Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 901 ggr
sweetprincess
2016-06-07 16:50

Vill alltid vara som någon annan

Hej! Jag har ett problem som jag haft vääldigt länge och som förstör mitt liv. Problemet är att jag alltid vill vara som någon annan. Kan ta några exempel så blir de lättare att förklara.

Det börjar en ny person i vår skola. Hon är ju ny och alla vill självklart vara med henne osv. Jag letar upp henne på sociala medier. Jag vill köpa likana saker hon har. Skriva som henne. Färga håret som henne osv. 

Sen efter ca 1-2 veckor typ "hatar" jag henne och vill va som någon annan. Jag kanske kollar på youtube och hittar någon youtuber som är sååå perfekt. Jag börjar älska de hon älskar och beter mig som henne. Jag har samma hårfärg som henne så jag slänger hårfärgen jag köpte. 

Efter 3-4 veckor hittar jag någon random person på instagram och börjar följa henne och va som henne. 

Jag tänker alltid såhär " Nu ska jag hålla mig till denhär personen och leva som henne " men det blir alltid ngn annan jag upptäcker. 

ÅH! Vet inte vad jag ska göra!! :'(

Annons:
Cragan
2016-06-07 17:03
#1

låter som att du vill bli personen du tar efter o när det inte funkar så tar du nästa.
gissar vilt på att det är självförtoende hos dig och om dig du behöver arbeta med skulle rekomendera bup då dom trotts allt skall ha personal som är utbildad för att hjälpa.

[Klave]
2016-06-07 17:27
#2

Låter som du har problem med självkänsla. Att kontakta sjuksköterskan eller kuratorn på skolan kan vara ett bra första steg.

Corgitok
2016-06-07 21:57
#3

Var dig själv! Vem vill du vara? Försök tänka på det<3

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Upp till toppen
Annons: