Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1711 ggr
Fliso
2016-06-08 18:13

Berätta för killen.. Eller?

Okej så har crushat på samma kille hela högstadiet nu och det har varit rätt så roligt samt jobbigt. Grejen är att jag har pratat lite med han och så men vi är inte kompisar, han går i en parallellklass så har inte något gemensamt med honom på så sätt.

Vi båda har kollat på varandra en hel del i snart tre år och typ gett signaler men han verkar rätt så blyg av sig så det har inte blivit mer än så.

Men nu om två dagar är det skolavslutning och jag känner att jag kommer nog aldrig få chansen att prata med honom igen eftersom han inte kommer gå i samma gymnasium och som sagt har vi inga anknytningar till varandra annars än skolan. Mina kompisar vill berätta för honom att jag gillar han men om han ska få veta vill jag vara den som säger (så att det inte blir som när man gick i trean och man frågade chans åt varandra))

Hur ska jag göra?

Vet inte vad jag egentligen skrivit är så stressad över att tiden är knapp.. Önskat att jag hade gjort något lite tidigare…

Men hur gör man ens sådant här, ska jag säga att jag gillar honom och ge mitt nr så att han kan höra av sig och inte behöva säga något på en gång? Allt är så weeeird

Hjälp en stackars medmänniska

Annons:
[Klave]
2016-06-08 18:23
#1

Om du inte vill göra en för stor grej av dig kanske du kan ge honom ditt nummer och säga något i stil med "ring mig ifall du vill hitta på något". Är han intresserad så hör han nog av sig annars kan du ju bara ta det som ett tecken att han inte är så intresserad och då är det bara att gå vidare.

Corgitok
2016-06-08 18:23
#2

Kör på säger jag!

Fråga om hans snap eller liknande så kan det börja där eller så kan du berätta direkt :3

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Namiko
2016-06-08 18:36
#3

Fråga om han vill hitta på nåt i sommar, byt kontaktuppgifter. Du har inget att förlora på att ta chansen. Lycka till!

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Fliso
2016-06-08 18:48
#4

Tack så mycket för svaren, blir så himla pepp nu! Fast är 100 på att det kommer gå åt helvete men hans förlust

Hur skulle ni reagera på att någon person kom fram till er och är intresserade?

Urhasten
2016-06-08 18:58
#5

När jag slutade nian fick jag en novell av en vän som älskade mig mer än som bästa vän. Det var en novell om hur vi lärde känna varandra och hur våran vänskap utvecklades, fast ur ett annat perspektiv. Jag ville bara gråta rakt ut. Han var (och ÄR!) extremt begåvad och jag visste han egentliga känslor djupt inom mig, oss, men jag har alltid varit mycket envis och satt ned foten när och om vi av någon anledning var nära marginaler på att knyta an till att vara mer än vänner. Vilket jag inte ångrar för jag var inte redo för något förhållande och var inte kär i honom även om jag älskade honom som en vän. 

Men en sak som verkligen kan krossa mig när jag ser tillbaka på det här är hur fint det är att känna. Bara våga och låta sig känna. Bara låta känslorna flöda fritt och harmoniskt omkring en - även om det innebär både att hålla ihop som vänner eller som en kärleksrelation. Det är bland det värsta jag vet att se personer falla isär för att de inte vågar. Jag vågade aldrig låta min vän berätta för mig, så han skrev en novell i sin tysthet. Det är bara sorgligt när känslor stängs inne. Livet är till för att leva och där med uppleva både ont och gott. Huvudsaken är att man lever och känner.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Fliso
2016-06-08 19:13
#6

Jag vet att det värsta som kan hända är att jag inte gör det för få kommer jag ångra mig i all evighet, ångrar mig redan att jag inte bjöd upp han på avslutningsfesten.

Men det som försvårar det hela är att killen inte har sociala medier..(SERIÖST)

Därför hänger allt på att jag inte gör bort mig på avslutningen,det kommer bli lite konstigt men det blir nog lite kul också oavsett.

Annons:
Corgitok
2016-06-08 19:17
#7

#4 

Skulle någon från min skola ha sagt det idag skulle jag nog bara blivit hedrad och tycka att det skulle vara fint att någon ser så på mig, men om jag inte kände samma skulle jag säga att jag vill vara vänner och att vi kan fortsätta kontakta och se hur det blir.  Kanske skulle fått ångest men det är inte pga personen utan det är pga andra personliga saker som inte alls har med detta att göra. :P

Men när det gäller dig tycker jag att du ska köra på! Du vet ju att det är HAN du tycker om. Och om han inte är intresserad så gör det kanske inte så mycket då ni endå skiljs åt. Tycker att du ska ta chansen! Vill han inte är det synd, men du har endå vart modig vilket du säkert blir stolt över. Säger han ja så är det ju super! 😃 Kör på säger jag!

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Fliso
2016-06-08 19:57
#8

Sedan blir jag ju mer nervös eftersom han är så oförutsägbar och jag vet verkligen inte vilket svar jag ska vara inställd på..

Har ni något som ni inte vågar göra med önskar att ni vågade göra?

[134643]
2016-06-09 00:44
#9

#8 Inte som jag kommer på nu. För 10 månader sen dock så försökte jag samla mod för att berätta för killen jag gillade att jag tyckte om honom. Jag vågade, och vi har nu haft 10 fantastiska månader tillsammans.

Så våga! Det är jobbigare att ångra sådant man inte gjort än saker man har gjort. Det löser sig 👍

Elinmatsdotter
2016-06-09 03:50
#10

Jag hade en kille när jag gick i högstadiet som jag gilla asmycket och vi va rätt bra kompisar problemet va att min bästa vän hade frikort på honom men vågade inte göra något villket gjorde att jag inte kunde göra något då jag värdera vår vänskap högre än en kille. Men än i dag sådär 7 år senare kan jag fortfarande fundera om det hade blivit något. Har varit riktigt nära att skriva till honom flera gånger och fråga men har aldrig blivit av…. Så kör på för tusan gör inte som jag och gräm dig i flera år efter. Ge honom en lapp med ditt nr och säg som dom andra skriver att vill han hitta på något eller bara fördriva tiden så får han höra av sig ;-) med en färdigskriven lapp slipper du stå och känna dig som ett fån medans han fibblar med mobilen och du slipper att han kan säga att batteriet e slut eller att telefonen blev hemma ;-) Lycka till!!!

Fliso
2016-06-09 16:27
#11

#9 hur gick du tillväga då? Givk du bara rakt på sak och sa som du kände eller?? #10 vore det inte skönt att bara skriva till honom och kanske få ett avslut? Kom igen ska blotta mitt hjärta imorgon varför inte joina?Skriv till han ;)

Elinmatsdotter
2016-06-09 23:03
#12

Vi får väll se ;-) Håller tummarna för dig i morgon i alla fall :-D!!!!

Sindri
2016-06-09 23:31
#13

Kan bara säga att när du ser tillbaka på ditt liv om 40-50 år så kommer du att ångra MER allt du INTE gjort än allt du gjort!!!!

Annons:
Fliso
2016-06-10 14:46
#14

Hörrni ska meddela att det gick åt skogen..

Eftersom det var sista dagen idag så bestämde sig lärarna för att ha fika min sina klasser utan raster och sedan gick vi och fick betyg sedan direkt tillbaka till den sal vi skulle hålla till vid. Fick inte ett tillfälle att fråga honom och när allt var slut stack han direkt, fick skjuts av sina föräldrar.

Jag ger upp på livet, vad i hela friden önskar att jag bara hade rusat in till hans klass och bah RING MIG kastat lappen med mitt nr och sedan gått.. Vad somhelst hade varit bättre än det här

Quirinia
2016-06-12 20:26
#15

Har ni några gemensamma kompisar? Annars kanske ni ses på ica eller nåt om ni bor nära varandra. It it meant to be it will be!

Biancaa
2016-06-13 04:18
#16

Tycker att du ska säga det. Kanske kommer låta negativ nu men ifall han säger nej och ifall du inte berättar så måste du ju komma över honom i vilket fall. Det värsta som kan hända (i min mening) är att det kommer tidigare och att du kanske blir sårad.

Tycker att du iallafall borde be om hans nummer/facebook (ifall han har) så ni kan hålla kontakt

ljungensjenka
2016-06-13 09:35
#17

Eller så gör du som mig hehe och letar upp hans adress och dyker upp utanför hans hus och frågar om han vill gå en promenad :P

Honestyisdead
2016-06-13 21:22
#18

#17 Det där är ett bra sätt att få någon att verkligen dra sig undan. Få gillar oväntat besök från någon man inte direkt känner.

Fliso
2016-06-15 23:26
#19

#17 HAHAH *dör.. Funkade det? 

Jamen vi har inga gemensamma vänner, grabben har inte facebook eller sociala medier överhuvudtaget så det kändes rätt så kört..

Men min kompis gick i samma klass som han i lågstadiet och hade fortfarande kvar hans skype så jag bad henne att skicka mitt nr och att  han kunde ringa mig… Detta var i söndags kanske.. Och han svarade till henne då så han har mitt nr nu haha

Känner mig dock i underläge nu, pinsamt om han inte hör av sig

ljungensjenka
2016-06-16 07:43
#20

#19 ja faktiskt! Sen sket det sig mellan oss av andra anledningar men precis då funkade det xD

Annons:
Upp till toppen
Annons: