Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 3946 ggr
anonymgiirl
5/22/16, 8:00 PM

(X) sålde mig

Jag är en tjej på 15 år och jag är i stort behov av pengar. När jag va ute i fredags så kom det fram en man i typ 20 årsåldern och erbjöd att betala mig 2000 kr om jag hade sex med honom, så  jag tackade ja. Jag gav han min kik sedan (vilket jag nu i efterhand inte fattar varför jag gjorde) och nu har massa män börjat kontakta mig via kik och gett mig massor av erbjudanden som att om jag ger dem en avsugning får jag 1000 kr och massa annat. Har bestämt träff med ganska många av dem, känslan av att tjäna så mycket pengar så fort känns typ tillfredställande. Men jag har även skitmycket skuld- och äckelkänslor över att jag faktisk haft sex med någon för pengar. Men känslan av att få snabba cash överväger typ och bekräftelsen jag får gör typ att jag känner mig fin, vilket jag aldrig har gjort innan. Fast jag vet ju också att det jag gör är åt helvete fel:(

Vet inte vart jag ville komma med detta inlägget ens, antar att jag bara ville skriva av mig.

Annons:
Aleya
5/22/16, 8:07 PM
#1

Får jag undra om du i grunden mått dåligt psykiskt? För detta låter mer som självskadebeteende. Jag tycker du ska avsluta din kik och söka hjälp när du mår dåligt för detta. En så ung människa som har hela livet framför sig ska inte behöva förstöra kropp och psyke på detta sättet. En stor kram på dig och sök hjälp innan det är försent. Du kan ta dig ur detta.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

zakkris
5/22/16, 8:08 PM
#2

Tönk bara va folk kommer tycka om dig, jag fick flytta för att alla trodde jag sålde sex, när jag inte ens gjort de. tänk på din framtid du är så ung…

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Honestyisdead
5/22/16, 8:15 PM
#3

Avsluta ditt konto och prata med en vuxen. Du utsätter dig för fruktansvärda risker. Du kan bli misshandlad, dödad och få sjukdomar. Tex hiv!

Det är inte värt det! För guds skull du är bara ett barn!

Hoseok
5/22/16, 8:18 PM
#4

#2 Jag anser inte riktigt att det där ska vara en prioritering i detta fall. Vad andra tycker ska inte ligga i fokus för ens egna välmående! Det du säger är basicly som att säga till någon som skär sig: "Tänk vad folk kommer tycka och tro om dina ärr!" Det låter inte bra.

anonymgiirl: Eftersom du mår dåligt av detta så behöver du ta dig ur det på ett eller annat sätt. Det är så enkelt att bara säga åt dig att byta kik och inte ta kontakt med dessa män, men jag förstår att det är så enkelt. Pengar fort och så vidare. Hur mår du i övrigt? Finns det någon du kan prata med detta om, alls? Föräldrar som du litar på? Kompisar? Annars tycker jag att du ska söka till närmaste ungdomsmottagning och prata med någon där. Du kan även ringa BRIS om det känns enklare, de ska även ha en chatt. https://www.bris.se

Om du behöver stöd genom att skriva av dig privat så är du välkommen att skriva till mig. Jag vet precis vad du går igenom och har själv varit i liknande situationer.

Honestyisdead
5/22/16, 8:19 PM
#5

#2 Det är väl knappast det viktiga just nu.

gulzebra
5/22/16, 8:23 PM
#6

Trillade in via nya inlägg…

Har inte så mycket att tillföra men vill ändå flika in att det är inte fel att sälja sig. Du har inte gjort något fel och det är viktigt att du förstår det. Klandra aldrig dig själv för att det gått som det gått. Felet ligger hos de som utnyttjar den sits du sitter i.

Som folk redan sagt - avsluta kik. Sök hjälp, du behöver få stöd av någon vuxen. Och gå och testa dig just in case.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Annons:
Hells Angel
5/22/16, 8:25 PM
#7

Ungefär som gulzebra säger, det är inte fel att sälja, det är fel att köpa.

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

anonymgiirl
5/22/16, 8:56 PM
#8

#1 Asså jag mår nog ganska dåligt psykiskt, fast jag har aldrig ens tänkt på att göra något sånt här tidigare, förrän i fredags då jag fick erbjudandet. Okej ska försöka göra det, tack så mycket för ditt svar.

#2 Jag vet, men ingen jag känner kommer ju få reda på det, förhoppningsvis. Tror verkligen ingen har i tankarna att jag skulle kunna göra nått sånt här….

#3 Men jag vet verkligen inte vilken vuxen jag skulle kunna prata om detta med, känns jättepinsamt att göra det och tänk om dem skulle berätta för mina föräldrar!?  Åh jag vet att det verkligen är riskfyllt, men det känns typ inte som något sånt skulle kunna hända mig, även fast jag är så väl medveten om att det faktiskt kan göra det. Tack för ditt svar!

#4 I övrigt mår jag sådär, har det ganska jobbigt med familjen och skolan just nu. Asså det känns inte som det, min familj skulle jag verkligen inte kunna prata om detta med, dem hade blivit så himla besvikna och sett ner på mig för hela livet. Det är typ samma med mina kompisar och jag har ingen kompis jag kan lita till 100 procent på, dem skulle säkert berätta för typ alla…                                                                 Okej tack för tipset, det ska jag göra! och tack så mycket för ditt stöd och förståelse.

#6 #7 Men det känns som det är mitt fel, det är ju ändå jag som säljer mig. Det är ju ändå mitt val liksom 😕                                                                                                                                   #6 Menar du att jag ska testa mig för könssjukdomar? Hur gör man det? och han hade kondom på sig, kan man få könssjukdomar även fast man har det?

Men tack så mycket för era svar!

Honestyisdead
5/22/16, 8:58 PM
#9

#8 Gå till ungdomsmottagningen. Där kan du både testa dog och prata med kurator.

anonymgiirl
5/22/16, 9:05 PM
#10

#9 Men tänk om dem skulle säga vad jag gjort till mina föräldrar, dem får verkligen inte få reda på detta. Har hört att ungdomsmottagningen har tystnadsplikt så länge det man berättar för dem inte är skadligt för en själv och det är ju detta😐

Honestyisdead
5/22/16, 9:05 PM
#11

#10 Vad är det värsta som kan hända om dom får veta? Dom blir oroliga och vill hjälpa?

anonymgiirl
5/22/16, 9:13 PM
#12

#11 Dem kommer bli skitbesvikna och aldrig mer lita på mig, mina föräldrar är absolut inte förstående..

Hoseok
5/22/16, 9:15 PM
#13

#12 Hur eran relation än ser ut så har dina målsmans ett ansvar att ta hand om dig och se efter dig tills du blir vuxen. Du måste prioritera att få dig själv att må bättre och det kommer aldrig fungera om du inte söker hjälp.

Annons:
Hells Angel
5/22/16, 9:15 PM
#14

#12 Dem har tystnadsplikt i vilken fall som helst och kommer inte ta kontakt med dina föräldrar.

#8 Visst, det är ditt val att sälja dig men det är deras val att köpa.

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Honestyisdead
5/22/16, 9:29 PM
#15

#14 Anser kuratorn att det är fara för patientens liv har dom inte tystnadsplikt. 

#12 Många gånger blir man förvånad över föräldrars reaktioner i svåra situationer. Jag trodde inte mina var förstående men när det kom fram väldigt dåliga saker som jag gjort visade dom en ny sida.

vendelay
5/22/16, 9:35 PM
#16

Ibland går det faktiskt inte att prata med sina föräldrar. Jag föreslår att du går till en ungdomsmottagning och testar dig för könssjukdomar, du behöver inte förklara varför du vill göra det eller så kan du bara säga att du råkade ha oskyddat sex och de kommer inte kontakta dina föräldrar. Du kan också ringa BRIS som någon här över skrev. Då är du helt anonym och kan prata och få hjälp och stöd, och de kan inte ta kontakt med dina föräldrar.

Du kan ta dig ur det här, det blir värre ju längre du väntar. Det är inte du som gör fel, det är de som utnyttjar dig som gör fel. Du är inte ensam, jag lovar. Ta hand om dig.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

gulzebra
5/22/16, 9:43 PM
#17

#8 Jo, visst är det du som säljer dig, men om det vore helt självvalt så hade du inte gjort något som du mår så pass dåligt över, eller hur? Köparna däremot utnyttjar dig. De utnyttjar ett utsatt barn som sitter i en skitsits. Det är köparna som gör fel. 

Har du syskon? Hur hade du tänkt om det gällde ditt syskon, om syskonet berättade det du skrivit i tråden för dig?

Yes, könssjukdomar. Kan förvisso vara värt att göra graviditetstest ifall någon kondom spruckit för den delen. Men ja det finns könssjukdomar som kan smitta trots kondom, kondylom är en sån.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Magrat
5/22/16, 10:47 PM
#18

Jag avskyr att säga det, men jag förstår vad du går igenom. Jag sålde sex som tonåring och det är något jag ångrar så fruktansvärt. Jag kan bara rekommendera, säg upp kontot, ignorera alla möten du bestämt och kontakta till exempel http://novahuset.com/

Men låt bli att möta någon mer. För min del slutade hela historian i PTSD och nu sex år senare mår jag fortfarande fruktansvärt dåligt och har ständiga flashbacks och mardrömmar. Jag skulle inte önska min värsta fiende den "sjukdomen" och att utsätta sig i farliga situationer ökar definitivt risken för det. Ta hand om dig.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Honestyisdead
5/22/16, 11:00 PM
#19

#18 Tråkigt att läsa.

molam
5/23/16, 8:06 AM
#20

#10 säger du att du inte vill att föräldrarna ska veta så ska tystnadsplikten följas. Så är det bara.

Jag vet att det är svårt. Fast EGENTLIGEN borde du berätta för dina föräldrar.. Tänk om Hjälpen på UMO eller BRIS (eller vart du än tar hjälp) inte hjälper, och något händer dig medan du är ute på ett av dina…. äventyr (I guess) Eller om nått bara skulle hända dig när du går hem från skolan eller nått. Då Kanske det är lättare för föräldrarna att ringa polisen eller whatever och berätta vad du har hållit på med och påsåvis Kanske finna dig lättare om nånting, vadsomhelst händer.

Blev extremt rörigt, i know. Visste inte hur jag skulle formulera mig.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Honestyisdead
5/23/16, 11:00 AM
#21

#20 Det är inte sant.

Tystnadsplikt gällande minderåriga har en gräns 8ch den gränsen går vid fara om patientens liv

molam
5/23/16, 1:12 PM
#22

#21 Men vid känsliga saker som detta så håller Tystnadsplikten om Personen i fråga vill det, Jag vet för en bekant till mig gjorde EXAKT samma sak när hon va typ 14 eller 15 och hon ville inte att mamma eller pappa skulle veta nått så personen hon pratade med fick inget säga. så hennes föräldrar vet än idag inte om det.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Hoseok
5/23/16, 2:00 PM
#23

#22 Nej, det funkar inte så för alla. Din kompis hade tur. Så att säga att det kommer hålla är inte sant eftersom det inte funkar så överallt.

vendelay
5/23/16, 2:16 PM
#24

#22 Det är inte sant. Det beror på vem du träffar, vilket problem du har och en massa andra faktorer. Men BRIS går alltid att ringa och vara anonym, oavsett vad du har på hjärtat.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Honestyisdead
5/23/16, 2:17 PM
#25

#22 Då har personen brustit i sitt ansvar. Tystnadsplikten SKA brytas vid fara för livet på en minderårig. Så du har helt enkelt fel.

molam
5/23/16, 2:53 PM
#26

Nej vill personen att Föräldrarna inte ska veta i sånna här fråger så håller Tystnadsplikten att bara sälja sex är inte En Livsfara, Hade hon fått nån könssjukdom eller liknande medan DÅ hade det varit livsfara och då är det klart att det ska berättas, men om personen bara säljer sex och inte vill att mamma/Pappa ska veta då Håller tystnadsplikten.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

vendelay
5/23/16, 2:58 PM
#27

#26 Det är väl klart att det kan räknas som livsfara när hon är hälften så gammal och säkert i många fall hälften så stor som de som köper sex? Dessutom är sexbranschen ganska känd för att ta till våld och desperata män är väl inte heller direkt kända för att ta det lugnt.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Hoseok
5/23/16, 3:10 PM
#28

#26 Skulle du kunna ge utdrag ur tystnadsplikt-lagen som stärker det du säger?

Honestyisdead
5/23/16, 4:17 PM
#29

#26 Du har fel. Ett barn som utnyttjas sexuellt  av vuxna är förenat med livsfara och riktigt allvarligt . Hur är du funtad som inte förstår  det?

Hells Angel
5/23/16, 4:37 PM
#30

Att sälja sex är ju inte alltid en livsfara, men är ingen expert på sånt direkt men tror det varierar, tror inte att dem kommer bryta tystnadsplikten direkt, förutom om det blir värre. Om man nu är orolig över detta kan man vara anonym. 

Tycker att många av dem senare meddelandena hade kunnat skrivas på ett trevligare sätt?

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Honestyisdead
5/23/16, 4:47 PM
#31

#30 Ok. Strunta i ordet livsfara. Det behövs inte.

Ett barn som utnyttjas av vuxna är ändå så allvarligt att tystnadsplikt får brytas.

Jag är inte trevlig när man försöker förminska allvaret i något så här allvarligt.

[eliinmeyer]
5/23/16, 5:38 PM
#32

#31 man kanske inte förminskar med mening, utan bara tror att det är på ett visst sätt och försöker argumentera för det. Har nog mer med okunskaphet och göra :) Men ja, ibland man kan måste prata med sina föräldrar, för hur mycket ansvar de än ska ha enligt lag så är det inte alltid så det funkar tyvärr, hur mycket man än vill så funkar inte alla föräldrar på samma satt. Jag skulle tipsa att ringa till bris, det syns inte på telefonräkningen och är anonymt, tycker du det är jobbigt att ringa kan du chatta istället. Men ta bort din kik, ställ in eller ignorera de möten du har. Trots att pengarna lockar så kommer det bara bli dåligt i slutändan. Om du vågar kan du polisanmäla de du har pratat med. Kom-ihåg att du inte har gjort fel, det är dem som har det! Lycka till:)

[eliinmeyer]
5/23/16, 6:22 PM
#33

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13336528.ab Detta kanske hjälper Komihåg, du är inte ensam!

gulzebra
5/23/16, 6:42 PM
#34

Det säger väl ändå sig självt att prostitution är förenat med livsfara - än mer så för en 15-åring med tanke på att en torsk som glatt utnyttjar ett barn inte lär ha mycket skrupler så att säga. Kan man göra det så vad kan man göra mer? Var går de här torskarnas gräns - går den före eller efter misshandel? Rån? Våldtäkt? Mord?

Det finns inte möjlighet att gå och prata utan att uppge personuppgifter då kanske? På så vis kan ju TS komma iväg och få hjälp utan att hindras av rädslan att föräldrarna får veta. Det kanske inte funkar att gå till vården hur som helst men ungdomsmottagningen eller en präst eller så lär väl kunna vara öppen för möjligheten tycker jag. På något vis måste ju hjälp gå att få.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Annons:
Aleya
5/23/16, 6:47 PM
#35

#34 de enda jag kan tänka skulle vara att prata med en präst. Om jag minns rätt har dom absolut tystnadsplikt. (Orkar inte googla och se om detta stämmer) Men man behöver inte uppge sitt personnummer när man pratar med en präst. I hela vården måste du uppge personnummer.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[eliinmeyer]
5/23/16, 6:51 PM
#36

#35 japp de har absolut tystnadsplikt, men det är ändå kanske inte smartaste att göra, för psykologer har utbildning och de har väl oftast inte präster, plus att när det går vidare till polis och soc så är det för ens eget bästa

Aleya
5/23/16, 7:22 PM
#37

#36 där har du nog fel eftersom präster har utbildning i att ha hand om människor i svåra situationer. Så dom kan nog vara minst lika bra som en psykolog.

Sen gav jag ett tips till den som frågade innan och inte uppmanade ts till att gå till gå till en präst, så du behöver inte "gnälla" på mig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

gulzebra
5/23/16, 7:49 PM
#38

#35 Präster har absolut tystnadsplikt ja, diakoner däremot har det inte. https://www.svenskakyrkan.se/kalmar/sjalavard-och-tystnadsplikt 

Måste man uppge det även för att gå till ungdomsmottagningen? Nu är det hundra år sen jag var i rätt åldersgrupp för att gå dit ens men på min tid var det så att säga bara att klampa in i stort sett om man inte skulle undersökas eller så.

#36 En präst må inte vara fullt lika bra som typ psykolog, men det är bra mycket bättre än att stå helt utan hjälp i TS situation.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Aleya
5/23/16, 7:55 PM
#39

#38 ja det måste man. Oavsett vart man går i vården så måste man uppge vad man heter och personnummer. Även då jag gick på um för 11 år sedan.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

gulzebra
5/23/16, 7:58 PM
#40

#39 Fan vad synd! Fattar ju att det har sina orsaker förvisso men det ställer ju till det i fall som det här :/

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Aleya
5/23/16, 8:02 PM
#41

#40 det är väl dagens sjukvård helt rätt och slätt. Men åter till ts så måste du söka hjälp. Och prata med dina föräldrar. Om än dom blir arga först så är det mer för att dom blir oroliga och ledsna. Men du ska inte behöva hålla på med detta. Så sök hjälp nu.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
[eliinmeyer]
5/23/16, 9:15 PM
#42

#37 gnäller på dig? Vart gnäller jag på dig?? Jag sa bara hur det är med präster? Varför tror du jag blir på dig helt plötsligt? Jag gav väl också råd till TS? Förlåt för ot TS men det är tråkigt när folk svarar tillbaka otrevligt mot en, så säger bara emot helt enkelt Men jag skulle tipsa om bris och att chatta med dem, också att du går till en psykolog, om du vågar och orkar så ring även polis och berätta om männen

cissi_1993
5/24/16, 8:22 PM
#43

en präst kan vara ett mycket bra stöd genom dethär, hjälpa dej att få den hjälp och de stöd du behöver och dom präster jag känner skulle helt klart ställa upp natt som dag om du kom till dom och brättade dethär skulle dom aldrig ha sin mobil avstängd den skulle alltid vara på för att du skulle få tag på dom när du behöver dom.

anonymgiirl
5/25/16, 11:26 PM
#44

Oj, tack för alla svar! Förväntade mig inte så många.

Tänkte bara ge er en liten uppdatering…                                                                                                  Jag ringde bris och pratade med en tjej där, men hon gav verkligen inget stöd alls. Hon sa bara att jag skulle sluta med det jag gör och att jag är jättedum som har sålt sex till någon….Det känns bara som alla vuxna kommer säga att jag är helt dum om jag berättar vad jag gjort och det hjälper verkligen inte, jag vet ju att jag är dum. 

Jag har verkligen försökt att inte fortsätta skriva med de som vill köpa sex av mig, men där är mycket svårare än jag trodde. I tisdags träffade jag faktiskt en av männen som ville köpa av mig och han gjorde saker som jag inte gick med på fast jag sa till och det gjorde ganska ont, fast smärtan va typ skön på något sätt. Jag vet att jag är så dum som utsätter mig för sånt här, men jag känner ju ändå att jag inte är värt något och att ingen bryr sig, så vad spelar det för roll. Nu har jag ju råd att göra mycket mer saker också.

hahael
5/25/16, 11:51 PM
#45

Nu ska jag försöka vara så direkt som möjligt men det kommer nog blir ett väldigt långt inlägg så ursäktar på förhand.

1. FYFAN för BRIS alltså, har ringt in dit 2/3 gånger när jag haft så fet ångest (är idag diagnoserad med generellt ångestsyndrom) att man rent ut sagt kunde skära i den och jag har fått noll stöd av tre olika människor där. Så jag förstår exakt vad du menar när du säger att du ej fått något stöd, har träffat på andra som har liknande upplevelser så när jag hör BRIS rynkar jag på näsan.

2. När jag var 11 år började jag också sexchatta med män mest genom kik, egentligen var det inte jag som ledde samtalet in på sex utan det var dem men jag var självklart lite nyfiken som man är när man är 11 år. Iallafall så skickade jag nakenbilder på mig till iallfall en av dessa män och visade också upp mig själv i webcam kanske 2-3 gånger (ej helt naket denna gång dock) och allt detta för att jag just då mådde väldigt dåligt pga min pappas cancer (jag hade ingen vuxen att prata med och ingen fadersfigur heller vilket dessa män såklart utnyttjade) det hela slutade iallafall med att jag mötte upp en man och han våldtog mig i sin lägenhet. 

Iallafall så kom min mamma på mig med chattandet och det blev kalabalik hemma. Polisanmälan, möten med soc osv och jag kände en sådan extrem skam att jag inte ens vågade prata om att jag blivit utnyttjad utav en av dessa män. Jag fick nog inte ens höra en enda gång av mamma, pappa eller syskon att det inte var mitt fel och att jag inte gjort något fel vilket har satt sina ärr än idag så till alla som säger att TS bör prata med sina föräldrar kan jag tyvärr meddela att det inte alltid gör situationen bättre. 

Vuxna kan verkligen försämra det hela och lägga skuld på en, man vet ju att man är dålig, dum och äcklig så det förbättrar verkligen inte situationen att dem skambelägger en.   Dock så finns det sjävklart guldklimpar och det är dessa du måste försöka hitta, även om du kanske tyvärr stöter på en och annan (ursäkta) idiot på vägen som medvetet eller omedvetet skambelägger det du gjort/gör. 
Om jag var du skulle jag ringa till http://www.kvinnofridslinjen.se/ och prata där, vad jag uppfattat det som är dem väldigt duktiga på att hjälpa en komma vidare men också finnas som stöd. 

Jag vet också hur svårt det är att sluta chatta, man dras till telefonen som en blodigel men mina tips är att först och främst ta bort kontot du använder för att sälja sex eller eventuellt ta bort appen, på det sättet får du inte en "suktande" notifikation ifall någon skriver till dig. 

Du är värd så otroligt mycket vännen, om du bara visste. Du förtjänar att må bättre och inte göra illa dig själv genom dessa män även fast det kanske känns bra just i stunden (jag har också problem med självskadebeteende så jag vet hur det känns även om våra är i olika form).
Du kan alltid skicka iväg ett meddelande till mig, jag vill gärna stötta ifall du vill!

Klart att laxen ska ha en jolle

gulzebra
5/26/16, 12:15 AM
#46

#44 Men arma stackare :( Du är inte dum! Det är sjukt oprofessionellt av någon på Bris att yttra sånt och jag vågar lova att alla vuxna inte säger samma sak (I should know, jag närmar mig 30). Det svåra är väl att det är ett ganska laddat ämne och att många har fördomar, samtidigt som många har så fruktansvärt dålig insikt i psykiska problem. Men det är just fördomar osv och felet ligger hos de som har de, inte hos dig. Vad de än kan tänkas säga så är det inte dig felet ligger hos.

Nu har jag själv aldrig sålt sex eller använt sex som självskademetod, så jag ska inte säga att jag förstår allting till punkt och pricka, det tror jag ingen som inte varit där själv gör. Men jag har sysslat med självskada i en herrans massa år förr och så sett förstår jag att det är svårt att låta bli när man väl sitter i skiten. Men det går att komma ur. En dag i taget. För lång tid? Alright, en timme i taget. 10 minuter i taget. Hell ta en minut i taget. Varje liten stund som du låter bli är en seger. Försök hitta något annat att göra när du får svårt att låta bli att skriva till de här männen. Har du någon hobby du kan syssla med istället? Skriva, rita, prata med en kompis, se en film, läsa, spela, gå ut och gå? Det är förstås inget som löser orsaken, men kan hjälpa dig att hantera det på ett mindre skadligt sätt.

Mannen du träffade i tisdags har inte bara utnyttjat din situation utan våldtagit dig.  Notera ordvalet - han har våldtagit dig. Det är inte du som gjort fel, utan han

Snälla du, försök söka hjälp igen, du behöver det. Och du, vi är många som bryr oss om dig!

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Magrat
5/26/16, 12:49 AM
#47

#44 Jag rekommenderar verkligen att du försöker kontakta Novahuset istället för Bris. Ingen där kommer att säga att du är dum då de jobbar med just ungdomar som blivit sexuellt utnyttjad och/eller sålt sex. Det är absolut inte du som har gjort fel och så ska du inte behöva känna.

Och vad den mannen gjorde mot dig är vidrigt och förkastligt, det ska ingen människa behöva utstå. Försök att prata med någon, och stäng ner din kik så du slipper kontaktförsöken. Jag skulle dessutom rekommendera att du anmäler mannen, det har jag ångrat i många år att jag aldrig gjorde. Jag vet att det kommer resultera i att dina föräldrar får reda på det men i förlängningen är det troligtvis värt det. Det bli som en jäkla spiral neråt om du fortsätter och till slut känns det omöjligt att sluta. Men prata i alla fall med någon.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Aleya
5/26/16, 7:45 AM
#48

#44 jag blir ledsen då jag läser detta. Ingen människa har rätt att göra så emot dig. Det är våldtäkt. Och det är fara för ditt liv verkligen då jag läser detta. Jag hoppas att du tar mod till dig och anmäler detta eller att du pratar med en vuxen. Jag vet att det kan vara jobbigt att stänga ner din kik. Men som en början så försök göra det. Men spara gärna alla konversationer innan så du har bevis. Och försök prata med en vuxen. En präst om du vill vara helt anonym men ändå få stöd. Jag hoppas verkligen detta löser sig till nått bra. Kom ihåg att du är värdefull och förtjänar bättre

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
vendelay
5/26/16, 3:18 PM
#49

Herregud, hur kan de säga så på BRIS? Jag visste verkligen inte att de var så "dåliga" (kommer inte på ett bättre ord). Jag säger som de andra, ge inte upp. Fortsätt söka hjälp. Jag finns här om du vill skriva ett privat meddelande. Du är inte ensam och ännu viktigare: du har INTE gjort något fel och du är INTE dum! Det är männen, pedofilerna, som har gjort fel, som har agerat kriminellt och som har våldtagit. Du är helt oskyldig i detta, det är männen som ska stå till svars.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

anonymgiirl
5/28/16, 11:09 PM
#50

Hej igen, och tack för era svar och ert stöd ännu en gång.

Det har hänt en jättejobbig sak…..Jag har sagt till den ena mannen jag hade sex med att jag inte vill träffa eller höra från honom mer och då blev han jättearg. Han har bilder på mig när jag är naken som han tydligen har tagit på mig och han säger att om jag slutar träffa honom och polisanmäler eller berättar för någon så ska han hänga ut mig… Vet verkligen inte hur jag ska göra nu. Om han lägger ut bilderna han har på mig och berättar vad jag gjort så är mitt liv FÖRSTÖRT! Hur sjutton ska jag göra för att komma ut ur detta?! Känns inte ens som att det är värt att leva mer nu:(

Hoseok
5/28/16, 11:30 PM
#51

#50 Polisanmäl. Byt nummer och ta aldric kontakt med den där mannen igen. Om folk trakasserar dig för bilderna så säger du som det är: att den här mannen hotat dig. Det är inte ditt fel. Gå till polisen direkt eller kontakta någon som kan hjälpa dig med detta. Du kan inte fortsätta med det här.

Hoseok
5/28/16, 11:33 PM
#52

Jag vet inte vart du bor, men om du bor i närheten av mig så kan jag hjälpa dig kontakta polisen. Jag är själv en biologisk kvinna som gått igenom liknande saker. Jag förstår hur det är.

Magrat
5/29/16, 12:04 AM
#53

#50 Precis som Kneko kan jag erbjuda dig stöd och sällskap för att polisanmäla. Skicka bara ett PM om du bor i Stockholm med omnejd.

Vad han hotar med är att hänga ut bilder på en femtonårig tös. Det är barnpornografi och bara innehavet han har nu är olagligt. Jag har som sagt gått igenom liknande händelser (har aldrig varit utsatt för att någon tagit bilder av mig) och stödjer dig gärna. Ditt liv är värt mycket och kunde jag ta mig ur efter att ha hållit på i tre år så kan du ta dig ur det! Jag lovar dig det, det är ett helvete men det går.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

gulzebra
5/29/16, 12:08 AM
#54

#50 Har han skrivit det på typ kik eller så? Ta en skärmdump och spara det (och allt annat). Det han gör är brottsligt, dels hotar han dig och dels erkänner han själv att han är skyldig till innehav av barnporr (http://www.ecpat.se/vad-ar-barnsexhandel/lagstiftning) och det du har är bevis på just det. Tycker absolut att du ska anmäla hos polisen innan du råkar än mer illa ut av de där männen - och polisen lär rimligtvis beslagta bilderna dessutom. Dina föräldrar kommer förvisso få reda på det men det känns som att det är ganska tvunget - och definitivt bättre nu än när det är försent. Du är bara 15, du har massor att leva för, du behöver bara ta dig ur det här och bearbeta det.

För övrigt är du skitbra som sa ifrån, heja dig!

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[eliinmeyer]
5/29/16, 12:28 AM
#55

Det med att screenshota var smart och sen sluta prata helt med han, det enda han vill är att du fortsätter skicka bilder och träffar honom och får han noll respons tillbaka (då menar jag också att du inte säger till honom att du kommer sluta prata, då kommer han nog bara fortsätta hota dig) så kommer han nog inse att det är inget värt och sluta. Polisanmäl också men berätta det inte för honom, det blir nog bara värre. (Alltså skriv inte typ "jag polisanmäler dig" eller liknande) Bra gjort att säga ifrån och ta första steget, det är bevis på att du är beredd att sluta!💪💪

Annons:
gulzebra
5/29/16, 12:39 AM
#56

Ang att inte ens svara så kan det vara värt att låta bli att läsa meddelanden han (och andra, ifall de har kontakt med varandra) skickar också. Med tanke på att kik visar om ett meddelande är läst eller inte så kan de gott få tro att det inte är läst tills polisanmälan är gjord.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Aleya
5/29/16, 8:12 AM
#57

#50 fast han ska inte säga så mycket. Han är den som begått flera olagliga saker genom att köpa sex av dig. Sen om han hänger ut dig så gör han sig skyldig till ytterligare brott. Så han är ärligt ganska dum som tror att han skulle få det lätt hos polisen. Anmäl han eller be någon av dom som har erbjudit sin hjälp att göra det. Sen som jag skrev tidigare så sparar du alla konversationer via screenshot. Och stänger ner kik. För dessa människor du träffar har inte alla hästar hemma. Dom gör illa dig och hotar dig. Är det värt för dessa kanske ynka 1000 kr? Och sen blir du som blir förstörd i kropp och själ.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
5/29/16, 2:41 PM
#58

#50 Det kommer han inte göra. Han är vuxen och om han på något vis tagit bilder på dig naken har han begått ännu ett brott. 

Sex med barn och bilder på barn som är sexuella är riktigt allvarliga brott. Så good luck för honom. Han är rädd.

Prata inte mer med honom. Spara allt ni skrivit 8ch anmäl aset. Äckliga svin SKA åka dit och få sitt straff. Ingen pardon

Novahuset
5/31/16, 10:14 AM
#59

Hej Mitt namn är Paulina och jobbar på Novahuset. Vi vänder oss till dem som utsatts för sexuella övergrepp och eller kränkningar både på nätet i irl. Vi har stor erfarenhet även att möta de som har sex mot ersättning och självskadar med sex. Hos oss kan man vara anonym och vi har tystnadslöfte. Känner du att du vill prata med någon kan du chatta eller maila. Det finns även möjlighet att ses. Hos oss arbetar 45 volontärer och 2 anställda. Många av oss har egna erfarenheter kring sexuellt våld, psykisk ohälsa mm. Maila gärna oss på mailjouren@novahuset.com Och kom ihåg, att du är viktig och värdefull och det är de som gör fel och inte du ❤️ Hälsningar Novahuset

OlgaMaria
6/1/16, 11:09 AM
#60

Jag tror det är väldigt möjligt att han inte ens har några bilder på dig, men han säger så för att hota och försöka få dig att göra vad han vill. Det här visar ju dock tydligt på en av riskerna med att sälja sex till främlingar - att de tar bilder och videos och säljer. Och du kan aldrig veta vad för typ av person det är du kommer få träffa - det finns inga garantier för att du inte kommer utsättas för ren tortyr. Du hamnar ju i en situation med någon som är mycket starkare där du inte kan försvara dig. Men oavsett vad han hotar om, skit i det och skit i honom. En person som hotar är en farlig person. Skulle han ha bilder på dig som han vill sprida kan du inte undvika det genom att göra som han säger. Han kommer bara vilja utnyttja dig mer och mer. Det bästa för dig är att hålla dig borta från honom oavsett vad han gör. Och polisanmäl! Det är ju dessutom mycket mycket möjligt att han gjort sig skyldig till många andra brott mot unga personer och det skulle vara ett värdefullt tips för polisen att få.

Sen riskerar du att skada dig själv och ditt psyke för resten av livet. Finns nästan inget som påverkar oss så djupt som sex, men det är inte alltid så lätt att se det i stunden. Men som #18 skriver så kan sådant här påverka en väldigt mycket långt efteråt. Det är inte värt pengarna. Pengar är värt så oerhört mycket för en när man är tonåring, men tro mig, det är inte värt det.

Jag förstår också att lockelsen kan vara otroligt stor. Det ÄR frestande med sex och bekräftelse och att utforska något nytt, och att dessutom få mycket pengar för det, men försök tänk dig själv som att du var din egen mamma, vilka råd skulle du ge? Eller tänk dig själv när du är 30 och har ett välbetalt jobb, vilka val skulle du önska att du själv tog nu?

Kram på dig! Det är SÅÅÅ bra att du skriver här! Fortsätt med det. Göm dig inte i ensamhet med dina upplevelser.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Hells Angel
6/3/16, 10:48 PM
#61

1. Kan man inte bara anmäla personen utan förvarning, så att han åker fast på en gång, så att han inte hinner lägga ut bilder om han nu har några?

2. Kalla mig inte dum eller något för detta snälla, men skulle det inte funka om man gjorde ett "falsk" kik-konto, och försöka ta kontakt med dem som köper, bestämma tid och plats, och sen anmäla innan man säljer/träffar personen?  Dem borde ju åka fast för typ försök till sexuellt utnyttjande av barn och köp av sex? Eller?

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

[eliinmeyer]
6/3/16, 11:19 PM
#62

#61 det var väl mer att man inte direkt säger att man kommer ringa, utan att man bara gör det jag tror det är brottsligt att göra så för man uppmuntrar till brott eller så

Annons:
gulzebra
6/4/16, 12:32 AM
#63

#61 Som #62 säger så är brottsprovokation inte lagligt.

TS, hur går det för dig?

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Hoseok
6/4/16, 3:17 AM
#64

#61 Förstår inte riktigt hur du menar på fråga 1? En person spärras inte in i Sverige på grund utav Anklagelser så länge det inte är ett riktigt, riktigt grovt brott..

Sen angående fråga 2 så har andra redan svarat på det. I USA är det lagligt, som exempel. Men inte i Sverige.

gulzebra
6/4/16, 2:29 PM
#65

#64 Skulle tro att hon menar att han tas in för förhör osv och att polisen faktiskt beslagtar telefon och dator med tanke på att misstankarna gäller barnporrbrott. Således kan ju polisen få tag på bilderna innan han läcker, om han nu har några.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Magrat
6/4/16, 4:32 PM
#66

Hur har det gått för dig TS? Tänker på dig.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Hells Angel
6/5/16, 5:30 PM
#67

#65 Det var det jag menade, tack.

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

hahael
6/6/16, 12:23 AM
#68

Ts hur går det, jag tänker mycket på dig!

Klart att laxen ska ha en jolle

anonymgiirl
8/6/16, 10:52 PM
#69

Asså gud, vet inte vad jag ska ska säga, men tack för allt stöd! Trodde verkligen inte att det fanns så många engagerade snälla människor här inne.❤️

Nu var det ju ganska länge sedan jag var inne och skrev här inne, så jag tänkte berätta lite hur det har gått/går med allt. Jag har faktiskt inte anmält nån av dem som köpt sex av mig, för jag är så himla rädd att dem typ ska hämnas eller skada mig när dem får reda på att jag gjort det. Har heller inte berättat för mina föräldrar eftersom att dem aldrig typ skulle lita eller acceptera mig igen. Det känns som att det jag gjort skulle följa med vad dem tänker om mig hela livet, sen känns det så himla pinsamt också. Det är så himla mycket jobbigare än vad folk tror att ens berätta för nån vuxen om det här, jag är ju 100 procent säker på att dem skulle berätta för mina föräldrar. Sen tycker jag det är så himla jobbigt att prata om mig själv. Det är så himla mycket lättare när man bara kan skriva på nätet. Hatar att tycka synd om mig själv också.   

Jag säljer inget sex längre. Men jag skickar dock lättklädda bilder till folk, och det är verkligen så himla svårt att sluta, för jag blir så glad av att nån kan tända på och uppskatta min kropp. För jag själv gör ju verkligen inte det. Även fast jag tycker min kropp är ganska snygg. Det går ju verkligen inte ihop? Har fått höra mycket kränkande saker om mitt utseende, det mesta är av tjejer. Men får höra mycket positiva saker om det också. Men det negativa jag har hört om mig själv får mig att glömma det positiva kommentarerna jag får, och jag tror det är därför jag har börjat göra sånna här saker och fortsätter med det. För att jag blir glad över att höra att folk finner mig snygg och typ sexig. Killarna i min klass pratar typ bara om hur snygg de tycker min kropp är, känns som ingen bryr sig om något annat. Men ändå vill jag liksom ha komplimanger för den. Asså fattar seriöst inte vad det är på mig?  Å andra sidan känns det så himla tråkigt att bara bli bedömd efter sin kropp. Det är antagligen för att jag inte har några andra kvaliteter, lol.

Annons:
tiger tok
8/6/16, 11:42 PM
#70

Vad bra att du inte säljer längre, tror och vet att du är minst lika fin på insidan som på utsidan,glöm inte det! Lycka till

[AnimeV4]
8/6/16, 11:51 PM
#71

Du kanske skulle må bra av ett besök hos BUP, TS? Eller kanske ett samtal till BRIS eller dylikt? De har tystnadsplikt🙂

Turast
8/7/16, 3:47 PM
#72

Bra att du slutat sälja sex! <3 

Det men lättklädda bilder kan jag känna igen, man får en liten egoboost när någon kan tända på ens kropp och tycker att man är snygg och sexig. Självklart skickar jag inte bilder till folk nu då jag är i ett förhållande, men innan så skickade jag till en kille (samma som jag är tillsammans, och sambo, med nu haha) och innan dess har det varit andra. 

Men du kanske skulle må bra av att prata med någon? Finns ju chatter hos bup tex där du kan vara anonym? Om du känner att det skadar dig liksom. 

Hoppas du hittar ett sätt att må bättre TS <3

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Äppelsnäckan
8/7/16, 7:13 PM
#73

Så himla himla bra att du slutat träffa dessa äckliga män. Vad du än gör, lova att du inte gör om det! Och snälla du, sluta skicka bilder. Jag förstår att det kan vara svårt, men försök ta kontakt med en kurator/BRIS/Ungdomsmottagningen. Du måste ta dig ur detta. Dessa män är äckliga idioter och vad de tycker om dig har ingen betydelse. Ge dig inte till dem! Ta bort alla kontakter/kopplingar du har till dem. Jag ber dig!

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

vallhund
8/8/16, 11:05 PM
#74

Tusen tack för att du uppdaterar oss! Säger som andra, kontakta BRIS eller BUP för stöd o råd.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Aleya
9/16/16, 10:04 PM
#75

Hur går det ts?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: