Annons:
Etikettövrigt
Läst 738 ggr
fml
2016-06-04 03:17

Orkar inte

Har under en lång tid känt att jag verkligen inte orkar umgås med mina vänner, är hellre hemma och tar de lugnt än att gå ut och umgås med en kompis. Jag vet inte varför jag känner såhär, jag bara orkar inte. Vill vara själv. Orkar inte heller gå till skolan, så skönt att det är sommarlov. Jag går just nu i gymnasiet. Känner att jag vill ha en ny start på nåt sätt. Orkar inte med människorna i min skola. Vill bara få tredje året i gymnasiet avklarat och bli fri. Sen planerar jag på att börja högskolan men det ser jag framemot då de är nya människor och en ny start som sagt, känns som att människorna är mer mogna i högskolan och inte lika uppmärksamhetskåta. Man kan väl säga att jag har tröttnat på mina vänner. 

Ville bara skriva av mig lite..

Annons:
hamstertokiglisa
2016-06-04 03:18
#1

Känner exakt likadant :/

Hoseok
2016-06-04 03:33
#2

Ja, det är helt klart en annan atmosfär på högskola och universitet. Ingen snack om saken.

Problemet är bara att det är lite giftigt att tänka så. När en gick i lågstadiet, så trodde man att man var mogen på mellanstadiet. När en gick på mellanstadiet, trodde man det om högstadiet. På högstadiet, trodde man det om gymnasiet, osv.. osv..

Grupperingar och utfrysningar sker ju tyvärr fortfarande på högskola och universitet. Och, framför allt, på arbetsplatser när man väl jobbar! Det glömmer folk. 

Men jag förstår känslan. Att få en nystart. Att börja på universitet var så underbart för mig efter 14 år av mobbning i skolan. 

Om känslan du beskriver tar över ditt liv på det viset att du inte orkar ta dig framåt, då bör du söka hjälp. Ta hand om dig. <3

[Rhonda]
2016-06-04 07:36
#3

Ni som är unga nu för tiden har mycket mer press på er än vad vi äldre hade. Livet är mer intensivt nu. Det är viktigt i dessa upplysta/uppkopplade/upptagna tider att 'go back to the basics'. God mat, bra sömn, lugn o ro. Rå om er själva. Då laddar man sina batterier. Lär er att säga nej. 

Slutet på skolåret kan vara jobbigt för många.

När man inte trivs tror man att det blir bättre när man har tex slutat här, börjat där mm men det är inte alltid att det blir så. Lev så mycket du kan nu, ta hand om dig. Det är inte fel att längta till något nytt och spännande bara man inte glömmer att leva för dagen.

'Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift'

Lovar mig att du söker hjälp om du börjar känna dig sämre.

Stor kram från en 64-åring som bytte skola 9 ggr o som var mobbad hela tiden.

Upp till toppen
Annons: