Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 886 ggr
Frosstis
4/27/16, 6:17 PM

Face roller

Är det någon som provat en sk face roller? vad tycker ni, funkar den? Är den värd att köpa?

Annons:
Carrosh
4/27/16, 10:58 PM
#1

Har aldrig tidigare hört talas om detta, så var tvungen att kolla upp vad det var. Är rätt skeptisk till att det här faktiskt skulle funka (det låter för bra och för skumt för att vara sant). Skulle nog aldrig våga testa heller.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Hoseok
4/27/16, 11:21 PM
#2

Massage är aldrig fel. Det skadar ju inte att testa. Sen måste man ha på minnet att det är inget som säger att det funkar i alla fall.

Carrosh
4/27/16, 11:29 PM
#3

#2 Nålar brukar väl inte ingå i massage? 🤔

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Hoseok
4/28/16, 11:51 AM
#4

#3 Jag skulle kalla det massage då man stimulerar något med tryck (om än svagt tryckt) från nålarna.

Honestyisdead
4/28/16, 12:34 PM
#5

#4 Så nålarna punkterar inte huden?

Hoseok
4/28/16, 1:36 PM
#6

#5 Det gör dem säkert. Som sagt så är det en definitionsfråga, och jag kan mycket väl ha tolkat det fel. 

Ingen anledning att fortsätta diskutera det, tror jag. Ni har säkert rätt. Jag använde fel ord, men min poäng kvarstår egentligen.

Annons:
Jojaton
4/28/16, 1:42 PM
#7

Enligt mig är det en salongsbehandling och inget som man ska hålla på med själv utan erfarenhet/utbildning. Görs det rätt är det säkert jättebra - görs det fel kan det få katastrofala följder för huden.

Johanna - Instagram

Honestyisdead
4/28/16, 1:45 PM
#8

#6 Ja du har missförstått.  Nålarna punkterar huden, de skapar inte tryck. De gör små hål.

Www.dermaroller.nu

Hoseok
4/28/16, 1:53 PM
#9

#8 Där ser man! Tack för infon.

Honestyisdead
4/28/16, 1:54 PM
#10

#7 Håller helt med.

[eliinmeyer]
4/28/16, 6:12 PM
#11

#8 det beror väl på hur stor ytan är på spetsen av nålen och hur många nålar det är. Som de där spikmattorna vissa mediterande människor sitter på (riktiga, inte sånna av plast). De är många nålar där men de punkterar inte huden för att tyngden liksom delar ut sig över hela mattan och fokuseras inte på en enda nål, därför funkar det

Honestyisdead
4/28/16, 7:28 PM
#12

#11 Läs gärna om det. Dessa nålar har syftet att skapa små hål i huden (microskador). Det är hela grejen med dom. Så varför inte läsa om det istället för att dra in spikmatta som har noll och inget med det här att göra.

[eliinmeyer]
4/28/16, 8:20 PM
#13

#12 läste lite om det nu, och vad det verkar som så är det så små hål så det inte är farligt, som att typ ta en pincett och trycka lite på huden, klämma en finne typ, det blir ett hål men inget farligt (vet att man inte ska klämma finnar, dåligt exempel, men ni fattar). Nålarna verkar vara minimala att det är som att få en slags massage ja

Annons:
Honestyisdead
4/28/16, 8:58 PM
#14

Precis vad jag skrev, små hål. 

Och som med alla skador, små som stora kan man få in bakterier.

[Clifford5sos]
4/28/16, 9:57 PM
#15

Har en sådan, men vet inte om det har gjort någon märkbar skillnad…

hahael
4/28/16, 11:12 PM
#16

Det speciella med en roller är att det finns speciell rengöring för den och att nålarna ska vara någon typ av sterila eller så. Tycker ifall man är kunnig inom hudvård och vet hur huden ska skötas kanske man kan prova försiktigt men tycker inte en nybörjare ska göra det. Kan nog bli väldigt motsatt effekt ifall man råkar göra fel

Klart att laxen ska ha en jolle

[Outlawly]
4/29/16, 2:00 PM
#17

Jag har läst att koppa har samma effekt.
Finns små koppar för ansiktet som ökar cirkulationen och en massa annat. 
Om man vill slippa allt blod och riskera infektioner 🙂

[eliinmeyer]
4/29/16, 2:36 PM
#18

#15 jag menar att de är så små att det inte är någon fara, klart de kan komma in bakterier, men sköter man det rätt är det nog ingen fara

kae
5/1/16, 3:32 PM
#19

Den funkar väl så att den gör små hål på huden vilket gör att den börjar läka fortare, och då försvinner ärr snabbare?

Har inte provat själv men skulle absolut kunna tänka mig :)

Upp till toppen
Annons: