Annons:
Etikettövrigt
Läst 752 ggr
Gambino19
2016-05-20 17:52

Byta skola.

Jag ska börja i sjuan i höst,och det finns 2 skolor som man kunde hamna på…eftersom den tredje skolan inte är färdig än,i den ska alla 7-9 gå i. Men jag ville gärna hamna på(säger inte namnet)skolan som min bror går på,och som känns tryggast. Jag hamnade med en väldigt bra klass,mina bästisar var där och väldigt snälla personer!men det är så att den skolan jag hamnade på är den sämsta möjliga skolan man kan hamna på..jag vill bara ut därifrån när vi kom in..man måste liksom gå 1 km till matsalen och vissa lektioner..den andra skolan är så stor,och alla mina syskon har gått/går där och det känns bäst att vara där…jag känner mig trygg..men om jag skulle byta vilken jag kan kräva,så skulle jag hamna i en helt ny klass och förlora mina bästa vänner osv…vad ska jag göra!!!

Annons:
[eliinmeyer]
2016-05-20 17:56
#1

Förvirrad haha, menar du att det verkligen är 1 km till matsalen och vissa lektioner (tänker om skolan är uppdelad i olika hus) eller är det bara ett uttryck för att det är långt att gå? Hade jag varit du så hade jag bara suck it upp, jag tror du vänjer dig tillslut, kanske är så att det är din tankeställning till själva skolan som är värre än själva skolan? Jag tänker att om du har en bra klass och bra vänner och känner dig trygg så finns det inte så mycket att klaga på. Om du inte gillar lokalerna kanske du kan komma med förslag till rektor hur man kan pigga upp dem?

frejaspluto
2016-05-20 18:01
#2

Jag trodde att syskon hamnade i samma skola? Jag skulle prata med dina vårdnadshavare, kan du det? Känns det ok tror du? Prata med kuratorn , rektorn , föräldrar dina syskon att ni kanske vill prata gemensamt med dina föräldrar?

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Fridaaaa
2016-05-20 18:05
#3

#2 Inte automatisk alla gånger. Här närde börjar sjuan får de välja om de vill gå kommunal eller friskola. Samt önska vilka skolor de vill gå på.
Detta är för att de går bara upp tll klass 6 på skolorna här, sedan måste de börja i stan.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

frejaspluto
2016-05-20 18:17
#4

Ahhaa, ok 😊

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Upp till toppen
Annons: