Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 2399 ggr
Nian97
2016-06-16 00:05

Okysst, oskuld - och "gammal" :( *Långt*

Det här har gnagt i mig ett tag…
Är tjej, fyller 19 år till hösten…. Och har aldrig varken kysst eller haft sex med en kille.  :(

Var svårt mobbad -såväl psykiskt som fysiskt- under hela grundskolan, och gick i allt för många skolor. Redan i 1an på gymnasiet började jag dock känna mig "färdig" för att börja umgås mer med killar så att säga. Men en sak har satt käppar i hjulet för det "ever since then"; Mitt självförtroende. Efter alla år av mobbning i grundskolan har jag aldrig (riktigt) återfått mitt självförtroende. Jag tycker mig vara hemskt ful på ren svenska, dessutom kan jag inte sminka mig pga. hudproblem. Eller alltså, jag har ett hemskt fult ansikte, är tämligen kort (162 cm) och "ganska kurvig" (ca. 55 kg). Har förvisso över 100 cm långt blont hår och stora bröst (65F/G) - men vad hjälper det när resten ser ut som skit liksom?
Är inte heller ute efter något förhållande - tror inte på kärleken. Utan är bara ute efter närhet… 

Har försökt lära känna killar irl, och som kompisar går det hur bra som helst, inga konstigheter. Men inte som mer… Antagligen utstrålar jag väl mitt dåliga självförtroende eller något. Men samtidigt tycker också en liten del av mig "att man kan inte bli uppskattad av någon annan om man inte först uppskattar sig själv". Hm. Sen så festar/dricker jag inte heller alkohol av olika anledningar. Så att träffa någon på fest går ju också fetbort. Tänker inte börja festa bara av den anledningen heller. 

Så då kanske det bara återstår att inse att är man bara en 1a/10 på "snygghetsskalan" (om ens det!), inte sminkar sig och inte festar, då dör man okysst och oskuld? 
Eller vad ska jag göra? Hur ska jag tänka?

Sorry för långt och rörigt inlägg…

Annons:
IceTee
2016-06-16 00:18
#1

162 och 55kg är väldigt, väldigt lagom. Det är perfekt faktiskt. Jag var "kurvig" när jag vägde 64kg (är också 162)

Jag har aldrig några bra tips på hur man kan hitta killar tyvärr… Alla jag hittat har jag hittat på ett forum för alternativa människor. Brukar lite skämtsamt säga att jag är "emosexuell" 😃

Medarbetare på Skor iFokus

Hoseok
2016-06-16 02:10
#2

Först och främst: försök förstå att du inte är ensam. Att säga att man måste älska sig själv innan man kan älska någon annan är enligt mig helt fel. Det mer korrekta för mig är att du måste hitta ett sätt att överleva utan andra människor. Du måste hitta ett sätt att se att du är värd mycket utan att andra berättar det för dig. Är det enkelt? Nej, absolut inte. Men det är den tankegången som hjälpt mig överleva. Du mår uppenbarligen inte bra för detta vilket är förståeligt. Om du vill prata privat så kan du alltid skicka PM till mig. :) ta hand om dig!

Effie
2016-06-16 12:53
#3

Jag är inte tonåring…längre. Men jag minns ju.

Vid 19 hade jag inte haft något förhållande, och var osäker på om någon skulle vilja ha mig. Mobbad I grundskolan, dåligt självförtroende, blyg.

Nu vid 60 vet jag:

  • det finns män I världen, och det finns manga sätt att träffa dem (föreningar, aktiviteter, jobb, internet)…
  • det viktiga är att trivas med sig själv. Göra kul saker, vara snäll mot sig själv, hitta vänner med samma intressen, lära sig bli bra på något…
  • utseendet och attraktionsförmåga…jag skulle snarare saga att det handlar om utstrålning.

Inte mycket till råd, inte mycket till tröst heller. Mer än att du inte är ensam, och att det inte är kört vid 19.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

felle-j
2016-06-17 02:09
#4

Du är verkligen inte ensam i din sits! Jag är kille och är själv 19 år och har varken haft sex eller kysst någon. Inte ens haft ett förhållande. Lite tråkigt tycker jag men försöker att inte bry mig. Vet inte riktigt varför det har blivit så. Tycker själv att jag inte ser så pjåkig ut och har väl en personlighet som duger, men dricker inte heller precis som du TS  och jag umgås inte så mycket med folk så det är väl därför. Är inte ute efter något förhållande dock men lite närhet behöver varje människa ibland. Det mår nog de flesta bra av. 

Har inga råd tyvärr men vill bara visa att du inte är ensam. Det kommer nog i sinom tid.  Du är fantastisk som du är och det finns garanterat folk som tycker om dig!🙂

LuLeLo
2016-06-18 19:55
#5

Alltså, det här med att förlora oskulden är på tok för laddat. Hälften av alla ungdomar förlorar den inte förrän 17 års ålder, och jag tror att det är många som väntar till efter det, utan att människorna för den skull är konstiga eller sticker ut i sina umgängeskretsar. Så, hetsa inte kring sex, för du vill inte att din första gång är en obehaglig upplevelse fylld av ångest och obehag. Ta det lugnt bara, och ta dagen som den kommer 🙂

Tass Josephine

[Allanboysen]
2016-06-18 23:36
#6

Jag är 14 årig tjej, kan tänka mig in i din situation. 165 och 55kilo är absolut INTE tjockt eller kurvigt. Tycker hela din utseendes beskrivning lät som om du var fin men det kanske känns annorlunda.

Inte haft många killar alls själv här. En av mina före detta vänner, hade sex redan för första gången när hon var 10 med en som var 14. Jag är oskuld, och en av mina vänner som jag lärde känna genom mammas jobb är 38 och aldrig haft en kille och är oskuld. Och hon är stolt över det, så du är inte äldst. :)

Sen kan jag bara säga att, den/dem personerna som får dig att inte tro på kärlek är anledningen till att du ska tro på kärlek. Som man kan säga, människor är som pusselbitar, det finns alltid två som passar ihop.

Annons:
Nian97
2016-06-20 00:07
#7

Tack för pepp allihopa! <3

IceTee
2016-06-20 14:00
#8

#7 19 och okysst är faktiskt inte alls så ovanligt som man kan tro! Känner flera personer som aldrig kysst någon som är 19/20

Medarbetare på Skor iFokus

Corgitok
2016-06-20 19:35
#9

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Honestyisdead
2016-06-22 02:38
#10

Det finns en tråd inne på relationer om just det här. Kan tyvärr inte länka men du är definitivt inte ensam eller gammal. 

Däremot har du spännande saker att se fram emot :) För det kommer!

Upp till toppen
Annons: