Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 1181 ggr
BaltizSimbaLukas
2016-04-25 15:27

Lite jobbig kompis

Hej!

Jag har en kompis som jag har känt ganska länge, men nu har vi börjat umgås på fritiden. Det är bara det att hon vill vara med mig HELA tiden. Varje dag efter skolan och på helgen. I helgen ville hon att jag skulle sova över, men min mamma sa nej. Jag är inte så van vid detta, är för mig själv oftast, och det är jag nöjd med. 

Problemet är att jag vill säga nej, men inte vet hur. Om jag säger det rakt ut så kommer hon säkert bli ledsen och arg för att "jag vill inte vara med henne". Hur ska jag göra?

"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag

Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

Annons:
Corgitok
2016-04-25 15:31
#1

Också vart men om det. Jag ljög dock om att jag skulle göra annat men vågar nu säga att jag inte känner för att göra något och säger som det ät. Testa att säga att du inte känner för att göra något och sedan fortsätter du att säga det när du inte vill så kanske hon inte frågar lika ofta. Hon ska ju inte tvinga dig att göra saker du inte vill göra.

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Hoseok
2016-04-25 16:09
#2

Hon måste ju respektera att du vill vara ensam ibland. 

Jag skulle sagt det såhär "Jag känner inte för att göra något ikväll, men kanske på Måndag?" så att du liksom ger henne ett annat tillfälle och tar bort fokus på att du inte kan/vill och på att du ser fram emot att träffa henne någon annan dag.

Vikan
2016-04-25 17:30
#3

Kan du inte prova att förklara att du helt enkelt inte alltid orkar göra något med henne? Jag kan bli så trött av att vara med mina kompisar, även om jag gillar dem, och jag har förklarat hur det är och de är helt okej med det och respekterar det ^^

kae
2016-04-26 21:14
#4

Om du inte vill säga sanningen, så får du väl ljuga. Endast fantasin begränsar dig, du är trött, sjuk, dina föräldrar är sjuka du ska till tandläkaren, doktorn

[[Grinchiga Grinchen]]
2016-06-09 15:01
#5

#4 det håller dom första gångerna men till slut kommer nog kompisen att tro att man inte vill vara någon gång överhuvudtaget. Annars jättebra alternativ :) Du skulle kunna börja eller ljuga om att du går på en fritidsaktivitet. Då kommer din kompis att förstå att du inte kan för att du måste gå på den fritidsaktiviteten efter skolan istället. Annars vet jag inte :|

ipopuma
2016-06-09 18:22
#6

Säg nej. Är tufft men är det mest rättvisa sättet enligt mig. Och förklara varför att du är trött eller inte bara känner för det idag för du har mycket i huvudet eller bara vill göra något annat. Tror att i en bra relation kan man göra det som typ jag o min kompis kan säga vill du hit på nåt och hon säger nej jag vill kolla på serier. Antagligen kollar vi på serier tsm eller så ses vi en annan dag. Och ibland känner man bara inte för det :P

Annons:
Upp till toppen
Annons: