Annons:
Etikettbilder
Läst 2173 ggr
affieee14
4/26/16, 10:35 PM

mår sjukt dåligt över detta ( skick bilder )

Hej. Jag började skriva med en kille & ja visste att han hade flickvän. Men han sa själv klart & tydligt att de hde gjort slut så ja trodde på honom. Han frågade om bilder ( bh ) & ja är sån som inte bryr sig så ja skickade några bilder. Han screnade vissa men i still don't care. Men efter ett tag kom de ut att han inte hade gjort slut me sin flickvän.. Han & hans kompis hade bara utnyttjat mig & började kalla mig för hora osv. Ja känner inte ens dessa killar så ja tar ju int åt mig så mycket av de. Men t frågan, borde ja berätta för hans flickvän? Asså mår sjukt dåligt över att ja skicka bilder t en som hade en flickvän.. hur tycker ni att ja ska göra? 😕😭

Annons:
vendelay
4/26/16, 10:41 PM
#1

Helt ärligt så är det inte du som gjort fel, det är han. Det var han som var otrogen, inte du. Jag tycker att du ska berätta för flickvännen om du känner att det känns säkert för dig, för hon bör få veta vilken skitstövel han är. Om du tror att allt blir värre av att berätta, om hon t.ex. skulle starta rykten eller vara elak mot dig, så tycker jag inte att du ska göra det.

Du måste försöka ta dig ur det här. Jag vet att vi lever i ett fruktansvärt sjukt samhälle och att många säkert komma säga att det är ditt fel för att du skickade bilderna men det är INTE ditt fel. Det är killens fel som inte respekterar dig och dina bilder. Jag hoppas att du har någon vuxen i din närhet (förälder, lärare, kompis förälder, skolsyster…) som du kan ta hjälp av om det behövs. Det är olagligt att utpressa och utnyttja.

Ta hand om dig, vännen.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

affieee14
4/26/16, 10:49 PM
#2

#1 de känns som de kommer bli värre om j berättar för henne.. Då kommer hon berätta för honom att ja sagt de.. Dom kommer antagligen göra slut & då kommer han & alla hans kompisar gå på mig.. 😓 asså har typ ingen ja kan prata me detta om eftersom alla stämplar en sp himla lätt i dagens samhälle.. 😭

vendelay
4/26/16, 11:13 PM
#3

#2 jag finns här om du vill PM:a. Jag kommer inte stämpla dig för bilder eller liknande.

Det är en svår situation. Å ena sidan är det orättvist att hans flickvän inte får veta vilket as han är men å andra sidan måste du kunna känna dig säker och trygg. Det är egentligen inte ditt ansvar att berätta för henne, det är hans ansvar även om han inte tar det. Mitt förslag, utifrån den information jag har, är att du försöker bryta kontakten med honom och bara ignorera honom.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[eliinmeyer]
4/26/16, 11:22 PM
#4

Kan du inte blocka dem om de skulle skriva till dig?

Hoseok
4/27/16, 1:28 AM
#5

Hade jag varit du så hade jag kontaktat flickvännen och visat vad som skett. Men du ska såklart tänka på din egna säkerhet. Fortsätter de trakassera dig så bör du dock överväga att polisanmäla.

affieee14
4/27/16, 9:36 AM
#6

#3 tack! infogar dig ett meddelande alldeles strax. Jag snackar inte med dessa killar länge utan släppte kontakten helt när jag fick reda på att de bah drev & gjorde narr av mig typ.. De har ju antagligen visat bilderna för sina kompisar men de visar ju bara vilken nivå dem ligger på. ;/ visar ju upp mig på stranden i bikini så de är ju egenkligen inget att skicka bilder.. :(

Annons:
affieee14
4/27/16, 9:37 AM
#7

#4 jovisst blockar jag! men de känns verkligen så fel att ta bort dem då ja snackade me dom ett ganska bra tag :/ vill ju ändå veta va dem lägger upp på my story och om jag skulle missa något :(

affieee14
4/27/16, 9:42 AM
#8

#5 om jag hade vart den tjejen hade ju jag också velat veta om min pojkvän höll på så.. men asså ja tror att hennes kompisar kommer också börja skriva eftersom jag vet hur tjejer gör.. :(

Hoseok
4/27/16, 11:37 AM
#9

#7 Bry kontakten! Sitt inte och följ dem på snapchat (Som jag antar My Story är). Du skadar ju bara dig själv genom att göra så. Släng ut dem ur ditt liv. Vad spelar det för roll att du snackat med dem ett tag? De har skadat dig. Du har INGEN skyldighet att ha kvar dem i ditt liv.

#8 Då spärrar du. Och polisanmäler om de fortsätter. Ta inte åt dig, hur svårt det än är. Lättare sagt än gjort. Men kom ihåg att de inte trakasserar dig för att det är något fel på dig. De trakasserar dig för att de själva är osäkra och omogna.

affieee14
4/27/16, 11:54 AM
#10

#9 Men ja mår ju dåligare om jag inte får veta vad de gör.. jag får lixom ett behov av att kolla va de gör & ja blir värsta stalky bitch.. men de är för att ja har ett behov av att kolla va dem gör

Hoseok
4/27/16, 11:56 AM
#11

#10 Försök hitta ett sätt att bryta det mönstret, då. Vad som helst. Distrahera dig med annat. Umgås med vänner. Prata med vänner eller familj om vad som har hänt så du kan lägga det bakom dig. 

Det är lite som att bryta kontakten med ett ex som man inte kommit över. Man kan inte sitta och kolla vad hen gör hela tiden, då skadar man bara sig själv. Förstår du hur jag menar? Du måste hitta ett sätta att bryta mönstret.

affieee14
4/27/16, 2:12 PM
#12

#11 min familj får verkligen inte veta, de flesta av mina kompisar vet att jag är sån som skickar bilder. Men de dem inte vet är att ja skicka bilder till den ena killen först, men sedan började vi bråka och va ganska över för han sa saker som var riktigt elaka.  Sedan började hans kompis snacka me mig och då hade dem la snackat ihop sig osv.. kände mig fett tveksam på att gå från han till hans kompis.. men mina val i livet har ju inte varit de bästa hitils så.. :( jag addade hans tjej på snapchat så nu får ja se hur jag gör ;/

Hoseok
4/27/16, 2:38 PM
#13

Se bara till att inte gräva dig djupare. Se till att blockera alla. Blockera även tjejen. Förlklara innan du blockerar att du inte vill ha med detta att göra mer, därför blockerar du alla som är invloverade. Så hon förstår varför du försvinner.

Annons:
affieee14
4/27/16, 10:27 PM
#14

#13 okej har skickat t henne nu, fråga om hon visste va hennes kille hökk på med 😓

Elsaharr
4/28/16, 9:14 AM
#15

Berätt gärna hur det gått!

Zingo ;D

affieee14
4/28/16, 9:30 AM
#16

#15 hon brydde sig inte.. 😇hade min " kille " skickat bilder hade han varit borta ur mitt liv..

Corgitok
4/29/16, 10:26 PM
#17

Brydde hon sig inte?? What!?

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Hoseok
4/30/16, 12:21 AM
#18

#17 Kan vara en försvarsmekanism. Man säger att man inte bryr sig för att man inte litar på personen som påstår vad som hänt. Eller så bryr hon sig inte. Det beror ju på vad för relation de har till varandra. Hon kan ju ha gett honom tillåtelse till det, det är inget konstigt med det.

catcult
4/30/16, 6:58 AM
#19

Ett tips i all välmening är att sluta skicka lättklädda bilder av dig själv till andra. Även om du har underkläder på dig och det egentligen inte är värre än att bli sedd i bikini på stranden kommer du garanterat råka ut för att ännu fler killar beter sig precis som de två du pratar om i tråden. Många i din vänkrets kommer prata skit bakom ryggen på dig - garanterat. Det låter hårt, men så ser verkligheten ut och jag hoppas att du tar hand om dig.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

affieee14
4/30/16, 9:13 AM
#20

#19 ja försöker sluta, men de är ett självskadsbetende att skicka bilder, de har lixom blivit en vardag

Annons:
[eliinmeyer]
4/30/16, 10:19 AM
#21

Ta bort de sociala medier där du skickar dem, om du skickar på kik, ta bort de då, messenger, använd det inte, snapchat, samma där, och vill du ha kvar snapchat ta bort alla du skickar bilder till och ha bara kvar dina vänner. Säg att om dina vänner vill nå dig får de göra de på sms. Och skickar du bilder på sms så blocka bara de nr som du skickar bilder till

[eliinmeyer]
4/30/16, 10:21 AM
#22

Vet du vem Tova Helgesson är? Hon har gjort en video där hon pratar om sitt självskade beteende, vilket är samma som du har, kanske hjälper att titta på den? Och sen tror jag du behöver prata med någon, kurator eller psykolog. På något sätt måste du ju sluta och det kanske är första steget?

affieee14
4/30/16, 10:24 AM
#23

#22 ja, jag har sett tovas video. de va därifrån jag insåg att de var ett självskadsbeetende :/

Hoseok
5/1/16, 9:49 PM
#24

#19 Det är dock viktigt att poängtera ut att problemet ligger inte hos personen som skickar bilderna utan hos personerna som tror att det är okej att skicka vidare dem. Det är något av en dröm att tro att vi någonsin kommer kunna leva i ett samhälle där man ska få skicka nakenbilder utan att bli dömd för det, men jag tycker det är viktigt att ha den bilden i åtanke. Så det inte blir som våldtäktskulturen där vi säger åt tjejer att sluta gå med kort kjol på natten. Det är inte där problemet ligger, nämligen.

Men jag förstår vad du vill få sagt, missförstå mig rätt.

Hoseok
5/1/16, 11:27 PM
#25

#23 Har du någon aning om vad roten till självskadebeteendet kan vara? Om inte, pratar du med någon? T.ex. kurator, psykolog osv. Om inte, kanske värt att göra det så du kan komma fram till vad som får dig att agera som du gör.

Daehyun_cheesecake
5/5/16, 11:05 PM
#26

Jag anser inte att problemet ligger på att han hade en flickvän, utan att du faktiskt skickade bilder på din kropp. Jag vet att du skrev att du inte bryr dig. Men en dag kommer du att göra det. Och du kommer inte må bra av det heller.

Råder dig att kolla på denna video, om du inte redan sett den.

Blogg: http://nouw.com/KpopLove

Upp till toppen
Annons: