Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 759 ggr
Fridaaaa
2016-05-21 22:02

Studietips?

Behöver lite studietips. Senaste kursen och denna har jag känt mig okoncentrerad och omotiverad. Skjutit upp saker i sista minuten (något jag dock gjort innan med men jobbar på det). Resulterat i dåliga resultat. Någon som har pluggtips? Tips på något som piggar upp när man sitter med mycket studier? (Ej koffein) Andra tips? Var mycket lättare när det inte var på distans för då kunde man sitta tillsammans :/ Plugg hemma inte iväg

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Turast
2016-05-21 22:17
#1

Musik, knapra på nötter (naturella, torkade), schemalägga pluggandet

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Anonym783
2016-05-21 22:18
#2

Om du har problem med att börja plugga kan du tänka att om du pluggar in si och då mycket eller en viss tid. Känner du dig helt nertyngd av studierna kan du ta korta pauser, men då måste du kunna komma tillbaka och börja igen. Läser du igenom långa texter, läs först rubriker, underrubriker och bildtexter. Ta det kapitel för kapitel eller sida för sida. När du sedan läst sidan eller kapitalet, tar du stycke för stycke och skriver ner en förkortad version. Är det flera böcker du har att pluggs in kan du istället skriva en sammanfattning sida för sida eller en för varje kapitel. Hoppas att det hjälpte, kan skriva mer när jag kommer på mer Titta på filmer om studietips på interney

Hakuna Matata.

Klaraolsson94
2016-05-21 22:25
#3

Nått som är bra när man ska plugga är att lägga ifrån sig alla saker som kan distrahera än, tex mobil och dator i ett annat rum än det man ska plugga i. Sen är det ju väldigt bra att sitta nånstans där det är tyst och man får lugn och ro. Ett annat bra tips är att ställa ett alarm på tex mobilen som ringer när du har pluggat en speciell tid som du bestämmer själv, och när det ringer så kan du få ta en paus från pluggandet lite. Fram till det ringer så ska du alltså bara plugga.

Jag tycker det kan pigga upp en att ha lite frukt eller något att knapra på tex äppleklyftor eller nått. Att ha något att tugga på tycker jag också kan göra att man tänker bättre. :)

Fridaaaa
2016-05-21 22:42
#4

#2 studiefilmer på youtube har inte hjälpt mig så mycket :/ Tack för tipset men skulle ge massa extra plugg och ta mycket tid. Är uppgifterna jag skjuter upp och har svårt för främst :( #3 pluggar på datorn dåd jag skriver uppgifterna direkt där samt har beskrivningarna på uppgifterna där. Samt pfdfiler. Ja något att tugga på vill jag gärna :) men har svårt att hitta något uppiggande. Bra tips där med larmet. Helt tyst är svårt att få med djuren :/ #1 planerar alltid men skjuter upp det ändå :( Äter dessvärre inte naturella nötter. :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anonym783
2016-05-21 22:45
#5

#4 om man vill att det verkligen ska sätta kommer det nog ta en del tid :/ villen sorts uppgifter är det vi pratar om?

Hakuna Matata.

Fridaaaa
2016-05-21 22:48
#6

#5 vi har sällan så mycket tid. :/ Uppgifter på högskola av olika slag ovh tentor

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Anonym783
2016-05-21 22:52
#7

#6 går bara i grundskola så vet inte riktigt hur sådant fungerar Har du mycket andra aktiviteter? Hur dom haver kanske du kan göra upp ett pluggschema?

Hakuna Matata.

Fridaaaa
2016-05-21 22:56
#8

#7 vikariejobb. Djuren. Sköta mycket i hemmet. Gör redan pluggschema eller ja schema vilka dagar allting ska vara inne och försöker beräkna hur lång tid det skulle ta. Men följer det sällan det som är en del av problemet :/ okoncentrerad omotiverad och skjuter upp :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Klaraolsson94
2016-05-21 22:58
#9

#4 Jaha okej haha, då förstår jag ju att du måste ha datorn. Men man kan ju ta bort andra saker som man vet kan distrahera en. 

Banan  brukar ju vara ganska uppiggande, eller någon god smoothie med frukt och bär i:) Helt tyst förstår jag att det är svårt att få, särskilt när man har djur. Men bara det inte är massa oväsen runt omkring där du pluggar så är det ju bra :)

Fridaaaa
2016-05-21 23:10
#10

#9 nej jättelikt är det inte :) Inga dörrar heller mer än badrummet så kan inte stänga någon dörr för helt tystnad heller :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: