Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 729 ggr
ASDFGHJKL101
2016-05-18 21:55

Bal i nian

Hej. Behöver hjälp med vad jag typ ska ha på mig för kostym/kavaj grej på balen. Har någon något tips?, funderar på typ svart o vit färg med fluga men vet ej vart jag ska köpa ifrån. Vill helst köpa ifrån någon affär (i Göteborg). Tacksam för svar!

Annons:
ASDFGHJKL101
2016-05-18 21:55
#1

Mina vänner har typ redan köpt så jag är lite stressad

Lotoz
2016-05-18 23:18
#2

När jag gick på balen för 3 år sedan hade nästan alla killar svarta finbyxor, svart kavaj och finskor, standard. Några enstaka killar knasade till det med rosa kavajer osv så att man trodde det var cirkus i stan ungefär. Men iaf du behöver inte tänka för mycket på vad du skall köpa elr lägga massa onödigt dyra pengar på sådant som är tänkt att användas en enstaka kväll.  Bara att köra på standard outfit för grabbsen då 95% av killar på balen bär ungefär detsamma, svart kavaj, svarta finbyxor och finskor. Valfri skjorta undertill, vit, blå röd, det mesta fungerar bara du känner dig bekväm i det;)  De flesta använde slips, några flugor. Butiker vet jag dock inte, kika runt på Nordstan kanske

Lycka till, och drick inte för mycket läskeblask på balen

Peace

Sindri
2016-05-19 10:54
#3

För kläder som inte används så mycket tycker jag alltid second hand: Finns väl en Myrorna därnånstans?
Du kan få tips och idéer bara av att titta runt. Flugor och slipsar brukar vara riktigt billiga på såna ställen. Om du vill sticka ut lite så kanske ett par färgglada hängslen eller en snygg väst.

Upp till toppen
Annons: