Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1115 ggr
hamstertokiglisa
2016-04-29 21:47

Förälskad över internet

Under de senaste månaderna har jag pratat med en kille från USA… Vi kom varandra nära på bara några dagar och nu är vi nästan oskiljaktiga. Varje dag under ungefär tre månader har vi pratat via Skype. Nu snackar jag inte bara om en eller två timmar per dag, utan det är bokstavligen 20 timmar per dygn.  Jag stannar alltid uppe under natten för att vi ska kunna prata.

 Som ni kanske förstår så är jag förälskad i honom. Jag ska försöka hålla den här texten kort, trots att det är tusen saker som jag vill säga. Han är lika förälskad i mig som jag är i honom. Han betyder verkligen allt för mig trots att jag inte ens har träffat honom. Och jag hatar att jag älskar honom. Det är hemskt :( Jag ser honom liksom som min framtida man och pappan till mina barn. Fattar ni vad sjukt? Jag trodde inte ens detta om mig själv… Jag har ALLTID skrattat åt folk som blivit förälskade över internet och tyckt det har vart helt orealistiskt. Men plötsligt är jag i denna situation… 

Grejen är att jag vet om att vi aldrig kommer träffas och det gör så SJUKT ont. Han säger att han ska komma till Sverige och besöka mig, men en biljett kostar hur mycket som helst och ingen av oss skulle kunna ha möjligheten till att träffas under veckor utan att han åker hem. Trots att han skulle komma och besöka mig, så skulle jag ju sakna honom mer än allt när han åker hem igen. Jag tänker på dessa saker VARJE dag, vilket får mig ständigt i tårar. Att jag ligger och ständigt gråter och längtar efter en person som bor på andra sidan jordklotet. Vi lever liksom helt olika liv.

Bara tanken på att jag kanske snart måste ge upp på honom krossar mitt hjärta. Och ni vet när man är förälskad, man vill att den andre personen ska må så bra som möjligt. Egentligen kanske jag inte bryr mig så mycket om mig själv, men något som verkligen gör mig ledsen är att han själv säger att jag är den enda han vill ha. Att han ALDRIG kommer ge upp på mig. Han säger att om han inte får mig, kommer han aldrig ens försöka träffa en annan tjej. Men jag vill hans bästa, jag vill att han ska ha en framtid med någon annan. *Kan inte ens fatta att jag skrev det*.  För jag vet att det här inte kommer gå och åh det gör så jvla ont. 

Vad ska man göra… Är det någon som vart i samma situation som mig? - Att man är kär i någon över internet, men chansen att man kommer träffas är minimalisk. 

Jag vet bara inte om jag ska ge upp på honom så fort som möjligt, innan mina känslor blir ännu starkare. Eller om jag nu ska vänta på att han kommer till Sverige, för den lilla chansen finns ju där. Men tänk om jag nu väntar i ett år, undviker i att få känslor för någon annan, men sen så slutar vi helt plötsligt prata och min väntan var ett stort slöseri när jag lika gärna hade kunnat haft en pojkvän här i Sverige. Eller så träffas vi, han flyttar till Sverige och vi lever lyckliga i alla våra dagar….

Annons:
Hoseok
2016-04-29 21:49
#1

Jag tycker det första steget är att förstå att kärlek över internet är minst lika äkta som i verkligheten. Inte för alla, men för många. Jag har blivit kär i många över internet. Vissa av dem har jag träffat irl och känt motsatsen för, andra har jag träffat och känt ännu starkare känslor för. Det är olika.

Jag tycker du ska härda ut och ha kvar honom i ditt liv om du känner att du klarar det. Försök att inte tänka för mycket på att ni inte "kommer träffas". För det kommer ni. Kan du inte börja spara pengar? Alltså så "fånigt" som 100-200 kr i månaden. Sakta men säkert pengar till en biljett att kanske hälsa på honom om några år.

[rumelle]
2016-04-29 22:00
#2

Ger ni er båda sjutton på att det ska fungera så kommer det att fungera. Men det betyder att båda verkligen vill det till 100%.

Jag var 16 när jag blev kär i en kille från Kanada över nätet. Jag grät och led och allt för jag visste att det var totalt omöjligt. Det var det inte. Nu har vi varit tillsammans i 12 år, bott tillsammans i 6 år och är gifta sedan 2 år. Så visst går det om man bara verkligen vill.

hamstertokiglisa
2016-04-29 22:21
#3

Ni ger mig verkligen hopp om att det en dag kommer gå att träffas. Tack så mycket! Men kan det vara värt att vänta, trots att risken finns att jag ''slösar'' något år av mitt liv på att vänta på honom och sen bara att vi kanske ger upp mitt i allt? ….

[134643]
2016-04-29 22:58
#4

Jag var 14 när jag var i samma situation som dig. Jag trodde aldrig att jag skulle få träffa honom. Det tog 3 år innan vi träffades första gången, men jag älskar honom mer än allt annat så det var värt det alla gånger. Vi försöker få till att träffas var 3e månad ungefär, men nu bor han i England så det är lite billigare, men jag tror absolut inte att det är omöjligt. #3 Slösa? Jag tror att ett förhållande över internet kan ge otroligt mycket, skulle det sluta med att ni inte träffas och det hela rinner ut i sanden så har du ju fått några fantastiska månader med honom! Jag säger satsa. Det är inte ofta man hittar någon som man verkligen klickar med.

Hoseok
2016-04-30 00:20
#5

Vill tillägga att jag har en kompis som varit tillsammans med en person över internet i flera år. Hen flyttade tillslut till USA (där den personen bor) och nu bor de där tillsammans. :)

hahael
2016-05-01 14:22
#6

Jag har varit i exakt samma sits om dig. Jag blev förälskad i en kille från tyskland (nu är ju USA längre bort än tyskland men lite likt iaf!) och vi träffades faktiskt till slut och höll ihop i ett år och sågs minst 2 gånger per år och pratade dagligen via skype. 
Sen när det tog slut blev han ett redigt rövhål men det är en annan historia. 

EDIT: Angående det här med att "slösa tid" så kan jag ge dig tipset att du märker när du gör det. Ifall du kanske träffar en kille hemma i Sverige (låt oss säga i skolan eller något) som visar intresse för dig och enligt dig är partnermaterial och blir lite förtjust  så kan du nog känna efter vad du vill helt enkelt, så var det för mig iaf!

Önskar er all lycka till!

Klart att laxen ska ha en jolle

Annons:
Upp till toppen
Annons: