Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 1213 ggr
[fin_kanin]
2016-06-17 08:40

Vad ska ni göra i sommar?

Hallå!

Undrar vad ni ska göra i sommar (ni som både har och inte har lov)? Bara vara hemma, åka iväg på semester, på något läger, sommarjobba/jobba? 

Själv ska jag snart på ett badmintonläger, två ridläger+rida massa skogsturer🙂 Kaaanske hyra häst! Nästan hela lovet ska jag vara vid landstället, bada, sola, cykla. En klassisk sommar enligt mig😊 Även till skärgården ska jag några dagar! 

Dela gärna med er😎

Annons:
Bill&Bull
2016-06-17 09:24
#1

Jag ska flytta och resa inom sverige lite, annars blir det vara hemma och ta det lugnt :)

||My Love For Animals Is Immortal||

nadilda
2016-06-17 09:36
#2

Jag ska jobba två veckor och vara på forskarskola vid Tjärnö en vecka. Sedan ska jag campa lite, åka till Kalmar en vecka, eventuellt bila i Tyskland, åka till Stockholm några dagar , vara i vår stuga och slappa , träffa massa kompisar, träna med hundarna ,plugga o.s.v. Tror det blir en trevlig sommar, men är faktiskt riktigt taggad på att börja trean till hösten.

Carrosh
2016-06-17 10:00
#3

Jobba, träna (blir en del utegympa nu), Putte i Parken, åka båtbuss, umgås med vänner och familj, blir väl en resa hem till Sthlm också någon gång och så ska jag börja med körkortet förhoppningsvis. Har redan varit på en festival (Ransäterstämman), sommarens aktiviteter började tidigt här. :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Flöffo
2016-06-17 15:10
#4

Just nu är jag hemma och tar det lugnt mest, min bästa vän är iväg (skulle vara borta i tre veckor) så jag är mest hemma och umgås med familjen just nu. Tränar mycket och går promenader med min hund, läser, målar/tecknar, spelar spel, tittar på film.  Jag är väldigt exalterad inför juli dock. Jag och min hund ska på hundläger i år igen, min bästa vän och hennes hund också. Vi ska vara där i 5 dagar 😃

Efteråt ska vi fyra till min väns sommarstuga och så ska jag och min hund bo där med hennes familj fram tills min väns födelsedag (3 dagar), då kommer min familj också åka dit och så ska vi fira vännens födelsedag tillsammans under förmiddagen 😃

Ungefär en vecka efter det så kommer min kusin och hans flickvän till Sverige (!!) De ska vara här i två månader vilket ska bli jättekul! Min kusin har inte varit här sen början av 2012, så han har inte ens fått träffa min hund. Jag har bara träffat hans flickvän en gång (som aldrig varit utomlands) och det var flera år sen jag fått umgås med min kusin ordentligt, han blev nämligen sjuk när vi åkte för att besöka honom, det ska bli jättetrevligt att få umgås med dem och visa runt i stan. Någon gång under deras vistelse här så kanske jag, min lillebror och mina föräldrar åker utomlands också, om vi har råd. Jag är jätteglad hursomhelst, tror inte jag någonsin har haft en så spännande sommar förut, haha. Jag vill inte ha för höga förväntningar, men det ska nog bli roligt 😃

//Flöffo

Vikan
2016-06-17 16:31
#5

Det jag vet är att jag kommer vara i stallet, åka till Liseberg, Malmö Festivalen och åker nog till Danmark med några kompisar för att träffa en annan kompis. Andra halvplaner är att göra nån road trip med vänner, ta sig så långt upp i Skåne vi kan på småvägar med A-traktorer, haha. Eller kanske åka iväg med husvagn nån gång. Sen har jag inte dirket några planer, gå runt hemma och se vad som händer ^^

Gambino19
2016-06-17 21:13
#6

jag och min familj ska åka till polen,vi ska gå på en guidad tur i auswitch. Men det är första gången jag flyger så jag är livrädd.

Annons:
Corgitok
2016-06-17 21:59
#7

Ha det hur j*vla tråkigt som helst, vädret är ju inte topp heller som det var innan sommaren ens kom? Okej, Vi ska ju passa hund men hunden är gammal och så tråkig:(. Jag älskar att vara aktiv egentligen..¨

 Vi ska resa men det är långt fram. 

Träffa corgiuppfödaren som får valpar ska vi också göra, men vet att jag endå aldrig kommer få min efterlängtade hund förrän jag är typ 60 år, om inte jag är för gammal då oxå -_-

Ja, jag är inte glad.

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

dermot
2016-06-18 00:39
#8

Jag ska mest jobba men ska till Göteborg för att träffa en kompis i juli!

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




ipopuma
2016-06-18 01:19
#9

Ska en vecka läger sedan jobba 8 h 5 dar i v o ca 2 h en dag i v. På helgen. O träna hund såklart. Så jobba 6 dar i veckan o träna hund ;)

ljungensjenka
2016-06-18 16:09
#10

Sommarjobba, gymma, springa, träna kaninerna, resa runt i Skåne med min kompis, vandra i Alperna, hälsa på släktingar i olika delar av Sverige, leva livet och bara ha det riktigt grymt är väl ungefär vad jag ska göra :)

Elsaharr
2016-06-18 22:25
#11

Sommarjobba, bada, sola, resa till Spanien, fjällvandra, umgås med vänner, åka moppe & epa och umgås med pojkvännen.

Zingo ;D

panini
2016-06-19 11:49
#12

Ingenting 😃

Kollar mest på film/serier och läser. Annars så tränar jag med hundarna och åker ut till brukshundsklubben, och går på kurs någon gång i veckan. Ska se om jag kan komma ut på några föreläsningar. Ska hinna med några tävlingar med den stora hunden också 👍

JuliaMG
2016-06-19 13:30
#13

Jag ska titta igenom varenda serie jag någonsin hört talas om minst tre gånger och fika varenda dag.🤫

Nej men seriöst, jag har inget speciellt planerat under detta (i min mening) onödigt långa sommarlov. Jag åker väl ner till mormor och morfar och stannar där några veckor, fortsätter med att göra ingenting.  Åker in till stan, går på långpromenader med hunden, tränar på att spela piano, går ut och joggar, tittar på youtubeklipp, skriver berättelser, läser böcker, spelar spel, syr på symaskinen, lyssnar på musik, går ut och fotar… Allt men ändå ingenting liksom. Och juste, jag ska ta mitt körkort för mopedbil! Jag har tröttnat på att bo 45 minuter från stan och kompisar med bussar som går kanske fyra gånger om dagen. Förhoppningsvis så kan jag umgås med kompisar också, om jag bara tar mod till mig och frågar. ^^ Senare i juli/tidigt i augusti så ska släkten åka till sommarstugan. Där kan man verkligen göra ingenting och ändå njuta som bara det!😃❤️☀️

Sommar, sommar, sommar! …

Jag återkommer när jag har något bättre att skriva.

Annons:
Sundaren
2016-06-23 00:00
#14

Jag kom hem från ett dansläger för ett par dagar sen och börjar jobba till midsommar. Sen avslutar jag sommaren med pilgrimsvandring i Spanien 🙂

Därimellan hoppas jag självklart att jag kan klämma in massor med bad, träning och häng med kompisar 😃

thea_thea
2016-06-25 21:30
#15

Ska tävla lite med hunden hade jag tänkt och sen ska jag åka genom hela Sverige för att hälsa på min bästa kompis, en från iFokus faktiskt, ska verkligen bli jättekul!!

felle-j
2016-07-04 01:27
#16

Mest ska jag bara jobba (😕) men lite skoj ska jag också ha. Hittils har jag varit på två läger och två konserter och ska snart börja ta segelflygcertifikat. Förutom det blir det nog bara jobb. Kanske jag åker iväg några dagar någonstans om jag har möjligjet, till fjällen kanske. Annars får det bli i höst.

[Howres]
2016-07-05 09:34
#17

Jag ska rida en massa :D Sen ska jag även på badsemester till Cypern samt hälsa på min släkt i Tjeckien. Är faktiskt jättenervös över Tjeckien, kommer resa dit nästan helt själv och dem flesta där kan inte Engelska hehe:) Ska även på ridläger och så ska vi åka till vår stuga i Dannmark :) Har även varit i Berlin i Juni :D

Edhi
2016-07-05 10:42
#18

Sommarjobbat har jag gjort. Familjen har hyrt en stuga i Danmark så vi är där i en vecka. Ska flänga runt och se på sevärdheter- och fotograferas ska det göras. Annars är det väl renovering av huset antar jag, och en tur till släkten såklart cx

http://frodamera.com/skrifter/
En riktig skrivfrossa


Galopptjejen_98
2016-07-05 15:49
#19

Ska först och främst sommarjobba hela juli. Ska ha en myskväll med min kille i veckan och vi ska bada spabad, basta och äta god mat.  Kolla på power meet och dricka med min bästa vän.

Ska ta tåget ner till Göteborg ganska snart och träffa en vän som jag inte har träffat på 3 år, vilket jag längtar till. Kommer nog också börja med körkort snart! :D

Det du gör idag kommer du vara tacksam för i framtiden

Upp till toppen
Annons: