Annons:
Etikettundersökningar
Läst 840 ggr
Wowy
5/10/16, 8:03 PM

Har du/din familj bil?

Jag kanske börjar bli irriterande med mina undersökningar, men är man barn till två statistiker är man ju det…🙂

Har du/din familj bil? Hur påverkas ert val av att ha/inte ha bil av miljön ni bor i? Andra faktorer?

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

Annons:
Katniss
5/10/16, 8:07 PM
#1

En bil.

R.I.P. Anton 💔

Turast
5/10/16, 8:14 PM
#2

Jag valde annat, jag bor själv och har egen bil + körkort (ofc XD )

Jag känner mig mycket mer fri än innan jag hade bil och kan åka vart jag vill när jag vill! Väldigt praktiskt för hundarna också då jag har skåpbil!

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Scorpio97
5/10/16, 8:35 PM
#3

Bor med mamma, har själv inte körkort (än). Vi har en bil. Mammas pojkvän har dock tre bilar själv (en till vardags, samt två jänkare, varav en avställd), så att sälja antingen hans vardagsbil eller mammas bil vore absolut möjligt utan större påverkan för oss.

Vi bor ca en halvtimme ifrån en mellanstor stad. Finns en liten Ica-butik, en låg- och mellanstadieskola samt ett bibliotek här. Bussarna går bra på dagtid på vardagarna, men på helger och kvällar är det sämre. Vi skulle absolut klara oss utan bil, men det är inte optimalt. Storhandla skulle bli väldigt krångligt. Sen har vi hund, och för att komma till ställen där man kan rasta henne ordentligt behövs bil. 

Jag är själv intresserad av crusingar och gamla amerikanska bilar/jänkare, så om jag någon gång får möjlighet att köpa en kommer jag göra det oavsett hur jag bor. Räknar man bort det kan jag avstå från bil om jag inte bor så att situationen kräver att jag har bil. 

Min bror delar bil med några kompisar som bor i samma hus (olika lägenheter). Fasta kostnader delas lika, man tankar bilen när man använt den och man säger till innan man tar den. Storhandlingar görs tillsammans. Smart både för plånboken och miljön!


//Jessie

[Horse24]
5/10/16, 9:43 PM
#4

Min familj har bil, ja. Det är min pappa som har körkort i familjen, men min mamma planerar på att skaffa ett hon med. När det händer vet jag dock inte.

Vi åker inte bil så ofta då båda mina föräldrar åker kollektivtrafik till jobbet, plus att vi har ganska nära till affärer och liknande. Sen är det också så att min pappa har epilepsi och problem med sitt humör (är den enda i familjen som anser att han har det, men då får det väl vara så), vilket gör att det säkraste alternativet ofta blir buss eller tunnelbana. Tycker förresten att det är kul med dessa undersökningar haha :).

Nian97
5/10/16, 10:01 PM
#5

I min familj har vi 3 st mer eller mindre bruksbilar; Familjens Skoda Octavia Combi -14, min Volvo 854 -96 och pappas "nästan samlarbil" Volvo 744 -90. 
Där vi bor är kollektiv trafik rena önsketänkandet. Dessutom har jag egen häst. Båda mina föräldrar jobbar långt bort. Så då är ju flera bilar liksom givet.

frejaspluto
5/10/16, 10:04 PM
#6

Vi har 2 bilar. Jag en gammal bra bil älskar den välskött Volvo från år 2000. Min man har ny bil Tesla.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Annons:
[eliinmeyer]
5/10/16, 11:43 PM
#7

Mina föräldrar är separerade, båda har varsin bil så valde en bild för de e en bil "per familj"

felle-j
5/11/16, 2:24 AM
#8

Fyra bilar i min familj. Mina föräldrar har en varsin och sen har jag och min bror en varsin bil. Brorsan använder dock inte sin. Vi bor en bit ut på landet så bil underlättar verkligen.  Kan inte tänka mig att leva utan bilen, även om det går ganska bra med bussar här. Men med jobb och skola en bra bit bort så underlättar det något enormt att ha bil och friheten är oändlig. Dock är det dyrt men jag anser det vara värt det.

thea_thea
5/11/16, 2:31 AM
#9

Ja, vi (min pappa) har en bil! (och en husbil, två motorcyklar och ett flygplan)

felle-j
5/11/16, 2:33 AM
#10

#9 Ooh, vad för flygplan? 😮

thea_thea
5/11/16, 2:43 AM
#11

#10 Zenair 701 :)

felle-j
5/11/16, 2:51 AM
#12

#11 Häftigt! Min dröm är att någon i framtiden ha ett eget flygplan.  🙂

thea_thea
5/11/16, 2:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

#12 Nä, det är gyrokopter man ska ha ju! Flygplan är bara för fegisar 😉

Annons:
[masken123]
5/11/16, 6:15 AM
#14

Vår familj har en bil, vi är fyra personer, och både min mamma, pappa och syster har körkort. Vi skulle inte klara oss utan den tror jag, det skulle bli krångligt och storhandla och ta oss till vår sommarstuga och så vidare. Dock skulle vi nog kunna dra ner på bilåkande.

nadilda
5/11/16, 6:55 AM
#15

Vi har två bilar i vår familj. Hade blivit väldigt bökigt att klara sig med bara en, då det finns en del tillfällen när vi verkligen behöver två. Men vi är noga med att använda dem så lite som möjligt, alla i familjen både cyklar och åker kollektivt mycket.

Fridaaaa
5/11/16, 10:01 AM
#16

Jag & sambon har bil. En i rullning och en avställd (ska säljas)
Måste ha bil så som vi bor, skulle aldrig fungera annars.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Elsaharr
5/11/16, 10:49 AM
#17

2 bilar.

Zingo ;D

Upp till toppen
Annons: