Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1154 ggr
pannkaksrullar
2016-05-29 19:55

Jag är tydligen ful

Jag har alltid haft dåligt självförtroende och varit en väldigt känslig människa. Nyligen haft ett år som varit väldigt jobbigt för mig, men fått hjälp av psykolog. Nu har jag börjat känna mig starkare och starkare, och igår lät jag något jag länge drömt om gå i uppfyllelse; jag klippte av mig håret. Det var ett stort steg för mig att kliva ut lite ur min "trygga" bubbla, och jag kände mig nöjd. Ända tills idag då jag fått riktigt otrevliga kommentarer kastade mot mig från främlingar på stan, alla har varit ungar 12-13 år. För mig, som är otroligt känslig, tog detta jättehårt. Det har gått en dag och jag har redan fått höra hur ful jag är i min nya frisyr. Eftersom jag nyss börjat kravla mig upp på fötterna igen efter en jobbig period, samt har OCD på detta och är skör redan i övrigt, så mår jag nu skit. Dessutom har jag massa moment i skolan som orsakar mig mer eller mindre ångest varje dag. Ska jag nu behöva höra att jag är skitful också varenda jävla dag? Jag tyckte inte att jag var ful. Jag tyckte jag såg jävligt bra ut, eller iallafall helt okej. Nu känner jag mig fulare än någonsin. Jag orkar inte att något alltid ska komma i vägen när jag försöker må bra igen. 

Jag vet inte vad jag vill få ut av detta riktigt, jag ville mest bara skriva det och veta att någon kanske läser.

Annons:
[Melbun]
2016-05-29 19:59
#1

Fast du är fin som du är och det hoppas jag att du vet om (:

Wowy
2016-05-29 19:59
#2

Jag skickar styrkekramar till dig. <3 Och jag lovar dig, du är inte ful. Vem bestämmer att du är det? Ställ dig framför spegeln och tänk på hur bra du är. Tänk på hur vacker du är, vännen.

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

Calcifer
2016-05-29 20:03
#3

Snorungar säger sånt för att de är just snorungar. Några pissmyror på gården i 8-11 års åldern som skrikit åt mig att visa pattarna några gånger. Ignorera och fortsätt rocka din nya frilla, jag är säker på att den är jättefin! Ful är du absolut inte.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zadeira
2016-05-29 20:04
#4

Alltså, ungar i den åldern kan vara urdumma oavsett hur du ser ut och trots att de egentligen inte ens tycker det säger de såna saker för att vara tuffa med sina kompisar. Det som räknas är vad du själv känner! Du tyckte ju om det, du var nöjd fram till någon idiot sa något dumt.

Jag vet att det är skitsvårt men bry dig inte om såna idioter. Det finns så mycket mer värde i att tycka om sig själv.

oddahviing
2016-05-29 20:04
#5

Lätt för mig att säga, men, du ska verkligen inte ta åt dig. Tyvärr är människor i de yngre åldrarna alltför dömande och de går igenom en period där de växer upp för att hitta sig själva och lär sig vad som är rätt och fel i livet. De har inte sett allt, och de vet inte allt. De lär sig med tiden. Alla går igenom en sådan period. När man ser något man inte är van vid så kan man bli riktigt elak eftersom man själv är utanför sin trygghets zon. Ser man något ovanligt blir man rädd och prövar gränserna.  Det är just vad dessa ungar gör. Hur gammal är du själv? Jag är säker på att du är riktigt snygg om du själv såg dig som det. Jag själv tycker att gothare kan vara riktigt vackra, medan andra människor kallar dem för missfoster.  Det är bara så det är. Ibland ändrar man åsikt, speciellt om man är ung och börjar växa upp.

'-Headlights on the highway-'

[Tibonnanj]
2016-05-29 20:05
#6

Det är svårt att inte bry sig eller ta åt sig men 12-13 åringar är barn, dessutom faller de lätt för grupptryck…De kan skrika vad som helst till vem som helst, speciellt om de är i grupp. Jag tror deras kommentarer hade mer med att de ville känna sig tuffa än med ditt utseende att göra.

Förstår att det är jobbigt med allt annat i ditt liv men ge det några dagar. Titta dig i spegeln och le, tänk att du är unik, du kan inte jämföra dig med någon annan för ingen är "original människan", ingen ser ut som någon annan. Det kommer gå över och sen kommer du tycka att du är skitsnygg igen

❤️

Annons:
Aleya
2016-05-29 20:06
#7

Vad otrevliga snorungar säger ska man bara skita i. Dom har sällan vett i huvudet och ska vara uppkäftiga. Gå rak i ryggen och var nöjd med din frisyr. Finns säkert flera andra som kommer säga att du är snygg och cool.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

frejaspluto
2016-05-29 20:38
#8

Jag förstår inte hur människor kan vräka dig ur saker och ting. Jag ser det ofta på tunnelbanor, bussar mm. Man behöver inte höra man ser hur folk tänker och viskar … Hur fan ser dom ut själva.? Du ska försöka totalnochalera såna mönniskor, dom mår dåligt med.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Gambino19
2016-06-17 21:21
#9

Titta dig i spegeln,titta dig själv djupt i ögonen..vad ser du?jo,en vacker människa..det finns ingen som du eftersom du är unik och kommer alltid vara det.  Försök hitta saker som du älskar,sluta titta efter fel eftersom du bara inbillar dig att du ser ful ut.  Jag är jäkligt trött på att höra ''ingen är perfekt'' för alla är perfekta på sitt sätt!

NordicSunset
2016-06-19 00:57
#10

USCH säger jag bara. Att folk ska sjunka så jäkla lågt och aldrig få in något vett i deras trånga ärthjärnor. Hur svårt är det att hålla sin trut stängd och inte dela med sig av sin tanke om någons utseendd så länge det inte är positivt? Jag ska säga en sak till dig, TS, den som säger så till dig är antingen olycklig och avundsjuk, eller bara sjuk i huvudet. Jag är bara 15 år och inte speciell vis av mig, men tro mig när jag säger att avundsjuka ligger bakom det mesta. Jag läser ofta hatkommentarer på kända personers bilder. Det finns kommentarer från “Usch vad ful du är." till "Gå och häng dig själv.", och självklart tycker jag synd om den som mottar dessa vidriga kommentarer, men mer synd tycker jag om de som skriver dem. Varför? För att det visar hur olyckliga och osäkra de personerna är. En person som mår bra och tycker om sig själv skriver/säger inte elaka, kränkande saker till andra, och så är det bara. Jag förstår att det är svårt att inte ta åt sig, speciellt om du inte har så bra självförtroende och har fått genomgå något svårt, men försök verkligen att inte ta åt dig. Du behöver inte ens lägga ner energi eller tid på att skämmas för den person som säger att du är ful, för det tar jag hand om istället. Så länge du tycker om din nya hårstil så spelar det ingen roll vad andra tycker eller säger. Oavsett om det är en främmande 12-åring eller din närmsta vän. Läste nu att det var några främmande 12-13 åringar som sa det till dig. Är ledsen att jag missade det, men som någon skrev längre upp i tråden kan deras löjliga kommentarer bero mer på att de vill känna sig tuffa än på ditt utseende. När jag skrev det om avundsjuka syftade jag mest på människor man känner, så det kanske blir lite konstigt. Men avundsjuka kan säkert vara orsaken hos de främmande 12-13 åringarna ändå. Ursäkta för romanen, men jag blev förbannad.

Be the best version of you.

  • Zoella
Upp till toppen
Annons: