt blandat, många med långa enfärgade klänningar men andra med korta och glittriga. Själv hade jag knälång aprikosfärgad utan rygg - den stack ut haha ;)

NordicSunset
2016-04-23 09:34
#6

Jag ska ha en marinblå klänning som är lång bak och kort där fram. :) Jag tror det kommer vara väldigt blandat på min skola, vet redan nu att några ska ha korta klänningar också. Funderade själv på att ha en kort klänning, men tyckte den andra var finare och passade bäst. Jag hittade båda mina på nelly och jag rekommenderar den sidan starkt! Den jag ska ha är Ida Sjöstedts Stephanie dress och den andra jag funderade på heter Sweetheart Skater dress eller något liknande.

Be the best version of you.

  • Zoella
Annons:
Upp till toppen
Annons: