Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 1158 ggr
Onslow
2016-06-04 20:23

(X) 18 år och allt är kaos.

Hej, jag ska försöka hålla det här kortfattat. Jag har precis fyllt 18 och hela livet är påväg utför. Allt känns som att det är utanför min kontroll och jag vet att det är vanligt i min ålder men det gör det hela inte mindre kaos. 

Det här året började med att jag gjorde slut med en kille som verkligen älskade mig och jag krossade honom totalt utan att mena det. Det bara blev så, jag älskade inte honom och ville vara rättvis. Där förlorade jag några av mina närmsta vänner som tog hans parti. 

Jag blev kontaktad av mitt ex från förra året som krossade mig totalt - vi snackar att jag låg ute på gatan i regnet och skrek hans namn medan mina vänner smugglade gin till mig för att jag skulle må bättre. Det gjorde jag inte. 

Jag blev våldtagen av en av mina närmsta vänner när jag kvällen innan gråtit över mitt ex i hans armar. 

Jag förlorade min bästa vän sen flera år tillbaka då hon prioriterade fest och alkohol över mig. 

Så allt var väldigt mörkt tills jag träffade en kille som fick allt att bli bättre. Jag föll verkligen pladask och jag har aldrig trott på sånt innan, men allt var bara helt jävla fantastiskt. Jag blev nära vän med hans vänner, vi festade tillsammans, hans familj älskade mig, jag mådde bra igen. Jag hade ett fantastiskt gäng vänner, en fantastisk kille som fick mig att förstå alla kärlekslåtar, allt blev plötsligt ljusare igen.

Så fick jag veta av en av hans bästa vänner att allt han är är en lögn. Han har ljugit om allting, och värst av allt säger hans vän att han bara några veckor tidigare sa att han fortfarande älskade sitt ex och aldrig skulle komma över henne. Han har alltså för första gången i mitt liv fått mig att känna mig bra och vacker och värd allt bra han gav mig, så får jag veta att allt är en lögn. Han erkände det direkt och vi gick skilda vägar. 

Allt bara fallerade runt mig. Jag har förlorat honom, alla mina nya vänner, och min bästa vän (hade två vid starten av året) dumpade mig för att hänga med hans vänner. Mina övriga vänner har tagit hans parti, eller mitt ex parti. 

Jag har hoppat av skolan, jag bor mitt ute på landet så bussarna går inte ofta nog att jag kan få ett jobb. Jag har inga vänner, inga pengar, ingen framtid. Jag vänder mig till alkohol och äldre män för att kunna andas över huvudtaget, det känns som att allt bara faller runt mig, som att jag kvävs. 

Finns det någon där ute som har någon form av tips eller råd? Finns det något man kan göra? Jag är en bra person men allt verkar bara gå fel hela tiden…

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
[ellemarja]
2016-06-04 21:15
#1

ugh, du förtjänar inte det här. men du, det finns hopp! jag tror på dig.

[Rhonda]
2016-06-05 13:01
#2

Alla förtjänar stöd, uppmuntran och kärlek. Vi är här på jordklotet för att hjälpa varann.

#0 Stora kramar från mig som har gått igenom en hel del i mitt liv.

kram Rhonda

[Tisstassen]
2016-06-09 13:57
#3

Usch vad hemskt… Men kom bara ihåg att du säkert snart kommer hitta något kul igen, en kille, en vän, en aktivitet eller något annat som kommer att göra det lättare igen. Försök att hålla dig ifrån alkoholen så mycket du bara kan! Alkohol är aldrig bra… Att du vänder dig till äldre män låter och en aning oroande… Du är 18 och gör ju som du vill med det, men tänk på att göra sånt du mår bra av och hålla dig ifrån sånt du itne mår bra av. Jag antar att du inte mår bra av varken alkoholen eller männen pga av sättet du skriver. Jäkla dåliga vänner du haft, usch. Det är itne lätt att hitta bra vänner alltid, men det är viktigt att släppa de som inte är bra för en. Jag hoppas verkligen du har 0 kontakt med din vän som våldtog dig! Har du någon att prata med? Kan hjälpa så oerhört mycket Som sagt, håll ut för det kommer snart något bättre igen!

Onslow
2016-06-09 17:09
#4

#3 Den "vännen" är polisanmäld och sitter häktad. Rättegång i slutet av juni. 

Har just nu ingen, nej. Är som sagt i princip helt ensam.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Candela
2016-06-09 23:03
#5

Det låter som att du lever destruktivt nu - som att du egentligen inte vill vända dig till alkohol och äldre män, men att du försöker dämpa ditt dåliga mående genom det beteendet?

Jag tror att du verkligen skulle behöva en samtalskontakt (kurator/psykolog/liknande) för att få hjälp att komma upp ur detta, för att försöka hitta ett sätt att se framåt istället för bakåt. 

Livet är inte kört, även om det känns så - säger jag som är 30 och hittade min framtidstro för bara 1 år sen. Kan jag så kan du! Det är aldrig för sent.

Upp till toppen
Annons: