Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 887 ggr
affieee14
5/26/16, 9:44 PM

( X ) han vill ta livet av sig!!

hej. min kompis vill ta livet av sig. Jag vet inte va ja ska göra.. jag har berättat för honom hur mycket han betyder för mig men han verkar inte ändra sig utan är helt inställd på ta livet av sig.. 

Vet inte vad ja kan göra.. vi bor långt från varandra så kan inte vara hos han så ofta heller men har ändå visat att jag bryr mig! Snälla hjälp mig! har redan förlorat en vän pga döden 😢

Annons:
Corgitok
5/26/16, 9:45 PM
#1

Han måste prata med någon vuxen! Måste ju finnas en anledning till varför det är såhär och tror en vuxen kan vara hans hjälp.

Bra att du försökte ändra på hans inställning, hoppas det kommer gå bra❤️

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Aleya
5/26/16, 9:46 PM
#2

Detta borde märkas med x då det är ert känsligt ämne. Ring föräldrar eller i värsta fall polisen. Det är mitt råd

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

affieee14
5/26/16, 9:49 PM
#3

glömde skriva att hans föräldrar aldrig riktigt brytt sigb om honom, han har skickat till dem att han inte orkar mer men de frågade typ bara " har du pratat med mamam/pappa? " vet inte vilken vuxen man kan ringa så han får snacka med någon, han är väldigt envis och har adhd så han kan bli jättearg om ja berättar..  men han får hata mig eftersom jag bara vill ha kvar han i livet 😢

affieee14
5/26/16, 9:50 PM
#4

#2 märkte det med x, tacl för du sa till! hade ingen aning

Corgitok
5/26/16, 9:51 PM
#5

Säg till honom att snacka med en kurator eller bris

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

affieee14
5/26/16, 9:53 PM
#6

#5 han har snacakt med kuratorn på skolan men han tycke bara hon gjorde det värre :(

Annons:
[Klave]
5/26/16, 9:54 PM
#7

Det du kan göra är att försöka få honom att söka hjälp av en närastående, ungdomsmottagning,BUP eller psykakuten. Sen kan man tyvärr inte hjälpa någon som inte vill ha hjälp så det kan vara svårt. Kom ihåg att du inte ansvarar för hans liv. Ta hand om dig.

hund_katt
5/26/16, 10:06 PM
#8

Låt honom bli arg på dig om det du gör hjälper honom, han kommer kanske inte se det nu, men du kommer förmodligen må bra också av att ha hjälpt honom, och han kommer förmodligen vara tacksam sen också, när han insett vilken tjänst du har gjort honom. Jag vet hur du känner.. Har ett x antal vänner på avstånd med depressioner, inga som jag känner jätteväl heller även om jag bryr mig om dom, så skulle dom gå vidare till nästa liv skulle jag inte få veta det.. Det känns så fruktansvärt.. Så fort ingen av dom har svarat inom den tiden de "brukar" svara(endel svarar snabbt och andra svarar långsamt) så blir jag direkt orolig :s samt att de inte är så öppna av sig.. Dock har jag själv depression emellanåt så jag märker ganska snabbt om de är deppiga och då gör jag allt i min makt för att pigga upp dom och tänka på annat.. Jag har varit i typ samma sits som du.. En kompis som var helt inställd på att ta livet av sig, och när jag tillslut ringde hjälp efter att försökt hjälpa honom så mycket jag kunde på egen hand så blev han arg och besviken på mig för jag hade ju "lovat", sånt där löfte som man inte har sagt att man lovar, men det bara finns där liksom.. Nu mår han bättre, han är hamnar fortfarande i depression ibland men han skriver till mig så fort det är något, och han lyssnar. Han är tacksam över vad jag gjorde, och sa tusen gånger om ursäkt för att han blev arg, och sagt tack tusen gånger för att jag ringde även fast jag inte "fick" och att jag gjorde det även fast han blev arg, och för att jag inte lämnade honom efter att han hade brutit kontakten med mig i nån månad. Första gången vi träffades sen, några månader efter, så grät han i min famn. Slutade med att jag grät också och vi grät tillsammans och tröstade varandra haha! Ring efter hjälp! Jag ringde privatperson som fixade resten sen, så jag vet inte vart du bör ringa om du inte har en privatperson. Skulle det bli akut så kan du ringa 112

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Aleya
5/26/16, 10:08 PM
#9

#3 ibland måste man "svika" för att kunna hjälpa. Jag säger inte att du sviker, men han behöver hjälp och ser inte klart. Och ska han gå och ta livet av sig så då ringer du direkt 112. Jag har själv gjort det för att en bekant skrev att nu går jag och tar mitt liv. Ringde polisen och förklarade situationen. Jag hade bara telefonnummer till personen och sa att det är kris och att jag inte vet vart han bor. Nu tog han aldrig och ens försökte att ta sitt liv tydligen, om jag minns rätt sa han att han bara "skämtade". Och jag blev förbannad för att han la detta oket på mina axlar. Så sa upp bekantskapen. Men det var ju jag.(och han var 30 + och borde veta bättre) Så blir det akut så ring polisen. Det kan vara skillnaden mellan liv och död.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

affieee14
6/6/16, 12:27 PM
#10

Hej😊 Förlåt att ja glömt att uppdatera! Jag pratade me kuratorn på skolan och berätta hur de låg till, efter se fick han gå och snacka me henne. Han blev faktiskt inte sur på mig utan bara glad över att ja faktiskt brydde mig. Tack vare detta kom vi varandra lite närmare. Men tack för alla era tips, va skulle man gjort utan internetkompisar❤️

Aleya
6/6/16, 12:31 PM
#11

#10 skönt att det löste sig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: