Annons:
Etikettinternet-datorer-tv-spel
Läst 685 ggr
Klaraolsson94
2016-05-12 22:23

Fråga om Facebook

Hittade typ ingen bra sajt att ställa denna frågan på, så det fick bli här på tonåringar iFokus där jag tror de flesta har och kan Facebook som jag ställer den. Det va en i min nya klass som skickade en vänförfrågan till mig på Facebook och jag accepterade den. Men nu när jag gick in på vännens profil så står det att vi inte är vänner längre och "knappen" som man trycker när man ska lägga till någon som vän existerar inte. Men det går ändå att skicka meddelanden. Vet nån eller har några tankar över hur/varför det kan ha blivit såhär? Betyder det att personen har blockat mig? Tacksam för svar!

Annons:
[VSK]
2016-05-12 22:41
#1

Antagligen så har den personen tagit bort dig som vän. Skicka meddelande kan man göra till vilken som helst per default.

Klaraolsson94
2016-05-12 22:43
#2

Jaha okej, vad konstigt eftersom att det va den som frågade mig om att bli vän. Men tack för ditt svar:-)

[VSK]
2016-05-12 22:45
#3

Vänförfrågan kan man ju skicka och sen ta bort den personen som vän när den är accepterad. Kan ju vara att den vill snoka i din profil eller inte. Kolla igenom säkerhetsinställningarna i din fb.

Klaraolsson94
2016-05-12 22:52
#4

Men om den hade velat snoka i min profil hade den väl inte behövt vara vän med mig?Det går väl att göra utan att man är vänner? Eller? Men förresten om den har tagit bort mig som vän borde väl ändå knappen där man kan fråga om att bli vän med personen finnas kvar?

Honestyisdead
2016-05-12 23:05
#5

#4 Det går att snoka om man är dum och har en öppen profil ja. Det hoppas jag att du inte har.

Jag tror inte man kan lägga till personer som tagit bort en som vän. Inte direkt i alla fall.

[VSK]
2016-05-12 23:07
#6

Nä det går ställa in ganska bra i fb så icke vänner bara ser avataren och bakgrundsbilden typ. Kolla dina inställningar. Icke vänner kan ej läsa privata saker.

Annons:
Klaraolsson94
2016-05-12 23:23
#7

Jaha tack då vet jag:) Men när jag råkade ta bort min vän på Facebook en gång så kunde hon ändå lägga till mig som vän igen. Så det är därför jag tycker det är lite konstigt. Jag har hört att man kan ställa in så bara vänners vänner kan lägga till än som vän på Facebook, men det är inte det som är problemet i detta fallet, eftersom att jag har gemensamma vänner som denna personen har på Facebook.

Upp till toppen
Annons: