Annons:
Etikettundersökningar
Läst 1655 ggr
Hoseok
2016-05-28 18:03

Främlingsfientliga föräldrar?

Systertråd till min andra angående politisk inriktning.

Anser du att dina föräldrar har främlingsfientliga åsikter? Om ja, håller du med dem? Är mest intresserad av vad generationen under mig tycker och tänker om sina föräldrar (eller målsmans) tankar kring det.

OBS: Denna tråd är inte menad för att föra politiska diskussioner och säga emot varandra i vad som är rätt eller fel. Det är egen tolkning på vad det innebär att vara främlingsfientlig, så ingen behöver förklara vad det innebär: Så vi slipper en diskussion i denna tråd om det.

Annons:
Hoseok
2016-05-28 18:06
#1

För mig är det "Nej, ingen av dem är det och jag håller med i deras åsikter".

Calcifer
2016-05-28 18:07
#2

När det gäller min biologiska pappa har jag ingen aning då vi inte har kontakt, men jag räknar inte honom som förälder utan bara min mamma och styvpappa och där är svaret att ingen av dem är det och jag håller med dem.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Klave]
2016-05-28 18:09
#3

Varför göra sådana trådar om man inte får diskutera eller argumentera för sitt svar? Lite tråkigt tycker jag.

Hoseok
2016-05-28 18:12
#4

#3 För att trådarna är till för undersökningarna. Inte för att folk ska sitta och halshugga varandra över politiska åsikter. Vill du diskutera ämnena så är du varmt välkommen att skapa en egen tråd med ämnet. Svårare än så är det inte.

Scorpio97
2016-05-28 18:17
#5

Min pappa är död sedan några år, men när han levde var han absolut inte främlingsfientlig. Han trodde verkligen på allas lika värde, och handlade dessutom efter det (annars vet jag många personer som hävdar att alla är lika mycket värda i deras ögon, men när det väl gäller märks det inte lika mycket). 

Jag skulle inte kalla min mamma främlingsfientlig heller, men hon har vissa åsikter som är på gränsen och hon kan säga väldigt dumma grejer ibland (som vi barn är snabba på att påpeka). Men då är det mer pga okunskap eller att hon inte tänkte efter ordentligt innan hon pratade. Men jag skulle inte kalla henne främlingsfientlig. 

Jag anser inte att jag har främlingsfientliga åsikter heller.


//Jessie

Snuffles
2016-05-28 18:19
#6

Båda mina föräldrar är ganska rasistiska

Annons:
panini
2016-05-28 18:21
#7

Både ja och nej. Ibland kan dom kläcka ur sig kommentarer och åsikter som är främlingsfientliga, men jag håller inte med dom.

Magrat
2016-05-28 19:54
#8

Min pappa är främlingsfientlig. Gammal sosse som vänt över till SD efter att ha förlorat jobbet. Brydde sig väl inte när han var yngre, det har kommit på senare år. Jag håller absolut inte med så politik diskuterar vi aldrig.

Mamma är absolut inte främlingsfientlig. Hon är vänsterpartist, tidigare miljöpartist. Jag håller med henne i de flesta politiska frågorna.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Flöffo
2016-05-28 21:27
#9

Mina föräldrar är själva invandrare och jag skulle inte kalla dem främlingsfientliga. Ibland säger de dock saker som jag inte alltid håller med om och vi har olika syn på många grejer, speciellt jag och min mamma (för att ta ett exempel så har jag och min mamma helt olika syn på veganism). Jag anser att deras åsikter påverkar mig och gör att jag får olika syn på saker och ting, men jag tänker själv och till slut brukar jag forma mig en egen uppfattning. Sen finns det ju även grejer vi alla i familjen håller med om, så vi är inte helt oliktänkande.

//Flöffo

JuliaMG
2016-05-29 17:34
#10

Jag vet inte riktigt om man kan säga att pappa är främlingsfientlig eller inte. Han älskar att driva med folk (och göra folk irriterade, det är ofta han gör saker bara för att göra mamma irriterad), och är bra på att utrycka sig lite "klumpigt" också, så det kan vara svårt att veta när han menar allvar eller om han bara säger något för att skapa intriger och irritationer ibland. Han anser ofta att mörkhyade är mer kriminella och "farligare" än vita, men det tror mamma har kommit efter hans tid på anstalten för innan det hade han inga såna åsikter. Tydligen så var de mörkhyade stökigare på de anstalter som pappa var på, och mamma tror att han nu associerar mörkhyade med de som han träffade där inne. Hans bästa vän är dock en muslim från Pakistan (som bott i Sverige sedan fem års ålder dock) och det har han absolut ingenting emot.

Jag återkommer när jag har något bättre att skriva.

Äntligen myndig
2016-05-29 20:18
#11

Båda mina föräldrar röstar på SD.  Ingen av dem är främlingsfientlig.

Jag röstar också på SD och är inte främlingsfientlig av mig.

Jag håller med om deras politiska åsikter

[Horse24]
2016-05-30 09:00
#12

Jag tog "Nej, ingen av de är det och jag håller med i deras åsikter". Båda mina föräldrar är socialdemokrater, och de tycker att alla människor är lika värda. Själv är jag med i SSU. Tyvärr bor vi i ett område där många är ganska främlingsfientliga/rasistiska, men jag tycker inte att det har påverkat oss någonting.

[Tisstassen]
2016-06-09 14:34
#13

Nej ingen av mina är det och inte jag heller Dock hade mitt ex en riktigt rasistisk pappa… Det var fruktansvärt

Annons:
Upp till toppen
Annons: