Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 644 ggr
hund_katt
5/23/16, 9:41 PM

(X) Destruktiv pms..

Jag diskuterade med en kompis, kille dessutom, om man kan kontrollera sin pms eller inte. Jag har en väldigt grov pms som gör mig typ.. Destruktiv. Jag tappar helt min, annars långa, stupid och bara en liten sak, speciellt om det är från någon jag redan hatar/ogillar, kan få mig att gå helt crazy och typ sparka på saker, någon gång har jag, eller någon annan, fått hindra mig från att ta ut min ilska på den som retat upp mig. "Psykisk" våld, alltså jag säger typ som "du borde göra världen en tjänst och döda dig själv". Dock har jag inte sagt det, iaf ännu, till någon som skulle liksom ta åt sig av det… Dock chockas jag själv över vad jag säger… Jag vet själv hur allvarligt det är liksom men det är som att det inte är jag som säger det, som att jag blir en annan person och inte har någon kontroll på mig själv. Ofta får jag också blackouts, och svårt att komma ihåg vad som hänt, allt är bara svart de senaste kanske 10 minuterna.. Händer också att jag tar ut det på mig själv. Sist så fick jag min "damp" och ja.. Gick psykiskt aggressivt mot en klasskamrat, som jag hatar mer än allt annat, sen sparkade jag bort några stolar och välte ett bord. Jag gick ut och in till badrummet och slog huvudet i spegeln ett antal gånger. Stod där kanske en halvtimme och dunkade huvudet mot spegeln. Några minuters paus ibland, några svagare slag och sedan ett hårt. Jag har nu en bula i pannan. När jag sparkar på saker osv, så slutar det med att hela benen är täckta av sår och blåmärken. Jag kan inte kontrollera min styrka(jag är annars väldigt svag.. Har problem med ena knät och armen pga för lite muskler.. Men jag antar att hela kroppen är fylld med adrenalin vid dessa tillfällen) och jag känner inte av någon smärta heller. Det är inte förens efteråt som jag känner smärta. Efter att jag fått gå bort för mig själv, senaste gången så slog jag som sagt huvudet i spegeln, men kan vara andra saker jag gör också som typ dra ett snöre runt armen och dra åt i några minuter sen släppa, efter en stund dra åt det igen osv. Jag lugnar alltid ner mig efter att jag fått ett utbrott och fått "gå undan" för mig själv, sen är jag lugn resten av månaden. Iaf, min kompis då försökte övertala mig om att jag kan kontrollera det. Men jag har försökt allt. Spelar ingen roll om jag mediterat 5 minuter innan, en liten grej och jag sprängs. Eftersom jag får blackouts osv så går det ju inte att liksom "ok, lugna dig nu, andas, andas" som jag kan göra i andra situationer när jag t.ex blir arg eller stressad. Han gav sig inte och jag sa att han inte kommer förstå eftersom han aldrig upplevt det själv, och han vet säkert inget om pms heller.. Slutade med att han blev sur och slöt kontakten med mig.. Hänt någon gång innan med men det brukar gå över efter ett tag.. Och jag blir alltid så hemskt ledsen "varje gång" han gör så(inte så att han gör det ofta, har väll hänt tre gånger nu eller nåt på några år), vi har känt varandra väldigt länge och när vi bytte klasser och man förlorade all kontakt med sina klasskamrater, så hade vi fortfarande kontakt… Varför blir mina inlägg alltid så långa? O.O

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
Hoseok
5/23/16, 9:47 PM
#1

Du borde verkligen ta kontakt med ungdomsmottagningen eller en barnmorska som kanske kan hjälpa dig med detta, om du inte redan gjort det.

hund_katt
5/24/16, 12:04 AM
#2

Har funderat på att göra det men det blir aldrig av.. De har så dumma tider, om man inte bokar en tid.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Hoseok
5/24/16, 1:29 AM
#3

Boka tid! Det är värt det. Det är ganska konstigt, UM:s tider.. De verkar inte alls anpassade för ungdomar som går i skolan.

hund_katt
5/24/16, 3:54 PM
#4

Men finns det sätt att bli av med pmsen?

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Hoseok
5/24/16, 4:09 PM
hund_katt
5/24/16, 4:44 PM
#6

Typ allt som stod i den "listan" stämmer in på mig. Jag är dock ofta väldigt stressad, men detta händer alltid varje månad. Tack för länken :)

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
hund_katt
5/24/16, 4:48 PM
#7

Speciellt om minskad energi, och ingen lust att göra någonting, noll motivation och ingenting är kul. På en klassresa till Liseberg så hade jag mens just den dagen.. Jag kan säga att jag inte njöt av dagen. Allt var jobbigt, tråkigt, kändes som att det var 100% stress hela tiden och kunde inte koppla av och bara njuta och ha kul. Jag var väldigt negativ till allt och så.. Även om jag älskar att åka karuseller!

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

[eliinmeyer]
5/24/16, 6:13 PM
#8

Enda sättet jag kommer på att sluta få pms (som jag vet om) är att ta P-piller så man får stopp på mensen helt, men det är dock inget du ska göra för att någon på internet säger att man kan göra haha, utan boka tid med UMO och prata med dem om det :)

[Klave]
5/24/16, 11:28 PM
#9

P-piller kan lindra PMS. En del har också så svåra problem att de tar antidepressiva för att stabilisera humöret mer. Men börja med att prata med en barnmorska.

Upp till toppen
Annons: