Hej!
Jag och resten utav min klass hade ett simtest i december varav bara jag och min kompis misslyckades. Min lärare som heter Peter hatar mig och och min vän inprincip och beter sig som en psykopat tex så har han till mig frågat om jag går i någon sport "för att de inte syns" vilket jag anser som kränkande då jag går i flera sporter. Sen så tex på simningen så ropade han på mig, av reflexer stannar man iaf jag. När jag stannade så blev han skitarg och sa att jag inte får nudda botten ( vilket jag inte gjorde då det vara ca 4 meter djupt och så lång är jag inte ) utan jag tog tag i kanten då jag förväntade mig att han skulle säga något som jag kunde förbättra med simningen mm.
Iaf, till frågan. Eftersom jag och min vän misslyckades så ska vi göra om testet. Imorgon så åker resten av klassen på klassresa och jag och min vän samt nån mer från klassen ska stanna. Min fråga är, kan min lärare tvinga oss att träna inför testen? För det är en möjlighet givetvis, men vi måste väl ändå få välja själv?
Funderar på att skolka imorgon då jag inte tänker träna och undrar därför ifall det är tillåtet att tvinga oss att träna.