Annons:
Etikettundersökningar
Läst 1491 ggr
Wowy
5/9/16, 10:58 PM

Hänthet

Är du vänster- eller högerhänt? Eller kanske både och?

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

Annons:
Scorpio97
5/9/16, 11:03 PM
#1

Högerhänt. Har dock tränat på att göra saker med vänster, så jag klarar det mesta med vänster också (förutom att skriva). Men jag är högerhänt naturligt.


//Jessie

Vixxen
5/9/16, 11:04 PM
#2

Högerhänt, men kan skriva med både vänster och höger!

IaMiaMaria
5/9/16, 11:09 PM
#3

Högerhänt och kan inte göra nåt med vänster så skulle jag bryta höger skulle jag bli helt handikappad!

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Lightoller
5/9/16, 11:32 PM
#4

Är lite osäker på vad jag är.. Jag skriver med vänstern, meeeeen kan absolut inte dribbla eller klippa med den handen utan endast med högern. Jag gör allt annat med högern.. Förutom att skriva. Så vad kan man kalla det? Ambidexter?

Turast
5/10/16, 1:38 AM
#5

Vänsterhänt! Håller dock på att träna upp högern också :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Mysan_
5/10/16, 7:54 AM
#6

Högerhänt

Annons:
JuliaMG
5/10/16, 7:55 AM
#7

Jag skriver med höger och skulle säga att jag är högerhänt, men jag är starkare i vänstern av någon anledning..? ^^

Jag återkommer när jag har något bättre att skriva.

Aleya
5/10/16, 8:07 AM
#8

Det heter ambidextiriös inte ambidexter. Men ja jag är ambidextiriös. Kan göra saker nästan lika bra med båda händerna. Dock är jag bäst på att skriva baklänges och spegelvänt med vänster hand.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Corgitok
5/10/16, 11:15 AM
#9

Vänsterhänt! Använder dock höger hand när jag spelar tennis osv och kastar saker

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Wowy
5/10/16, 6:19 PM
#10

#8 Kan man inte säga ambidexter? (är nyfiken)

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

smellcaramell
5/10/16, 8:12 PM
#11

Valde annat då jag inte kan göra saker lika bra med båda händerna. Kan skriva med båda men det blir bättre med vänster. Klipper med höger främst om det inte är lättare med vänster(p.g.a. vinkel o.s.v.), spelar vi typ badminton eller pingis kan jag börja spela med racketet i ena handen och plötsligt byta till andra mitt i matchen. Dock används högern främst där det behövs styrka, och vänstern då det behövs precision, något som främst märks om jag ska spika en spik, får jag inte missa använder jag vänsterhanden, ska jag få i så mycket som möjligt av spiken på en gång och det inte gör något om jag missar använder jag högerhanden.

Är även "tvåfotad" och kan skjuta typ lika bra med vänster som höger.

[Charlotte Kittenheart]
5/10/16, 9:29 PM
#12

Jag är högerhänt men håller på att träna min vänster :)

Upp till toppen
Annons: