Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 717 ggr
NordicSunset
2016-06-05 19:50

Balsminkning, vad behövs?

Jag har bal på fredag, och jag har bestämt mig för att sminka mig för en gångsskull. Jag äger dock inget smink och vet inte hur man gör heller, så jag har börjat kolla på lite tutorials på youtube. Saken är den att alla youtubers använder mängder av olika produkter som är ganska dyra, och jag vill inte lägga ner så mycket pengar på något jag bara kommer använda en gång. Så jag undrar om någon har tips på ganska billigt men ändå bra smink som inte är djurtestat? Och vad för produkter är nödvändiga om man vill ha en lite finare sminkning? Och detta med contouring och highlights, hur vet man att man gör rätt? Kanske att man borde gå till make up store eller något, men är rädd för att jag ska bli missnöjd med resultatet, haha. :(

Be the best version of you.

  • Zoella
Annons:
Accalia
2016-06-05 19:55
#1

Isadora har bra produkter för priset man betalar tycker jag, de testar inte på djur heller, dock blir det kanske dyrt om du bara kommer använda det en gång, du kan inte boka tid hos någon som sminkar dig?

Scorpio97
2016-06-05 20:01
#2

Du känner ingen som brukar sminka sig (syskon, kompis eller dylikt)? Så har jag löst det nämligen. Jag har inget smink och kan inte sminka mig själv med bra resultat. Min bal är på lördag, och jag har övertalat syrran att sminka mig med hennes smink (med rengjorda borstar och så). 

Men jag kan även tipsa om att det finns ett Mode & Skönhet iFokus, så du kan be om tips där också.


//Jessie

Aleya
2016-06-05 20:02
#3

Det går ju att fixa mindre förpackningar. Eller så går det att hitta billigt smink på öob eller rusta. Och dom brukar ha hyfsade märken. Ah, såg att du ville ha icke djurtestat. Då kanske bodyshop är bättre.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Klave]
2016-06-05 20:03
#4

Du känner ingen vän eller släkting som kan hjälpa dig? Annars kan man alltid gå in på tex. Kicks eller Åhléns så brukar de kunna vissa en lite enklare steg som man sedan kan göra själv hemma. Angående contour och highlight så handlar allt om skuggor och ljus. Var man ska lägga skuggor (dvs mörkare färg) för att skapa illusioner av att man har konturer som man kanske inte har tex. högre kindben, smalare näsa osv. Är du nybörjare rekommenderar jag puder-produkter framför krämiga eftersom de är enklare att jobba med och justera ifall man skulle göra fel. Mitt tips är att sätta dig och öva lite framför spegeln och se vad du tycker ser bra ut och du känner dig bekväm med. Billiga märken som inte testar på djur är tex. Wet & Wild och Lumens.

ostbollen
2016-06-05 20:05
#5

Jag skulle rekomendera märket "elf". Det är ett budget märke men har ändå mycket bra smink enligt mig! Lycka till, du kommer säkert bli jättefin! :)

Accalia
2016-06-05 20:32
#6

#3 angående the body shop så är det lite hur man vill tänka osv kring det, för själva the body shop testar inte på djur, men företaget som äger body shop äger även ett annan sminkmärke som jag inte kommer ihåg vad det heter som testar på djur. Så köper man saker från body shop så "stöttar" man även det företaget som äger det andra sminkmärket

Annons:
Aleya
2016-06-05 20:35
#7

#6 då lärde jag mig nått nytt. Köper sällan smink så det var de första jag tänkte på. Men då är inte allt vad de utger sig för att vara.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Accalia
2016-06-05 20:36
#8

#7 nej det är väldigt svårt med det där, lätt att det blir som i body shoppa fall att någon som äger den osv eller så är det något annat som med Mac att i Sverige testar man inte på djur men de säljer i Kina och i Kina måste man testa på djur för att få sälja smink tex, så då stöttar man ju det osv osv

Aleya
2016-06-05 20:38
#9

#8 vilken djungel. Ja där ser man. Tur att man man inte är så sminkig av sig då man hör detta. 😉

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Bjornberg
2016-06-06 22:00
#10

#6 Har för mig att det år L'Oréal, kan dock ha helt fel. (:

NordicSunset
2016-06-07 20:23
#11

Tackså mycket för alla tips! Antingen låter jag min mamma sminka mig eller en av mina vänner, så det löser sig. Det kanske inte blir så proffsigt, men jag känner att jag inte orkar åka in till stan och kolla runt efter någon annan som kan göra det. :)

Be the best version of you.

  • Zoella
Majaa12
2016-06-07 20:43
#12

Om du eller någon annan vill köpa smink som inte är djurtestat kan ni köpa från jfr.se. Där ska inget vara det och det är dessutom rätt billigt🙂

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Upp till toppen
Annons: