Annons:
Etikettböcker-film-och-musik
Läst 1432 ggr
[fin_kanin]
2016-05-14 17:14

Eurovision

Ska ni titta ikväll? Ska titta lite, iaf när Frans sjunger. Tycker inte resten är så intressant hehe;-)

Annons:
Elsaharr
2016-05-14 17:18
#1

Kanske lite. Beror på, för helt ärligt talat bryr jag mig inte även fast det kan vara kul att titta på.

Zingo ;D

[Charlotte Kittenheart]
2016-05-14 18:07
#2

Jag har tittat på finalen sen 2012 så det blir i år också 😃 Tror att Frans kommer topp 15 iaf 😛

[Lollo 97]
2016-05-14 18:07
#3

Ska titta, har längtat hela dagen hehe. Älskar musik.

[fin_kanin]
2016-05-14 18:48
#4

Hur långt tror ni att han kommer komma? Jag hoppas på vinst, men kanske en 4:de plats;-)

[Lollo 97]
2016-05-14 18:49
#5

Kanske 12, vet inte hehe. Gillar inte hans röst så jag hade inte hoppats på en vinst.

Scorpio97
2016-05-14 18:51
#6

Kommer inte kolla. Har aldrig sett melodifestivalen eller eurovision av fri vilja, men har "tvingats" kolla någon gång när syrran är hemma och vill se. Enligt mig är det programmet ungefär lika roligt som att se färg torka, så jag hittar hellre på något annat att göra, haha xD


//Jessie

Annons:
JuliaMG
2016-05-14 18:51
#7

Jag kommer definitivt att titta! Har gjort det så länge som jag kan minnas och tänker inte bryta traditionen nu! Eurovision är nog det bästa programmet som visas på hela året!🤓🎧

Jag återkommer när jag har något bättre att skriva.

Edhi
2016-05-14 19:08
#8

Japp. Ska kolla ikväll :)

http://frodamera.com/skrifter/
En riktig skrivfrossa


Katniss
2016-05-14 21:22
#9

Jag ser den just nu :p

R.I.P. Anton 💔

[134643]
2016-05-14 22:46
#10

Jag sitter också och kollar just nu men tror  inte att jag kommer orka sitta uppe så länge till. Är såå trött 😴

ljungensjenka
2016-05-14 23:06
#11

Sitter och kollar man fy vad dåliga alla är haha. Flesta låtarna är ju bara skrikiga och tråkiga xD

Katniss
2016-05-14 23:42
#12

Slutade Titta för ca en timme sen…

R.I.P. Anton 💔

Elsaharr
2016-05-15 01:30
#13

Blev inte att jag kollade utan satt på donken tills dom stängde istället.

Zingo ;D

Annons:
[eliinmeyer]
2016-05-15 14:59
#14

Tyckte det var dåligt att Ukraina vann, deras låt var inget vidare, utan vann för att den var politisk och "hade ett bra budskap". Eurovision ska inte va politiskt tycker jag! Australiens låt var bra, men jag fattar inte varför de ens är med? Det är väl EUROvision song contest, inte world song contest? Tyckte det var grymt gjort av Frans att komma 5a, det förtjänar han verkligen! Just nu är hans låt den mest nedladdade också runtom i världens så de e grymt, också med tanke på att vi vann förra året så är det coolt att komma så högt upp igen, inte så vanligt tror jag :)

Vikan
2016-05-15 15:26
#15

#14 Fast, då borde inte t.ex Israel vara med heller

Katarina97
2016-05-15 18:03
#16

Jag måste bara fråga här, vad hände med Polen? Menar verkligen inte att hata på Polen men jag tyckte verkligen att låten var jätte dålig och juryn verkade ju tycka likadant, han fick ju samanlagt 7 poäng av juryn, och sen fick han typ fjärde mest av tittarna? Jag var så chockad igår och trodde nästan att det var riggat.

[134643]
2016-05-15 23:16
#17

Somnade innan poängen delades ut haha. Tyckte inte om Ukrainas låt faktiskt, men kan inte säga att jag bryr mig speciellt mycket om vem som vinner😃

[eliinmeyer]
2016-05-15 23:18
#18

#15 nej precis! Varför får de också va med? Jag fattar inte.. Ska man ta med andra länder får man väl börja kalla det för något annat än Eurovision i alla fall. #16 erkänn, tycker samma, tyckte inte alls de va något vidare så tar får dem en jätte stor del av rösterna, va händer där liksom

Edhi
2016-05-16 07:22
#19

#16 Kan det inte vara så att juryn letar efter andra saker jämfört med oss andra? Jag vet ärligt talat inte, jag tycker dem borde gå utefter kapacitet iallafall. För mig lät Polens bidrag bra, han röst höll även när det var lite mer power i den.

http://frodamera.com/skrifter/
En riktig skrivfrossa


Honestyisdead
2016-05-16 15:26
#20

#14 Så för att du tyckte den var dålig så vann den pga av andra anledningar än att den var bra? Så fungerar det inte. Tex jag tyckte den var bra. Din smak står inte för andras. Uppenbarligen tyckte många att den var bra.

Annons:
Ugglemor.
2016-05-16 17:32
#21

#20 Hon uttryckte bara sin åsikt.

Honestyisdead
2016-05-16 17:34
#22

#21 Nej hon skriver att den vann pga att den var politisk och hade ett budskap. Det är ingen åsikt utan något som hon skriver som om det vore fakta.

Faktum är att jag med flera tyckte om den för att den var bra och bara därför.

Ugglemor.
2016-05-16 17:38
#23

#22 Tror nog hon menar det mer som en åsikt.

[eliinmeyer]
2016-05-16 18:35
#24

#20 varför e du arg? Klart jag fattar att den inte vann för att den var politisk BARA. Jag var hos min kompis och kolla och bland annat henens mamma tyckte den var bra. Men jag vet att den stod för något fint (och politiskt) och var en av anledningarna till att den vann. Sluta anta saker tack.

Honestyisdead
2016-05-16 18:48
#25

Jag är inte arg och antar inget. Jag kommenterade precis det du skrev. Så skriv vad du menar så slipper det bli fel.

För övrigt står de flesta låtar för något. 

Du kan väl vara snäll och sluta upp med att säga åt andra när dom inget gjort.

ÄlskarHamstrar12
2016-05-16 19:38
#26

Varför Israel är med tror jag var för att dom sänder radiokanaler ifrån Europa eller någro

ÄlskarHamstrar12
2016-05-16 19:42
#27

Engelska:Israel has participated in the Eurovision Song Contest 39 times since making its debut in 1973. Israel is able to enter the contest as the Israel Broadcasting Authority (IBA) is a member organisation of the European Broadcasting Union, which is responsible for the event. Israel has won the contest three times. Google översätt..: Israel har deltagit i Melodifestivalen 39 gånger sedan göra sin debut 1973. Israel kan delta i tävlingen som Israel Broadcasting Authority ( IBA ) är en medlemsorganisation i European Broadcasting Union , som är ansvarig för den händelse . Israel har vunnit tävlingen tre gånger .

Annons:
[eliinmeyer]
2016-05-16 19:43
#28

#25 du antog att jag tänkte att enda anledningen till att låten vann var för att den var politisk, hur är det att inte anta? Du kommentarer inte precis det jag skrev. Du tolkade min kommentar som om den vore fakta, vilket den inte var. Det var en åsikt, bara för att man inte skriver "jag tycker" framför varje åsikt betyder det inte att det inte är en åsikt. Ja klart alla låtar står för något, men jag tyckte att anledningen till att det vann var inte för att de flesta tyckte den bara ver bra och hade bra melodi osv, utan för att den hade ett budskap. Ska jag sluta säga åt folk när dem inget gjort? Vad var det inte precis du gjorde? Du sa åt mig att sluta skriva åsikter som fakta, trots att jag inte gjort det. Dubbelmoral. #26 hur menar du med radiokanaler från Europa?

ÄlskarHamstrar12
2016-05-16 19:43
#29

Engelska: The answer is quite simple. There is a reason the Eurovision Song Contest is not the European Song Contest (how some people keep calling the contest mistakingly). The organizer of the Eurovision Song Contest is the European Broadcasting Union that organizes cooperation between all member broadcasters. This network of cooperation (f.ex. to exchange television programs) is called Eurovision. Svenska:Svaret är ganska enkelt . Det finns en anledning Melodifestivalen är inte Melodifestivalen ( hur vissa människor hålla kräver tävlingen mistakingly ) . Arrangören av Eurovision Song Contest är European Broadcasting Union som organiserar samarbete mellan alla medlems programföretag. Detta nätverk av samarbets ( f.ex. att utbyta TV-program ) kallas Eurovision .

[eliinmeyer]
2016-05-16 19:48
#30

#29 fattar fortfarande inte

Honestyisdead
2016-05-16 19:50
#31

#28 Detta är dina exakta ord.

"Tyckte det var dåligt att Ukraina vann, deras låt var inget vidare, utan vann för att den var politisk och "hade ett bra budskap"

Så nej, jag hittade inte på något. Stå för det du skrev istället för att skylla på att jag ändrat något.

[eliinmeyer]
2016-05-16 19:53
#32

#31 ja och som jag sa så var det min åsikt, jag tycker och tror att det vann för att den var politisk, för tycker den inte var något vidare, sen fattar väl jag med att det inte var 100% därför den vann, men det är en stor del i det. Det står överallt att den hyllas för att ta upp viktiga frågor i något ämne eller något. Som sagt behöver det inte stå "jag tycker" för att de ska va en åsikt? Har jag sagt att du ändrat något? Herregud man kan inte säga något utan att någon ska ta illa upp

Hoseok
2016-05-17 03:10
#33

"ESC ska inte vara politiskt"-argumentet håller aldrig. ESC är politik. ESC skapades på grund utav politik, var i sig man vill eller ej så är det historien bakom tävlingen. Kolla upp det, se en dokumentär om ESC's historia, vad som helst. Vårat samhälle bygger på politik. ALLT är politik, på ett eller annat vis. Det går att dra det hur långsökt som helst. 

I ESC får man använda politik. Det man inte får använda är politisk propaganda. "Bli kommunist." "Hitler vad en skön kille" osv. Det är annorlunda.

#32 Du har nog missförstått det Hera säger. Hon är inte arg och jag anser att hon har rätt, det du skrev tolkades ganska direkt som en fakta enligt folk, tydligen. Inte alla, nej, men några personer, inklusive mig och Hera. Orden "Jag tycker" gör en ganska stor skillnad i en mening.

Honestyisdead
2016-05-17 10:51
#34

#32 "Jag tycker/jag tror" är viktiga i detta sammanhang jo. Det gör hela skillnaden.

Annons:
[eliinmeyer]
2016-05-17 13:05
#35

#33 ja det är politiskt, men jag tycker inte det borde vara det. Det jag menar med att det är politiskt är att låtarna vinner för att de har politiskt budskap, inte för att de kanske har bra melodi. Jag tycker man borde vinna för att låten är bra, alltså har bra melodi. Och jag får väl ursäkta så mycket för att jag inte skrev med "jag tycker". Men det var så jag menade. Att jag tycker så. Sedan kan man väl säga "folk tycker ju att låten är bra också, den vann ju inte bara för att den var politisk" man kan skriva det på ett lugnt och snällt sätt, istället för att gå så hårt på med en gång. Som jag sa, inte anta att folk menar allt som fakta, och om man tror det, så kan man fråga innan.

Honestyisdead
2016-05-17 13:09
#36

#35 Jag har inte gått hårt på, så snälla sluta med det.

[eliinmeyer]
2016-05-17 13:25
#37

#36 "Så för att du tyckte den var dålig så vann den pga av andra anledningar än att den var bra? Så fungerar det inte. Tex jag tyckte den var bra. Din smak står inte för andras. Uppenbarligen tyckte många att den var bra." det va inte lugnt eller frågande riktigt

Hoseok
2016-05-17 13:44
#38

#37 Jag ser inte alls hur Hera skulle gå på mer än vad du gjorde.

Honestyisdead
2016-05-17 13:50
#39

#37 Det är hur lugnt som helst. Ett konstaterande som svar på det du ordagrant skrev.

Du måste lära dig läsa det man skriver och sluta anta att folk vill dig illa eller är elaka när det inte finns något som tyder på det.

[eliinmeyer]
2016-05-17 17:32
#40

"Din smak står inte för alla andra", lät spydigt enligt mig, men då antar jag att vi båda lärt oss något. Jag har lärt mig att inte alla vill mig illa och du har lärt dig att folk inte måste skriva "jag tycker" för att det ska va en åsikt.

Honestyisdead
2016-05-17 17:45
#41

#40 Nej det har jag inte lärt mig. Är det en åsikt man utrycker får man skriva det. Så det är något du borde ta till dig :)

Jag utgår från det andra skriver och kan inte sitta och gissa mig fram till vilka som felaktigt skriver saker som fakta när det egentligen är vad dom tror. Ser du hur ologiskt det är? :)

Annons:
[eliinmeyer]
2016-05-17 18:59
#42

Men herregud. Man kan väl säga "filmen var jättebra" och man fattar ju att det var vad man tyckte, även om man inte sa "jag tycker" innan, ingen som tror att man säger det som fakta eller? Det var en åsikt, kan vi släppa det nu, jisses

Hoseok
2016-05-17 19:08
#43

#42 Fast "den är bra" kan aldrig vara fakta. (Beroende på vad man anser fakta är). "Denna låt vann för att foll bara brydde sig om politiken" är ett försök till fakta. Det går inte ens sätta "jag tycker" framför, för hur ska man tycka en sån sak? Isåfall har man missförstått vad det innebär att Tycka något. Man kan Tro att det är så. Men inte tycka. Men ja, vi får supergärna återgå till ämnet. Skapa ny tråd om ni vill fortsätta om just detta så joinar jag gärna där. / Mod

Honestyisdead
2016-05-17 19:10
#44

Ja vi släpper det eftersom du inte förstår poängen.

[eliinmeyer]
2016-05-17 19:31
#45

Visst :)

Upp till toppen
Annons: