Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 2074 ggr
powerade
2016-05-19 23:34

Örhängen utan nickel?

Någon som vet var jag kan hitta örhängen utan nickel eller men nickelfritt överdrag? Får geggiga öron och knölar av de flesta örhängen, och det värsta jag vet är när dom blir gröna..( har jämt på dom) Behöver 8stycken så vill ju inte dom ska kosta 200kronor paret om ni förstår. Vill ni ge mig tips så vore de supergulligt:D

Annons:
Vixxen
2016-05-19 23:49
#1

Pensla på genomskinligt nagellack på de örhängen du har! Det kan fungera! Du får förstärka skyddet ibland om du börjar känna av nicklet…

ilenna90
2016-05-19 23:49
#2

funkar det inte med äkta silverörhängen för dig? (eller guld om du föredrar det?)
jag har inte nickelallergi men är väldigt känslig när det kommer till oäkta örhängen, men har aldrig haft problem med silver :)

powerade
2016-05-19 23:54
#3

#1 har dock inte kvar några typ, var bra längesen jag faktiskt hade något i men^^ #2 har aldrig provat då jag tycker dom är ruskigt dyra, som sagt behöver ju 8st så lite väl dyrt om de finns billigare alternativ:)

tötenöten
2016-05-19 23:57
#4

Kirurgiskt stål är bra och billigt! :)

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

Vixxen
2016-05-19 23:58
#5

Annars brukar plastörhängen fungera.

ilenna90
2016-05-20 00:11
#6

#3 det finns faktiskt ganska billiga också - eller ja beroende på vad man ser som billigt och dyrt förstås :) men vanliga tunna ringar kan du tex. få för 15 kr styck :) och andra sorters örhängen för 35-59 kr ungefär.

Annons:
Sindri
2016-05-20 00:19
#7

Jag tycker det står nickelfritt på alla örhängen nuförtiden om du köper i en kedja eller känd affär, som Glitter, H&M, Kicks, Bioju Brigitte etc.

Ibland finns det i flerpack och då blir det riktigt billigt, Glitter har ofta rea.

En del guldsmedsaffärer som te x  Albrekts och Hallbergs har också oäkta smycken.

ilenna90
2016-05-20 00:27
#8

#7 vet dock inte hur säkert det är fastän det står nickelfritt på dom där örhänges-seten från tex. hm. jag kan ha deras örhängen i max en halvtimme innan jag får som sår o: 
dock har ju glitter också äkta silverörhängen som inte alls är dyra :)

[Klave]
2016-05-20 08:18
#9

De flesta örhängen i EU innehåller knappt nickel men är du väldigt känslig är det kirurgiskt stål eller silver som gäller. "EU har regler om nickel, bly och kadmium i smycken och smyckedelar som säljs inom EU. Smycken och andra föremål som ska ligga mot huden får inte läcka ut mer än 0,5 mikrogram nickel per kvadratcentimeter och vecka. Smycken och smyckedelar får inte innehålla mer än 0,01 viktprocent kadmium och 0,05 viktprocent bly. Enstaka undantag finns för bly (bl.a. sten och kristall), och smycken eller smyckedelar som importerats till EU eller tillverkats inom EU innan respektive regel trädde i kraft är undantagna."

Edhi
2016-05-20 08:26
#10

Tror apoteket har ok örhängen, men jag minns inte priset. Jag har ett par örhängen i brons som är nickelfria, inte från apoteket dock, men jag älskar dem! Har provat silver, rostfritt stål samt titan- men inte blivit nöjd. Det börjar ofta klia efter en eller två timmar om jag har ett annat par.

http://frodamera.com/skrifter/
En riktig skrivfrossa


vendelay
2016-05-20 12:08
#11

Jag köper örhängen i äkta silver från Albrekts Guld. Jag brukar bara ha såna här "pluppar" i öronen, alltså inte ringar. Senast jag köpte tror jag att ett tre pack (alltså 6 stycken örhängen) kostade 129 kr, det tycker jag är helt okej pris.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Forest]
2016-05-20 19:41
#12

Har en dotter och man med samma problem det som har funkat bäst är som 4 tipsar dig om men jag inte köpt dom så billiga, dotterns par brukar kosta 300-400 kr och mannens 4 gick på lite över 400 kr.

powerade
2016-05-20 21:34
#13

Hittat i kirurgiskt stål på crazy factory, som jag skulle kunna tänka mig. Billiga och har inte problem med kirurgisk stål någon annanstans:)

Annons:
Upp till toppen
Annons: