Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 803 ggr
viktor_bill
5/15/16, 3:28 PM

Hjälp med SO läxa

Hejsan, har en läxa i SO och behöver hjälp med 2 frågor.

1. Varför tror du att Spanien, Grekland & Portugal hade så hög arbetslöshet 2013?

2. Hur skulle du försöka minska ungdomsarbetslösheten? Motivera.

tack på förhand

Annons:
vendelay
5/15/16, 8:48 PM
#1

Har du ingen lärobok, anteckningar från en föreläsning/genomgång eller annat studiematerial att arbeta med? Det bästa är nog om du annars pratar med din lärare, du lär dig inte av att andra bara ger dig svaret (tyvärr!) 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Corgitok
5/16/16, 12:01 AM
#2

Du kan söka på internet, vi kan inte göra din läxa precis.😃

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

kae
5/16/16, 6:17 PM
#3

2. Ett bra tillvägagångssätt är enligt mig att sänka anställningsavgifter. Jag vet inte hur det ser ut i specifikt de länder du nämner, men här i Sverige är det i alla fall väldigt dyrt att anställa personal. Om skatterna kring det minskade skulle fler bli anställda. Sedan yrkar även vissa för att det ska bli billigare att anställa unga än gamla, jag vet inte riktigt själv hur jag ställer mig i den frågan men det kanske du kan nämna i din läxa i alla fall. Vet inte hur det ser ut med rut/rot-avdrag i länderna heller, men i Sverige bildas ju fler arbetstillfällen tack vare de avdragen. Man kan även försöka skaffa fler "onödiga" jobb, t.ex skräpplockare. Detta kanske inte hör till ämnet, men man kan även uppmuntra unga människor att studera till riktiga yrken som lärare, läkare, veterinärer osv vilket ju inte minskar arbetslösheten hos unga, men den lär minska arbetslösheten framöver i alla fall. Lycka till med din uppgift, den verkar intressant!

Upp till toppen
Annons: