Annons:
Etikettövrigt
Läst 528 ggr
Gambino19
2016-05-12 15:19

Halsont.

Imorgon så ska vi ha orientering,jag går i sexan så då måste man orientera själv osv..det är på tid!själva orienteringen har jag inte problem med,men jag har precis råkat ut för en förkylning och har super ont i halsen. Om jag skulle springa med ont i halsen så skulle jag få konsekvenser osv. Men jag måste göra det ändå!eftersom det hänger på mitt betyg i idrott. Jag måste få en så bra tid som möjligt. Har ni något tips mot halsont,hur får man bort det fort och vad ska jag göra?

Annons:
Flöffo
2016-05-12 16:29
#1

Kan man inte få ha orientering någon annan gång? Jag vet att alla som missade orienteringen i min klass ska få springa en annan vecka. Kan du inte prata med läraren och höra vad den tycker? Ska du gå till skolan imorgon? I så fall kanske du kan komma överens och få gå sträckan istället, i så fall är du ändå med och visar att du gör ditt bästa trotts att du är sjuk. Så tänker jag i alla fall. Annars är inte betygen så superviktiga i 6:an (det är ju endast slutbetygen som kommer räknas sen), så personligen hade i alla fall jag inte tagit det så jätteseriöst om jag ska vara ärlig, utan sett det mest som träning bara.

//Flöffo

Flöffo
2016-05-12 16:35
#2

Juste, glömde att du skrivit om tips mot halsont också. Honungsvatten eller te (gärna gjord på ingefära) med honung, varm mjölk med smör i, halstabletter och att ha på sig halsduk kan lindra halsont. 🙂

//Flöffo

Gambino19
2016-05-12 18:11
#3

jag kan säga till min idrottslärare att jag ska göra så gott jag kan och att det finns en anledning om jag inte får den bästa tiden,och att det inte beror på att jag är lat. Han vet att jag älskar idrott och jag har ett B i idrott vilket var det högsta man kunde få för att vi inte haft orientering så det blir det slutgiltiga betyget hängande på orienteringen. Men jag ska försöka vila mig ett tag o se hur jag mår imorgon.

Flöffo
2016-05-12 18:26
#4

Låter bra. Krya på dig :)

//Flöffo

Upp till toppen
Annons: