Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 2486 ggr
pannkaksrullar
5/13/16, 8:21 PM

Tjej med "killkläder" på avslutning..?

Nu är det ju snart dags för avslutning för de av oss som går i skolan, och det är dags att börja tänka på vad man ska ha på sig. Medan alla tjejer planerar fina klänningar känner jag att jag inte alls vill ha på mig något sådant. Jag skulle hellre ha skjorta och fluga, men jag vill inte sticka ut ur mängden så fruktansvärt mycket. Hur tycker ni det skulle vara om en tjej kom i "killkläder"? Det är inte så vanligt där jag bor dessvärre och det som är lite" annorlunda" sticker i ögonen på folk här…Kan man köra eller bör man bara följa med strömmen istället?

Annons:
Katniss
5/13/16, 8:23 PM
#1

Kör på tycker jag. Det hände i min klass för några år sedan och ingen tyckte det var särskilt konstigt. Ska nog funka bra!🙂

R.I.P. Anton 💔

Fridaaaa
5/13/16, 8:25 PM
#2

Kör på det du gillar! :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Scorpio97
5/13/16, 8:29 PM
#3

Håller med övriga, kör på kläderna du vill ha! (:


//Jessie

[LoveUnite]1
5/13/16, 8:30 PM
#4

jag har aldrig gillat klänningar och gör det inte än idag. När jag var liten bestämde ju föräldrarna vad jag skulle ha på mig, men sedan 7.an och uppåt gjorde jag min egen grej. Aldrig mer klänning, tog på mig några fina brallor och fin skjorta med ett par fina skor.

Ingen som brydde sig då och jag kan knappast tro att någon bryr sig idag.

JoannaLi
5/13/16, 8:30 PM
#5

Kör på det du tycker om!

[Lollo 97]
5/14/16, 8:41 AM
#6

Kör på det du gillar! 🙂

Annons:
pannkaksrullar
5/14/16, 9:09 AM
#7

Tack för alla svar! Känner mig lite mer peppad att köra på min stil nu :D

Rheen
5/14/16, 2:22 PM
#8

Tänk såhär; Vad är det värsta som kan hända? Om någon kastar en hånande blick åt ditt håll och börjar viska, så kan du konstatera att den personen har ett väldigt tråkigt och ledsamt liv då den är tvungna att fokusera mera på dig än sig själv. 'If they try to bring you down it means you're above them' Kör på det du vill ha på dig! Strunta i vad andra tycker och tänker. Människor som vågar gå mot strömmen är hjältar i mina ögon.

~ Rheen.

pannkaksrullar
5/14/16, 6:13 PM
#9

#8 Tack för de peppande orden! 

Jag köpte mig faktiskt lite avslutningskläder idag när i var iväg hela familjen. Byxor, kostymväst och vit skjorta blev det! :) Det enda som känns lite jobbigt med det är väl att min mamma uppenbarligen ogillar mig och mina beslut nu för tiden och blev sur hela dagen för att jag köpte "killkläder". Hon la även en hel del onödiga, inte så trevliga kommentarer kring detta. Den enda accepterande är min storebror. Jag känner att jag inte duger till nu för tiden för mina föräldrar, bara för att jag vill kunna vara mig själv. 😕

[Lindis123]
5/14/16, 9:58 PM
#10

Kommer ihåg första gången jag hade skjorta+fluga på avslutningen.Folk från min klass viskade om mig och några sade nåt om att mina kläder inte var direkt "passande att ha på sig för en tjej",men det kändes såå bra att ÄNTLIGEN kunna ha de kläder jag gillade,inget jag inte skulle rekomendera åt någon!kör på du:)

kae
5/16/16, 6:20 PM
#11

Kör det du känner dig bekväm i! Personligen tycker jag det är kul att klä upp mig i klackskor, klänning, smycken och smink men det har absolut inte alltid varit så. Många (främst killar) i min klass har liksom på sig mjukisbyxor och någon sunkig t-shirt, så kör på det du vill ha! Kläder har inget kön :)

BimBom
5/17/16, 8:02 AM
#12

Kör på! Jag kör också på Byxor och skjorta i år, min klass och skola överlag är väl inte jättepepp på folk som sticker ut men det är hundra gånger bättre då att göra det som känns bäst.

Yehet121
5/17/16, 8:05 AM
#13

#9 Vad synd att din mamma inte accepterar hur du vill klä dig, men vilken tur att du har din storebror! :)

Annons:
Linneahorse12
5/18/16, 10:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Själv kör jag alltid på fluga och skjorta. Brukar inte få så mycket uppmärksamhet mer än att folk kommenterar att det är snyggt! Tycker definitivt att du skall köra!

hund_katt
5/18/16, 1:23 PM
#15

Jag är tjej. Jag ska ha skjorta, svart slips, svarta byxor, skärp och kavaj :3 jag ville ha det innan också, bara "för att" och jag tycker det är snyggt. Sen är typ alla i klassen(iaf dom som jag inte är vän med) emot att jag ska ha det, och skolan har alltid velat(inget tvunget då) att tjejerna som slutar nian ska ha klänning, och killarna kostym. Då känner jag att jag vill bara emot och förstöra lite xD jag är alltid sån haha. #rebelforlife Sen har jag ju världens bästa vän som gärna kunde låna ut sin kavaj till mig :3 var inte meningen att jag skulle ha det först för har ingen egen, och då föreslog han att jag kunde låna hans kavaj. Älskar att han tycker det är kul att jag ska ha det på mig och är så stöttande. Sånna vänner ska man hålla om hårt. Tur att du har din bror! Mamma hade inget emot det dock, lite sådär men hon sa inte nej och hon verkade inte ha något problem med att hjälpa mig heller.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Edhi
5/19/16, 1:16 PM
#16

Även om klänning är normen för tjejer så tycker jag inte att många höjer på ögonbrynen ifall en tjej klär sig i kavaj/skjorta på en avslutning (värre är det ifall en kille klär sig i klänning). Vet många som gjorde det förra året. Tycker det är riktigt snyggt. Själv ska jag köra på något slags mellanting då jag planerar att ha på mig en mörkare långklänning och en kavaj i blått/kvart, med vita inslag på ärmar och krage :)

http://frodamera.com/skrifter/
En riktig skrivfrossa


pannkaksrullar
5/19/16, 5:40 PM
#17

#14 Riktigt stiligt! 👍

Tycker ni att det är någon skillnad om skjortan och kavajen är figursydda och köpta på damavdelningen, eller om det är köpt på herravdelningen? Själv kör jag på herravdelningen, så undrar om det liksom spelar in mycket?

hund_katt
5/19/16, 6:43 PM
#18

#17 självklart inte! Herrkläder brukar dessutom vara skönare :) tänk dock på att storlekarna inte är detsamma som i damkläderna :) jag har M men han jag skulle låna kavaj av har S, och den är nästan för stor O.O

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Äppelsnäckan
8/7/16, 7:51 PM
#19

#14 Görsnyggt!

Tjejer i kavaj/herrkläder är enligt mig så snyggt. Klänningar ser väl också bra ut men det är så mainstream. Alltså åh, det är bara så snyggt med kavaj och liknande på tjejer! Kör på bara!

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Äppelsnäckan
8/7/16, 7:53 PM
#20

#14 Var är kavajen ifrån btw?

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Annons:
Upp till toppen
Annons: