Annons:
Etikettböcker-film-och-musik
Läst 940 ggr
gg123g
6/21/16, 8:59 PM

Behöver nya böcker

Jag har läst samma böcker om och om igen, gång på gång och jag behöver något nytt. Helst en roman, jag har läst De utvalda, Harry Potter, spejarens lärling, hungerspelen, sagan om ringen och Bilbo, så om ni känner till en bok som någon som gillar dessa böcker kan gilla att läsa, sig gärna till!

Annons:
vendelay
6/21/16, 9:09 PM
#1

Kanske Önskemånglarens Dotter? Det är en trilogi och har lite samma stuk som böckerna du räknade upp. Tycker själv att den är väldigt välskriven och intressant. Det är inte en bok jag normalt sett skulle läsa men av någon anledning läste jag den första och fastnade totalt!

Maze Runner-böckerna. Inte riktigt samma stuk som de andra du räknade upp men riktigt bra böcker som har blivit filmer. Lite otäcka kanske men tror att målgruppen är ungdomar.

Bläckhjärta-trilogin. Bland de absolut bästa böcker jag läst! Handlar om en man som kan få berättelser att börja leva när han läser högt, men såklart med ett pris. 

Jag vet inte om detta är något som intresserar dig men jag chansar: böckerna om Steffi och Nelli. De är ganska gamla böcker men helt otroligt bra. Handlar om två tyska flickor som flyr till Sverige under andra världskriget, läsaren får följa deras nya liv och böckerna utspelar sig under flera år.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

lydisleon
6/21/16, 9:31 PM
#2

Kanske Guldkompassen-trilogin eller Narnia?

kastapasta
6/21/16, 9:31 PM
#3

Söker du främst bokserier eller fristående böcker?

Flöffo
6/21/16, 10:24 PM
#4

Six of Crows av Leigh Bardugo,  Red Rising av Pierce Brown, The Darkest Minds av Alexandra Bracken, Red Queen av Victoria Aveyard, The 5th Wave av Rick Yancey, Miss Peregrine's Home For Peculiar Children av Ransom Riggs. Jag har inte läst alla själv utan tog några från min lista som hade högst betyg och som låg under fantasy/sci-fi, då det verkade som den typen av böcker du gillar :)

//Flöffo

Hoseok
6/21/16, 11:53 PM
#5

Vargbröder-böckerna är ju ganska söta! Saknar dem lite.

ipopuma
6/22/16, 5:29 AM
#6

darkside böckerna

Annons:
VendelaS
6/22/16, 6:07 PM
#7

Legend av Marie Lu.

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

[Lindis123]
6/22/16, 9:44 PM
#8

The mortal instruments serien är jättebra!Den är skriven av Cassandra Clare, och det har också just kommit en säsong av en serie som heter Shadowhunters på netflix som baserar sig på de böckerna.Första boken heter stad av skuggor om jag minns rätt. #6 äntligen nån som gillar darkside<3

[Lindis123]
6/22/16, 9:46 PM
#9

Juste haha glömde Percy Jackson serien och Olympens hjälter serien:) båda e skrivna av rick riordan

Upp till toppen
Annons: