Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 684 ggr
TovaochPoppan
2016-05-03 12:38

Bli mer öppen

Hej! Jag undrar hur man blir mer öppen och pratsam. Asså när man lär känna mig så är jag pratig och rolig (okej, jag har torr humor men endå) ;) så vad är era tips?:D

Mons Lollipop❤️ The one and only

Annons:
oddahviing
2016-05-03 12:55
#1

Var dig själv!

'-Headlights on the highway-'

TovaochPoppan
2016-05-03 14:15
#2

#1 det är just det för när jag är mog själv så är jag så blyg innan jag känner mog säker med personen:( :)

Mons Lollipop❤️ The one and only

Corgitok
2016-05-03 17:41
#3

Börja med att säga hej och sådana småord. Sedan kan du fortsätta prata. Utmana dig själv!

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Kadoor
2016-05-03 20:31
#4

Att vara sig själv hjälper tyvärr inte för att bli mer öppen precis i början. Visst att det är en otroligt viktig del när en umgås med folk, men för att bli mer öppen måste du försöka utmana dig själv lite. Börja med att säga hej, fråga någon någonting om skolan etc.(om du nu vill lära känna någon eller fler i skolan t.ex.), eller försök komma på någonting du tycker är roligt att prata om och fråga personen vad hen tycker om det. Du kan försöka hitta någon med liknande intressen så att ni har någonting att i alla fall börja prata om. Det krävs tid och övning, för det är jättejobbigt att prata med nya människor och speciellt i början, jag vet! Är själv dålig på att vara öppen och pratsam i början, men ha tålamod med dig själv, utmana dig men pressa dig inte för mycket så att du mår dåligt. Ta det i din egen takt är det viktigaste. :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

TovaochPoppan
2016-05-03 21:54
#5

Tack #2 #3 :D

Mons Lollipop❤️ The one and only

Upp till toppen
Annons: