Annons:
Etikettövrigt
Läst 604 ggr
strobii
2016-05-20 01:55

vaxning

skulle vilja veta ifall ni har testat några vaxremsor som fungerat bra? 
jag har testat veets remsor några gånger men tyvärr alltid fått samma problem; att när håret på benen börjat växa ut igen så har hårstråna liksom vuxit inåt och under huden, så att man kan se hårstråna men inte raka bort dom utan att först pilla fram dom med en pincett. jätteirriterande och obehagligt alltså! 
jag var noga med att dra i rätt riktning och jag använde även peeling flera gånger när jag duschade; men fortfarande med samma resultat. 

har ni också haft samma problem och lyckats lösa det? eller har ni tips på några bra vaxremsor ni använt som inte är från veet? (vill helst inte använda varm-vax.) 

skulle verkligen vilja vaxa benen inför utlandsresan sen så att man slipper tänka på sånt när man är på semester.

Annons:
Honestyisdead
2016-05-20 02:28
#1

Att håren växer inåt har inte med vaxet att göra utan om eftervård. Och kropp. En del får alltid innåtväxande hur dom än gör tyvärr.

strobii
2016-05-20 02:47
#2

jag har som sagt varit noga med att peela efteråt eftersom jag hade hört att det kunde hjälpa. men då låter det ganska hopplöst då :/

Honestyisdead
2016-05-20 03:08
#3

Peelar du bara direkt efter eller några dagar?

strobii
2016-05-20 10:07
#4

både och - jag gjorde det direkt efter och fortsatte sen göra det ganska så tätt.

Upp till toppen
Annons: