Annons:
Etikettsex-och-samlevnad
Läst 2517 ggr
Zenpah
5/6/16, 11:50 PM

Sex

Jag är en kille på 14 år och är väldig kåt och har aldrig haft sex men jag har haft Klädsex alltså jucka med kläder på och frågan är ska jag ta nästa steg och börja knulla utan kläder?

Annons:
Hoseok
5/7/16, 3:18 AM
#1

Det är ingen annan än du själv som avgör om du är redo för sexuellt umgänge. Det är ingen på detta forum som kan besvara den frågan åt dig. Om du är osäker så bör du dock vänta tills du känner dig mer säker på vad du vill.

Biancaa
5/7/16, 4:11 PM
#2

Om du känner att du vill så ja, men om du är med någon och  helt plötsligt börjar ta av dig är det bäst ifall du frågar först ifall de vill testa utan kläder, för att vara säker på att de vill. Att båda vill är det viktigaste.

Och se till att skydda dig!!

[rumelle]
5/7/16, 6:20 PM
#3

Med tanke på att du behöver fråga om du borde ha sex på ett forum bland en massa okända människor på internet så tycker jag att det nog säger sig självt att du inte är redo ännu. Ta det lugnt. Livet är långt. Vänta tills du känner själv att du är redo.

[Devya]
5/7/16, 9:37 PM
#4

Jag tycker att man är först redo då man kan ta eventuella konsekvenser av att ha sex. Du kan råka ut för könssjukdomar eller råka göra någon gravid. Är du tillräckligt mogen för att tackla sådana eventuella problem på ett vuxet sätt så är du redo, men om inte så ta ett steg tillbaka och vänta. Det skadar inte att vänta tills man är verkligen mogen.

Zenpah
5/11/16, 1:14 PM
#5

Låt oss säga om jag skyddar mig med kondom och jag är tillräcklig mogen borde jag verkligen knulla en tjej som jag gillar?

Kalli
5/11/16, 1:15 PM
#6

#5: Vad är alternativet menar du, knulla en tjej du inte gillar?

Annons:
vendelay
5/11/16, 1:43 PM
#7

Så länge alla inblandade är med på det och alla inblandade förstår vad sex är och vilka konsekvenser (t.ex. graviditet och könssjukdomar) det kan få är det ju inget fel. Någon över 15 år bör inte ha sex med någon under 15 år dock. Det är också väldigt viktigt att ni kan prata med varandra, förklara vad som är okej och vad som inte är okej och ifall olyckan är framme måste ni kunna lösa problemet tillsammans. En kondom kan spricka och inget preventivmedel är 100% säkert, det är viktigt att ha koll på. Läs lite på umo.se om sex och se till att du är påläst 🙂

Men om du är osäker på om du ska ha sex tycker jag att du ska vänta. Det finns ingen stress och det finns olika sätt att ta på sig själv som du kan testa. Du har hela livet på dig.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Aleya
5/11/16, 1:51 PM
#8

Det är nog mer i detta än om du är redo. 1. Den du ligger med ska även den känna att den är redo och VILL. 2. Jag tycker du inte verkar mogen för fem öre då du skriver som du gör i ts och i #5. Håll dig till handen ett tag till skulle jag säga, eller hur du nu brukar tillfredsställa dig själv.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Zenpah
5/12/16, 12:08 AM
#9

Okej jag väntar nog några år och tack för svaren

vendelay
5/12/16, 12:52 PM
#10

#9 Du är alltid välkommen tillbaka för att ställa fler frågor. Lycka till och ha det fint 🤗

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Zenpah
5/12/16, 3:02 PM
#11

Hej igen! Jag undrar om det finns nån som vill byta bild med mig

Aleya
5/12/16, 3:03 PM
#12

#11 detta är ingen dejtingsajt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Zenpah
5/12/16, 3:04 PM
#13

Ok

Annons:
Upp till toppen
Annons: