Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 934 ggr
Katniss
5/30/16, 6:22 PM

Färga håret?

Hej hej :) nu är det så att jag är jättesugen på att färga håret. Det är i nuläget brunt, men vill tona det så att det blir blont i topparna, antingen bara lite ljusare eller någon typ-blond färg. Men jag har lite frågor till er. -Jag är osäker om jag passar i det, ska jag göra det tycker ni? Har aldrig färgat håret förut. Tänkte ha det lagom till skolavslutningen i så fall. Kan tillägga att jag har axellångt hår. Kan skicka bild på min hårfärg sedan om det skulle behövas -har hört att det kommer massa kemikalier i huvudet när man färgar, är det samma om man bara kör topparna? -Blir det bra om man gör det hos frisör? -Vad kostar det om man gör det hos frisör? Tror det var alla frågor i nuläget :) har ni själva tonat håret (det kallas ombre va?) får ni gärna visa bild :)

R.I.P. Anton 💔

Annons:
frejaspluto
5/30/16, 6:48 PM
#1

När det är att färga håret som du vill ta det så ska du gå till en frisör som är kunnig och har bra rykte. Alla frisörer kan inte färga håret! Jag har halva håret djup röd och halva svart. Jag blekte det och färga med henna, henna är ett hårkur för ditt hår det är himla nyttigt stinker när man gör det. Luktar nyponsoppa!! Haha, Jag blekte det hos en frissa och tog henna efter nån vecka bara för att det skulle lägga sig och vila. Har gjort så antal ggr. Sköter håret med kokosolja på topparna har ej kluvna toppar eller slitet. Allt sluter på håret med kemikalier även lyxschampo, man ska ha naturellt som möjligt. Tycker jag . Har aldrig fönat, sprayat håret. Blekt nga ggr och hållt färgen med henna man behöver inte bleka om igen så mkt när man har så som jag 🌷🌷

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Katniss
5/30/16, 7:06 PM
#2

#1 henna? Det är väl för när man vill ha röd färg? Vill nämligen inte det :P Menade inte som att det sliter på håret, det vet jag att det gör, men mer som att det kommer kemikalier till huvudet. Gör det det?

R.I.P. Anton 💔

frejaspluto
5/30/16, 8:47 PM
#3

Henna har svart, rött, brunt. Haha, nä, förstod inte vad du mena men nu fattar jag. Kemikalier är mest parfym plus annat skit. Parfym luktande och andra saker i sliter ju på allt egentligen, men jag kör ändå . Det ända jag gör om det verkligen behövs det är och bleka det. Men behöver inte göra mer eftersom hennan täcker utväxten. Jag har jättefint hår. 💙 Rekommenderar dig inte bleka själv , om du är osäker gå till en kunnig frissa, verkligen en som har bra rykte. ✨oavsett vad du ska göra med håret speciellt med färgning osv.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Katniss
5/30/16, 9:00 PM
#4

#3 nej tänker inte göra något hemma, isåfall skippar jag :) Någon varm blond ton vill jag ha topparna i, så henna blir det inte 😉 Men behöver man bleka först då eller? När man ser sådana videor på instagram så kör de ju bara på med något färgad goja och så har de en ombre.. Hur måste man egentligen gå till väga isåfall då?

R.I.P. Anton 💔

frejaspluto
5/30/16, 9:55 PM
#5

Haha, vi skippar henna, Bleka måste du göra först. Sen tar du färgen som du vill ha.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Katniss
5/30/16, 10:04 PM
#6

#5 kan man göra det i ett svep?

R.I.P. Anton 💔

Annons:
[Klave]
5/30/16, 10:46 PM
#7

Skulle dock inte köra henna om du inte använt det tidigare eller är osäker. Henna sitter kvar länge och vissa personer är väldigt känsliga för det och får eksem och utslag av det. Ska du hålla på med blekning, henna eller liknande rekommenderar jag frisör eller någon som har erfarenhet. Skulle gissa att det kostar runt 300 kronor beroende på hur mycket du vill ha det, hur tjockt hår du har osv. Beror också på vart du bor. Frisörer i centrum brukar ofta vara dyrare.

Katniss
5/30/16, 11:08 PM
#8

#7 nej tänkte inte köra med henna :) Jepp det blir frisör eller inget alls :) Har ganska tjockt hår, det säger iaf min frisör. Bor i en större by kan man väl kalla det, frisören jag går till har ganska bra priser

R.I.P. Anton 💔

[134643]
5/31/16, 10:00 AM
#9

Jag tycker att du ska köra! Det bästa med att färga längderna bara är att du inte får något blekmedel eller färg i hårbotten, och så slipper du problemet med utväxt. Det blir lättare att få tillbaka din naturliga hårfärg med tiden också, eftersom du bara klipper bort det färgade. Gör det absolut hos en frisör, prata med dem först och fråga om det är något de känner sig säkra med att göra.

Katniss
5/31/16, 10:04 AM
#10

#9 ok. Ska ändå boka tid snart till luggklipp, så då kan man ju fråga då och sedan både fixa lugg och färg :) Men kan man bleka och färga direkt efter vartannat eller sliter det för mycket på håret? Vill nämligen inte gå runt med blekt hår som så utan vill att det ska vara helt färdigt när jag går ut från frisörsalongen :)

R.I.P. Anton 💔

[134643]
5/31/16, 10:07 AM
#11

#10 Det gör allt på en gång. Det tar tid, så räkna med några timmar hos frisören när du ska göra det 😃

Katniss
5/31/16, 10:10 AM
#12

#11 ok :D

R.I.P. Anton 💔

Honestyisdead
6/2/16, 4:29 PM
#13

Och räkna med att det kommer kosta mycket eftersom du både ska bleka och färga.

Annons:
Katniss
6/2/16, 4:31 PM
#14

#13 kollade upp det, det ska tydligen kosta 850 kronor 😁 Dessutom rekommenderade min frisör att vänta tills efter sommaren, eftersom att färga nu är typ bortkastade pengar eftersom håret bleka av solen. Så det blir isåfall till hösten

R.I.P. Anton 💔

Upp till toppen
Annons: