Annons:
Etikettövrigt
Läst 780 ggr
gg123g
2016-06-10 14:12

Hjälp, mina vänner är osociala!

Jag behöver hjälp, mina vänner är så himla osociala. Dem siter med sina mobiler eller datorer och spelar de vill aldrig gå ut eller vara för när jag frågar dem så säger dem på alvar ”nej, jag hade tänkt spela efter skolan, men vi kan spela tillsammans om du vill!”. jag har känt dem sedan jag var sju år och vill Järna fortsäta med det. Hjälp mig snälla, vad ska jag göra?

Annons:
Fridaaaa
2016-06-10 14:14
#1

Vill de spela - deras val.
Jag själv tex har aldrig varit social person efter skola till exempel. 

Hitta andra som vill umgås efter skolan?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

vendelay
2016-06-10 14:20
#2

"Tyvärr" är det som #1 säger, du kan inte tvinga dem. Vill de spela så ska de få spela. Det är jättetråkigt för dig som vill göra något annat, men du kanske kan hitta några fler vänner som vill umgås på samma sätt som dig men ändå behålla dina gamla vänner?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Maria
2016-06-10 14:22
#3

Du får ju i alla fall förslag att ni kan spela tillsammans och det är ju fint. Annars får du nog bara gilla läget.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tjeja
2016-06-10 14:29
#4

Engagera dig i något som du själv tycker om att göra och skaffa dig nya vänner där. Dina kompisar som spelar har ju redan sitt intresse och det är svårt att ändra på. 

Men du själv kan tex gå med i scouterna, börja träna någon sport eller vad som helst som du tycker är roligt att göra så kommer du hitta nya kompisar som gillar att göra samma saker som du gör. :-)  Det kommer vara mycket roligare än att tvinga med sig någon som inte vill på något. 

Lycka till. :-) <3

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Aleya
2016-06-10 15:36
#5

Tyvärr är det inte mycket att göra. Spela med dom eller så får du finna nya vänner.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Flöffo
2016-06-10 21:33
#6

Det finns inte direkt någon gräns på hur många vänner man får ha, hitta fler vänner som har samma intressen som du. Egentligen så tycker att man som vän borde försöka kunna samsas och ibland åtminstone försöka göra sånt man kanske inte brukar göra för sin kompis skull, om du förstår vad jag menar? Min kompis hatar till exempel att gå till trädgårdar, medan jag hatar att gå på nöjesparker, ibland går vi på sånt tillsammans ändå för varandras skull och vi brukar faktiskt ha roligt i slutändan. Självklart kan man ju dock inte tvinga någon annan och det är förståndigt att folk har olika intressen, så kan ni inte komma överens om någon enad lösning så finns det nog inte så mycket mer för dig att göra än att försöka träffa nytt folk som faktiskt vill gå ut :)

//Flöffo

Annons:
Upp till toppen
Annons: