Annons:
Etikettövrigt
Läst 4724 ggr
jojjon
4/26/16, 2:42 PM

Vaknar inte av väckarklockan

Hejsan hörrni, passar väll egentligen inte att skriva i tonåring men hittade inget annat passande hehe ;) Jag är förbi tonåren och bor ensam i en lägenhet och har ett jobb, problem är att jag inte vaknar av min väckarklocka på morgonen. Har flera alarm efter varandra, lägger mig tidigt när jag kan (jobbar mestadels kväll och är hemma kl 12 på kvällen) och eftersom jag har jobb så kan jag inte försova mig och att försova sig till jobbet som börjar kl 15 är ju inte riktigt hållbart. Jag har inte varit hos läkaren än men funderar starkt på att beställa tid då det måste fixas snarast… Snälla om någon har tips på om jag saknar något vitamin eller mineral, tips på väckarklocka eller vad som, skriiiv för jag behöver hjälp!!

Annons:
vendelay
4/26/16, 2:47 PM
#1

Menar du att du sover igenom alarmen eller att du snoozar?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

smellcaramell
4/26/16, 2:58 PM
#2

ställ ett larm för då måste du upp då, förmodligen så sitter det i huvudet då du vet att du har flera larm och inte behöver kliva upp än när det ringer. Jag var likadan när jag visste att mamma ändå kom och väckte mig, då kunde jag sova även om larmet ringde,

Annielle
4/26/16, 2:58 PM
#3

Testat att ha en starklampa som tänds när du ska gå upp, stående vid huvudändan av sängen inställd med timer?

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Zadeira
4/26/16, 2:58 PM
#4

Har du provat med en annan alarmsignal? Eventuellt att du har fler olika klockor som går igång samtidigt med olika signaler.

Frosstis
4/26/16, 3:06 PM
#5

Byt signal. Man vänjer sig vid samma signal och stänger ute ljudet när man sover, så som man kan vänja sig vid t.ex att ens partner snarkar eller sådär. Jag byter alarmsignal då och då för att inte sova igenom dom.

Em_
4/26/16, 3:47 PM
Annons:
Swadika
4/26/16, 3:50 PM
#7

Jag har ett aktivitetsarmband som vibrerar när mitt larm ringer. Svårt att sova när det vibrerar från armbandet 🙂

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[eliinmeyer]
4/26/16, 5:36 PM
#8

Är alarmet på mobilen? För då kan jag också tycka att det är ganska svårt att vakna. Se till att du har på något väldigt jobbigt ljud som signal så du inte har tex den där harpan som spelar en melodi, den är ganska svår att vakna till ;) utan använd den som heter "alarm" den är mest effektiv (om du nu har iPhone). Annars köp en väckarklocka som låter hööögt så kanske du vaknar lättare. Sedan om du har högtalare eller så, kanske du kan koppla in mobilen så alarmet blir högre?

JuliaMG
4/26/16, 7:55 PM
#9

Menar du att du inte vaknar alls eller att du lägger dig och sover igen efter att du slagit av den? Om du lägger dig och sover igen så prova att lägga telefonen långt bort från sängen så du måste kliva upp när du ska stänga av den. Det gjorde jag ett tag. Om du inte vaknar alls så kanske du kan prova att byta signal. Ta någon som är irriterande, högljudd och jobbig och ställ in den på högsta nivå. När jag hade en riktig låt sov jag igenom den, för då stördes jag liksom inte.

Hoppas det hjälper! :)

Jag återkommer när jag har något bättre att skriva.

jojjon
4/27/16, 12:21 AM
#10

Tack för alla tips!! Jag sover igjenom mina alarm, jag vaknar alltså inte alls.. Ska prova byta signal på mina alarm så uppdaterar jag imorgon :)

Katarina97
4/27/16, 1:51 AM
#11

Jag har en stereo som går igång på extremt hög volym på morgonen, men det kanske inte är så uppskattat i lägenhet ;). Men ett tips är att sätta timer på sänglampan så att den tänds samtifigt som alarmet ringer och att verkligen försöka att  få in en rutin då du går och lägger dig och går upp samma tid varje dag och får 8 timmars sömn. Det hjälper verkligen mig när jag gör det! (Säger jag och skriver detta klockan 2 på natten, dubbelmoral jag vet, jag borde verkligen lyssna på mitt egna råd :P Men när jag gör det så funkar det)

Upp till toppen
Annons: