Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 983 ggr
pannkaksrullar
5/23/16, 7:48 AM

Ska klippa av mig håret..?

Idag ska jag till frisören. Har velat ha kort hår ( riktigt kort) sedan jag var 10 år, men nu vet jag inte om jag vågar. Ska jag klippa av det? Kommer man sakna sitt hår? Övertala mig! ^^

Annons:
molam
5/23/16, 7:56 AM
#1

Visst Kan du sakna det, men det är inte allt helt säkert! och vill man och man tycker det är värt det, så why not? hår växer ut igen ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Anonym783
5/23/16, 7:56 AM
#2

Jag minns när jag klippte mitt. Det var midjelångt, sen blev det axellångt och sedan en Bob. Jag säger att du borde göra det som känns rätt, blir det fel så växer det ju ut så det fixar sig!

Hakuna Matata.

ipopuma
5/23/16, 8:01 AM
#3

Hår växer ut igen ;) och våga! Om det skulle bli sådär kom ihåg att det bara är hår o om håret är tillräckligt lång skänk det till cancerfonden så får du känslan att du verkligen gjorde rätt :D

tlover
5/23/16, 8:26 AM
#4

Vill du klippa håret så gör det. Är du osäker kanske det känns bäst att klippa halvkort först men det känner du själv vilket som känns bäst att börja med.

l'm back

CaptainBunchie
5/23/16, 8:58 AM
#5

Jag klippte av håret för några år sedan men sparar ut det nu.

Hår är hår. Det fortsätter växa och om du skulle ångra dig så växer det ut igen.

Sen är det SÅ FRUKTANSVÄRT SKÖNT med kort hår på sommaren, att det knappt är sant. Däremot får man inte glömma solskydd i nacken. :)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Hoseok
5/23/16, 2:03 PM
#6

Jag älskar att ha snyggt hår, men jag kommer aldrig fatta den stora grejen med att klippa det kort. (Alltså varför det skulle vara så illa). Jag har rakat av mig allt mitt hår två gånger. Det är hur skönt som helst att kunna få nytt hår utväxandes, förstår inte varför alla inte gör det. 

Det är bara hår liksom. Jag fattar att alla ser på hår olika men jag har så svårt att se varför hår skulle vara så viktigt.

Annons:
[eliinmeyer]
5/23/16, 5:42 PM
#7

#6 nog pga av normen att tjejer ska ha långt hår och att har man inte det anses man som konstig, udda och/eller annorlunda, det är nog därför. Synd att det är så men det är nog oftast det som stoppar folk, man är rädd för vad andra ska tycka. Det måste ju inte vara så i detta fall men det är nog det som är "den stora grejen"

JuliaMG
5/23/16, 7:43 PM
#8

Jag klippte mig hyfsat kort i höstas och nu har jag problemet att jag inte vet om jag vill spara ut det eller klippa av det. ^^

Kan tillägga att jag nog satte igång en trend bland tjejerna i nian på skolan att ha något kortare hår. Det var lite kul. Först var det "bara" jag och nu är det ganska många som klippt av sig håret. :)

Jag återkommer när jag har något bättre att skriva.

Biancaa
5/23/16, 9:23 PM
#9

#7 När jag klippte mitt hår kort mådde jag så dåligt över att jag inte passade i det. Mitt hår är mycket längre nu och jag mår mycket bättre i mig själv. Personligen tror jag att det är det folk är rädda för.

[eliinmeyer]
5/23/16, 10:46 PM
#10

#9 ja det är väl olika, beroende på hur säker man är i det. Det kan vara båda också, men jag kan tro att det ofta är frö att folk är rädd för vad andra kan tycka

pannkaksrullar
5/28/16, 7:58 PM
#11

Lite uppdatering! Fegade ur första gången, men idag klippte jag av det! Jag blev jättenöjd och passar faktiskt bra i det. Anledningen att jag var så rädd att klippa var att jag var rädd att se ful ut, och eftersom jag har lite problem med självförtroendet så kändes det ganska läskigt. Men nu är jag jätteglad! 😃

ipopuma
5/28/16, 8:05 PM
#12

Ååå vad kul! Kul att det blev snyggt!!!

Calcifer
5/28/16, 9:19 PM
#13

#11 Jättebra! 

Jag älskar själv att ha kort hår men nu sparar jag ut det igen. Tidigare rasade jag i vikt och trots att jag egentligen älskade mitt då nästan midjelånga hår så klippte jag av allt till riktigt kort eftersom jag tappade så mycket hår att det blev irriterande att hitta meterlånga hårstrån överallt. Nu är dock håret friskt och fint så vill inte klippa av det även om jag ibland får lusten bara för att det är i vägen ibland.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Upp till toppen
Annons: