Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 823 ggr
hamstertokiglisa
2016-06-03 18:54

Han ljög om sitt liv för mig

Hur hade ni reagerat om er partner hade ljugit om typ hälften av deras liv för er? Om personens arbete och skola, om hur mycket personen får i lön, om att personen bor ensam i en lägenhet när den egentligen bor i en lägenhet tillsammans med sina föräldrar och när den har ljugit om gamla ex och vänner? Även om att partnern har berättat om en själv till sina föräldrar, vilket inte stämmer :) 

Och om ni sedan hade berättat för din partner att du var besviken och vill göra slut, men att hotelsen blir ''okej, jag håller just nu en pistol och det känns just nu enkelt att ta livet av mig, hejdå''.  Hur i helvete (förlåt för svordom) ska man reagera? 😭

Med vänliga hälsningar en besviken flickvän som precis fått sitt hjärta krossat.

Annons:
Zolah
2016-06-03 18:59
#1

Jag skulle göra slut iafl, personer som ljuger så mycket skulle inte backa för att köra med manipulation genom självmordshot etc . Hamna inte i den fällan! vissa personer kan vräka ur sig vad som helst bara för att ha kvar en, och jag lovar det är värre att stanna än att gå. om du på allvar tror han talar sanning ring psykiatri jouren och berätta om honom så får dom ta beslut om vad man ska göra

Aleya
2016-06-03 19:04
#2

Ja kan han ljuga om sitt liv så skulle jag inte tro på hot om att ta sitt liv. Var glad att han försvann

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[KattaBol]
2016-06-03 19:12
#3

#0 Fimpa förhållandet direkt. Kärlek kan aldrig bygga på hot och om han vill ta sig själv av daga är det både hans beslut och hans aktion, du har ingenting med det att göra.

hamstertokiglisa
2016-06-03 19:26
#4

Okej tack alla :)

vallhund
2016-06-03 19:30
#5

Be honom fara o flyga!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Tjeja
2016-06-03 20:17
#6

Är han vuxen så är hans liv hans eget ansvar inte ditt! Är han barn än (under 18) är hans liv hans och hans föräldrars ansvar, inte ditt i alla fall!

Jag skulle bli skogstokig om någon försökte manipulera mig så!

Säg åt honom att hans liv är hans ansvar och att du inte vill ha något att göra med någon som är så dum i huvudet att de hotar med självmord! Sedan skulle jag själv klippa kontakten fullständigt för all framtid!

Vad han sen gör är hans ensak!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
hamstertokiglisa
2016-06-03 20:42
#7

Han är vuxen, 19 år, och att han hotas med självmord är nästintill dagisnivå. Jag kommer vara anledningen till hans död. Det har han själv sagt. Hur i h*lvete ska jag kunna fortsätta leva ett bra liv när jag vet om att jag dödat en person? 😭 Han är den andre personen i mitt liv som har hotat mig på detta sätt. Vart får jag alla skitmänniskor ifrån?

Aleya
2016-06-03 23:32
#8

#7 var det inte du som skrev om detta för några dagar sedan? Om vad man skulle göra? Nå, har han gjort verklighet av sitt hot ännu? Om inte så är det just bara tomma hit. Och om han sen går och faktiskt gör verklighet av sin är det inte ditt fel eller ditt ansvar.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

hamstertokiglisa
2016-06-04 00:08
#9

#8 Nej, jag har inte skrivit en liknande tråd för några dagar sedan, eller vad menar du? Och nej ingenting hände med hans hot, vilket är bra, men det får mig ändå att bli arg eftersom att han utsätter mig för den smärtan och oron.

Aleya
2016-06-04 00:16
#10

#9 http://tonaringar.ifokus.se/discussions/574b0f4b8e0e74204f00033c-akut Antar att det var han. Men vissa människor säger allt för att behålla en i ens våld. Så är det bara. Sen måste du själv välja om du lyssnar på sådant skit.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[AnimeV4]
2016-06-04 00:25
#11

Jag hade en kille som var ute på en bro och skulle "ta livet av sig" och när jag i panik skrev till en släkting till honom sa han att han låg hemma och sov i sin säng. Schysst va? Jag tror att din fd kille snackar skit för att ge ditt samvete en törn så att du ska komma krypandes tillbaka, men man kan ju inte vara säker. Du kan ringa 112. Kommer de dit utan anledning så lär det ju verkligen bli en kalldusch om han ljuger.

hamstertokiglisa
2016-06-04 00:37
#12

#10 Jahaaaa, nej det var min kompis :) Är snart van med alla dessa hotelser, även den personen ville nog endast ha uppmärksamhet…Ingenting hände.

hamstertokiglisa
2016-06-04 00:39
#13

#11 Oj, det var inte snällt! Tror faktiskt också att han endast hotas för att han vill att jag ska gå tillbaka till honom :/ Som du sa, nästa gång ska jag lätt ringa 112 och då skulle det endast vara pinsamt för honom själv ifall han ljugit om allt 😉

Annons:
Aleya
2016-06-04 00:46
#14

#12 se. Jag kommer låta krass nu. Men det är när folk inte säger något men man vet att dom mår dåligt som man ska vara uppmärksam. Dom som skriker som din kille och din kompis behöver man sällan oroa sig för.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[AnimeV4]
2016-06-04 00:57
#15

#13 Precis! Jag hoppas att det går bra för dig. Om han håller på och du inte vill ringa 112 i onödan kan du skriva "Sluta, annars ringer jag 112!" så kanske det fungerar.

hamstertokiglisa
2016-06-04 01:20
#16

#14 Det har du nog faktiskt helt rätt i. 

#15 Tack så mycket!

Upp till toppen
Annons: