Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 956 ggr
Feliiciia
6/11/16, 10:23 AM

Tjäna pengar?

Någon som har tips på hur en blivande 14åring kan tjäna pengar (helst snabba pengar) Delar redan ut reklam o får inget för att hjälpa till hemma. Bor även i lägenhet så kan inte göra trädgårdsarbete

Annons:
Fridaaaa
6/11/16, 10:36 AM
#1

Du har inget du kan sälja?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

OlgaMaria
6/11/16, 10:42 AM
#2

Dina föräldrar kanske vill ge dig något extra om du gör något extra i hemmet. Kanske det finns något större projekt som behöver göras hemma. Jag brukade få lite pengar om jag städade ur bilen (dammsög, tvättade mattor och torkade av).

På grannar.se kan man annonsera om att göra tjänster, t ex gå ut med folks hundar, passa barn, trädgårdsarbete osv.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Maria
6/11/16, 10:42 AM
#3

Hundvakt?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Hoseok
6/12/16, 12:45 PM
#4

#2 TS skrev att hen inte får pengar av att göra saker hemma, och Grannar.se har 16-årsgräns.

OlgaMaria
6/12/16, 1:32 PM
#5

#2 Jo läste det men tänkte att de kanske inte övervägt större projekt. Jag fick inte heller pengar för att städa och klippa gräset, men som sagt städa ur bilen ansågs vara värt belöning. :) Kanske det finns något sådant också för TS där föräldrarna skulle tänka annorlunda.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Feliiciia
6/12/16, 9:08 PM
#6

Tack för alla förslag får kolla runt lite :)

Annons:
Äppelsnäckan
6/27/16, 9:48 PM
#7

Starta ett litet pensionat för smådjur. Så har jag gjort.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Fridaaaa
6/27/16, 9:50 PM
#8

#7 Krävs tillstånd om man har det som verksamhet.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Jennah]
6/27/16, 10:30 PM
#9

Det är svårt att tjäna pengar när man är så ung om man inte kan få lite jobbhjälp hemma. Bra kämpat att dela reklam, jag vet vilket slit det kan vara! Hur är det med sommarjobb via kommunen, har du kollat på det? Eller är det 16 år? Sälja prylar? Speciellt i tonåren växer man ur grejer snabbt och det finns en stor marknad för begagnade leksaker, barnkläder, barnböcker och tv-spel m.m. Dina föräldrar och du kanske kan hjälpas åt där?

Äppelsnäckan
6/28/16, 12:40 AM
#10

#3 Om man håller 6 eller fler uttrymmen för passning under ett år ja. Jag har hållit mig under det hittills.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Hoseok
6/28/16, 5:30 AM
#11

Jag hittade precis denna sida som det går att ansöka till redan som 14-åring! Barnpassning av olika slag.

https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/

Fridaaaa
6/28/16, 9:42 AM
#12

#10 Mjo vet men tänker man tjänar inget på så pass lite :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Äppelsnäckan
6/28/16, 2:24 PM
#13

#12 Jag tycker jag tjänar en hel del men det beror ju på vad man anser som mycket också.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Annons:
[Jennah]
6/28/16, 2:44 PM
#14

Tycker Äppelsnäckans ide är intressant, känns som ett trevligt sätt att få lite extra. Många bäckar små!

Upp till toppen
Annons: