Annons:
Etikettsex-och-samlevnad
Läst 1326 ggr
Fåglen11
5/30/16, 8:10 PM

Är det jag som är fånig?

Hejsan! 

Tänkte kolla om det finns någon annan som tänker/tycker som jag eller som kan komma med tips. 

Har en kille som jag varit tsm med i snart 3 månader (jag 18 och han 19), som jag älskar men det finns två hakar i detta. Han är orakad och stinker svett.. (Tycker båda är så avtändande så det finns inte…) 

Har pratat med honom om att han är orakad och får bara höra "Jag är bonde jag bryr mig inte". Har ni några tips på hur jag kan få honom att gå med på att göra något åt detta? Jag vet att man inte kan tvinga någon, då jag själv blev tvingad till att börja raka mig… Eller ska jag bara släppa det?

Det andra har jag inte pratat med honom men hela skolan gör…   

Hjälp… 🤔

Annons:
Katniss
5/30/16, 8:12 PM
#1

Du kan inte försiktigt ta upp svettproblemet?

R.I.P. Anton 💔

Katniss
5/30/16, 8:14 PM
#2

Alltså att du inte rätt på sak säger 'du luktar svett' om det inte är så han föredrar att prata. Utan att du försiktigt beger dig in på ämnet

R.I.P. Anton 💔

Fåglen11
5/30/16, 8:15 PM
#3

Jo borde jag nog kunna men frågan är om det hjälper.. Brukar få honom att duscha med mig varje gång jag så det (1 gång per dag ungefär) men inte ens det vill han…

Katniss
5/30/16, 8:24 PM
#4

Kan du inte fråga just varför han inte vill duscha?

R.I.P. Anton 💔

Fåglen11
5/30/16, 8:27 PM
#5

jo :) tack så mycket

Hoseok
5/30/16, 8:35 PM
#6

Jag tycker faktiskt du ska respektera att han inte vill raka sig. Jag anser inte att det är en sådan sak man kan sitta och anta att ens partner ska göra för en. Jag hade blivit pissed om min pojkvän sa åt mig att raka mina ben, men å andra sidan har kvinnor större press på sig att raka sig på vissa ställen, så det kanske ligger lite ilska bakom det också.

Att han luktar är en annan sak. Visst, tekniskt sett så är det ju hans kropp och han bestämmer, men stank kan störa på ett annat sätt som hår verkligen inte kan. Inte bara för ens partner. 

Det enda jag egentligen tänker att du kan göra är att säga rakt ut hur det är. Att han måste ta hand om sig själv mer. Säg att du älskar honom och vill vara med honom men att det är ett problem för dig.

Annons:
vendelay
5/30/16, 8:36 PM
#7

Han skäggväxt tycker jag är hans eget val, precis som du verkar ha varit med om själv så är det ju inte kul när någon annan försöker bestämma att du måste raka dig.

Angående svettproblemet tycker jag att du bara ska säga det rätt ut. Säg att du upplever att han luktar illa och skulle behöva duscha oftare, du kan ju också köpa en deo du gillar och ge honom och så. Jag upplever att det är bäst att säga såna saker rätt ut, men det beror förstås på personen.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Fåglen11
5/30/16, 8:45 PM
#8

vill bara förtydliga  att det inte är skäggväxt han har utan att det är där nere han inte rakar sig och hade jag kommit till honom (eller andra killar) orakad hade de inte ens tittat på mig för då är jag snuskig istället…

[eliinmeyer]
5/30/16, 8:53 PM
#9

#8 säger han till dig att du ska raka dig? För i så fall kan du ju sluta med det och så säger du, börjar inte du, fortsätter inte jag, eller så :)

vendelay
5/30/16, 9:27 PM
#10

#8 Oj, förlåt mig. Mitt svar är fortfarande detsamma. Vill han inte raka sig ska han inte raka sig. Vill du inte raka dig så ska du självklart inte göra det. Om han tvingar dig att raka dig så ska samma gälla för honom också såklart.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[134643]
5/31/16, 9:58 AM
#11

Jag tycker att det är helt okej att be sin partner att raka sig, men vill personen inte så måste man respektera det. Min pojkvän vill att jag rakar mig, och jag har inget problem med att göra det för hans skull. Hade jag däremot inte velat så är det upp till honom att acceptera det (eller inte, men då skiter sig relationen. Känns lite överdrivet kanske).

Så jag tycker att du ska förklara för honom att du föredrar att han rakar sig, och att han ska ta hand om sig lite bättre. Vill han inte så får du fundera över om du kan vara med honom ändå eller inte.

vendelay
5/31/16, 10:02 AM
#12

Håller med #11, självklart går det att berätta vad en själv föredrar men vill han inte så vill han inte.

Hur går det, TS?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Fåglen11
6/1/16, 9:29 PM
#13

jag har pratat med honom och han "hum"-ade mest.. men kommer acceptera om det inte blir någon förändring :) (förrutom hygienen!!) tack för alla svar 😊

Annons:
vendelay
6/1/16, 9:32 PM
#14

#13 Det låter bra tycker jag. Lycka till! 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: