Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1143 ggr
[Mazamizari]
6/24/16, 6:04 AM

Tips på vad man kan göra under en hemsk semester?

Behöver helt ärligt bara skriva av mig just nu för mår piss dåligt och vet inte själv hur jag ska hantera det och sånt. Vet inte, humöret är en berg och dal bana och kan inte prata med någon om det heller. För min familj skulle bli ledsna om jag sa vad jag känner och min pojkvän vet inte hur han ska hantera det. Är just nu bortrest, så sitter fast. Jag kan inte göra något för att komma bort. Min dator är hemma och allt annat är hemma. Det enda jag har är min kamera och min mobil. Det blir långa kvällar på hotell rummet efter att ha varit ute och gått hela dagarna. Och just det hotellet jag varit på just nu har ett dåligt internet med. Så kan knappt kolla på Youtube. Jag hade höga förväntningar på resan. För det brukar vara kul att komma bort. Få se något annat, umgås med min bror men ändå ha kontakt med vänner och så via internet. Jag hoppades på mycket och allt blev tvärtom i princip. Inget blev som jag trodde att det skulle. Och nu ligger jag här och stirrar upp i taket för kan inte sova för jag mår för dåligt och har för mycket tankar i huvudet. För mycket besvikelse i kroppen typ. Ligger bara och tänker på hur jag trodde det skulle bli. Det började bra. Eller bra och bra. Det var bättre än såhär. Bror tycker inte om att resa men han klagade inte så mycket. Sen eskalerade det och blev värre och värre. Han klagade konstant. Han började bråka med mina föräldrar. Alla började bråka. Vi kunde inte ens äta middag utan att de andra bråkade för de var så arga på varandra. Medan jag bara satt där och typ längtade bort. Längtade hem till min dator som kan skärma bort mig från allt bråk. Sen fortsatte de att bråka. Sen valde de att bror kunde stanna på tinget eftersom han tyckte det var så tråkigt att gå runt i städerna. Han förstörde ju bara stämningen för alla andra typ. Men då blev det vara jag och mamma och pappa som gick runt. Det blev inte samma sak. För jag och bror pratar ju om andra saker och skämtar med varandra. Jag tycker ju de stunderna är speciella för det är ju bara på semestrar som jag får spendera kvalitetstid med honom. Annars är han upptagen med sitt. Så där försvann en av de sakerna jag såg fram emot mest. De slutade bråka iaf,åtminstone bråkar de mindre nu eftersom vi spenderar så mycket tid isär. Det värsta är kvällarna dock. Jag hade en vision om hur det skulle bli. Jag trodde det skulle bli som under förra resan. När jag kunde ligga i sängen och chatta med de två som betydde mest för mig. Vid första hotellet var iaf internet uppkopplingen bra. Så jag kunde chatta med min pojkvän. Men han jobbar ju. Inte på kvällen men under dagen. Så under dagen var jag mest ensam med. För den vännen som jag trodde skulle lysa upp min semester som förra gången var inte intresserad utav det den här gången. Jag försökte prata med henne men hon var inte direkt intresserad av att prata med mig. Så där krossades dem förhoppningen med. Så jag har mest suttit och kollat på Youtube klipp under kvällarna och de stunder på dagen då vi vilat benen efter att ha gått så långt. Men ja på det här hotellet är uppkopplingen dålig så att kolla på sånt hatt knappt gått det heller. Så jag har mest legat och rullat tummarna på kvällarna för finns inte mycket mer att göra. Visserligen hade jag kunnat starta tvn,men hur kul är det att kolla på den då nästan alla kanaler sänds på ett språk du knappt förstår? Tyska har aldrig varit min starka sida. Så jag hade inte förstått något av det som sades. Idag ska vi byta hotell igen och förhoppningsvis kommer det vara bättre internet på nästa så att jag kan fortsätta att kolla på Youtube klipp. För mycket mer än det händer inte. Men om det är lika dåligt som här så vet jag inte alls va jag ska göra. För jag orkar inte med fler kvällar som dessa. Sen kanske vi inte ens har wifi på hotellet efter nästa. Det vet vi inte ännu. Så då blir det ju ännu värre. Så… har någon något förslag på vad man kan göra? Tror inte vi har någon kortlek heller. Vet inte. Tror inte den här semestern kommer bli något bättre men något att ockupera tankarna med hade uppskattats. För vet inte står inte ut med mig själv just nu. Allt är bara blä. Inget blev som det skulle.

Annons:
[Jennah]
6/24/16, 6:49 AM
#1

Kan inte du och din bror hitta på nåt ensamma, för att undvika bråk en stund?

[Mazamizari]
6/24/16, 7:45 AM
#2

#1 Tror inte det, det enda han vill göra är att ligga i sängen och läsa på sin Ipad. Så gör han hemma med, det är därför vi knappt umgås längre.

[Mazamizari]
6/24/16, 5:08 PM
#3

Det nya hotellet hade bättre internet så blir Youtube igen. Men vet ju fortfarande inte hur det blir i nästa stad så ni har ungefär en dag på er att ge förslag på vad man kan hitta på då man inte har internet eller annat att pyssla med.

Flöffo
6/24/16, 6:20 PM
#4

Lite svårt när man inte känner dig och vet vad du gillar :/ Personligen hade jag antagligen gått runt och fotat mycket, tecknat, läst, det är sånt jag brukar göra när jag vill ta det lugnt men inte har internet. Du tycker inte om att gå runt på hotellet eller så? Jag tänker att det borde ändå finnas någon träningshall eller något annat kul där man kan hänga en stund. Har du berättat för din bror om hur du känner? Han kanske förstår.

//Flöffo

[Mazamizari]
6/24/16, 7:06 PM
#5

#4 Tyvärr finns det inget sånt då det är väldigt små hotell. Så det enda som de erbjuder är rum att sova i och ett ställe att äta frukost på ungefär. Tecknat hade jag nog gärna gjort, synd att jag inte tänkte på att ta med mina pennor och block. Fast det borde man ju kunna hitta någonstans tror jag.

Flöffo
6/24/16, 7:18 PM
#6

#5 Jaha, det låter lite trist. Ja, pennor och papper kan man säkert hitta någonstans utan större problem. Du gillar inte spel? Jag tänker att du kanske kan ladda ner några roliga spel och spela på mobilen eller datorn.

//Flöffo

Annons:
[Mazamizari]
6/24/16, 7:25 PM
#7

#6 Spel på mobilen har jag några stycken men skulle nog kunna ladda ner fler om jag hittar något kul. Någon dator tog jag inte heller med mig tyvärr då jag tänkte att mobilen och kameran skulle räcka bra, eller ja de gjorde det i planen jag utformade i mitt huvud kring hur resan skulle bli.

vendelay
6/26/16, 12:55 AM
#8

Kan du gå en sväng själv och fota omgivningarna? Vara mer delaktig (om du inte redan är det) i planerna, så ni gör saker du tycker är roligt/intressant? 

Tycker att du ska prata med din bror. Jag känner inte er så jag har förstås ingen aning om er relation men det låter ju som att ni bryr er om varandra och har roligt ihop? Förklara att du tycker att det är jättejobbigt och tråkigt utan honom och att du så gärna vill umgås med honom. Be honom släppa iPad:en och umgås med dig.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Mazamizari]
6/26/16, 7:45 PM
#9

#8 Delta i planerandet får varken jag eller bror göra då det är våra föräldrar som betalar. Så då anser de att de har rätten att bestämma över det hela. Jag hade nog fått gå runt om jag velat men eftersom vi går runt hela dagarna så är jag väldigt trött i benen och fötterna på kvällen. Jo jag och min bror har en bra relation till varandra, han räknar mig som en av sina bästa vänner och det gör jag med. Det är bara att vi inte umgås särskilt mycket förutom då vi kanske spelar ihop eller äter vid middagsbordet. Vet faktiskt inte om jag vågar prata med honom om det dock, att jag gärna velat att han deltog för det är enda gången det bara är han och jag utan andra vänner med. Anledningen till att jag känner mig tvekande är för att han typ genomgick en personlighetsförändring när han fick cancer för ett par år sen. Han är inte sjuk längre. Men ja han är inte riktigt samma kille som han var, han är fortfarande urgullig och jag tycker han är toppen men samtidigt är han väldigt apatisk och blir väldigt lätt arg över det mesta. Så jag tror han skulle bli arg på mig och det orkar jag väl inte riktigt med då alla andra bråkar större delen av tiden. Hittills är det bara jag som inte hamnat i något bråk med dem och vill helst undvika det under hela resan.

[Mazamizari]
6/26/16, 10:23 PM
#10

Kan väl tillägga att hotellet har internet men det var det värsta hittills. Kan inte se på Youtube, kolla på instagram eller snapchat. Så har spenderat kvällen med att bara läsa om saker på internet då bilresan tog ungefär sju timmar idag så fanns ingen god för att göra något när vi väl va framme. Men kommer nog leta efter papper och pennor då vi är ute och går imorgon för att kunna ha något att göra på kvällen.

ipopuma
6/27/16, 5:34 AM
#11

kan du nt köpa en bok på engelska i stan för att läsa?

[Mazamizari]
6/27/16, 7:43 AM
#12

#11 Brukade gilla att läsa böcker förr men sen jag började plugga på högskolan så får böcker mig bara att känna mig utmattad och illamående. Bokantalet till varje kurs är löjligt högt, ungefär 5-7 stora böcker på en månad. Så under sommaren och då jag är ledig så håller jag mig så långt bort ifrån böcker jag bara kan numera. Trist då jag verkligen gillade att läsa förr.

vendelay
6/27/16, 8:40 AM
#13

Hur gammal är du?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
[Mazamizari]
6/27/16, 8:49 AM
#14

#13 21, började plugga på högskolan direkt efter gymnasiet.

Corgitok
6/27/16, 12:43 PM
#15

Hur länge ska du vara där? Kan du inte upptäcka tyskland?

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

[Mazamizari]
6/27/16, 12:49 PM
#16

#15 Tio dagar sammanlagt och nu är det fyra kvar. Upptäcka Tyskland är ungefär det jag gör då vi bilat runt hela landet snart. Det är därför vi byter hotell varannan dag.

Corgitok
6/27/16, 12:54 PM
#17

Men ni kan pptäcka tyskland på ett annat sätt. Promenera till en trevlig och rekommenderat plats och ha det trevligt :) Kanske någon park?

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

vendelay
6/27/16, 5:31 PM
#18

Men alltså, du är ju vuxen. Du kan väl ta några egna beslut? Det måste ju finnas någonting du tycker är roligt? Det blir inte bättre än en gör det.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Mazamizari]
6/27/16, 5:46 PM
#19

#18 Vad är det du menar att jag ska göra? Varför tror du att jag ber om råd det är ju för att jag helt enkelt inte vet vad jag ska kunna göra på grund utav extremt dåligt psykiskt mående just nu.

vendelay
6/27/16, 7:01 PM
#20

#19 Jag menade inget elakt, jag menade bara att det är jättesvårt för oss när vi inte vet vad du gillar eller har möjlighet att göra. Om du gillar böcker - gå till ett bibliotek. De har säkert engelska böcker som du kan kika i (antagligen inte låna, eftersom ni åker runt så mycket). Om du gillar att promenera - välj en ny väg du inte gått förut. Om du gillar att teckna/rita - köp ett block och sätt dig någonstans där du känner att du får inspiration. Om du gillar att cykla - hyr en cykel för en dag. Om du gillar museer - googla/fråga i receptionen vart det finns intressanta sådana. Om du vill umgås med din bror - be honom. Om du vill göra något annat än dina föräldrar vill - prata med dem, argumentera för din sak. Om du gillar kortspel - köp en kortlek/gör en egen. Det var menat som ett gott råd, det blir inte roligare än du gör dig 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
[Jennah]
6/27/16, 10:26 PM
#21

Kanske du kan överraska brorsan och få med honom ut på så sätt? Bjuda på mat/fika/muséum/nåt annat och gå bara ni två? Annars kanske du kan möta honom på hans nivå. Vill han spela på plattan så spela med honom?

vendelay
6/27/16, 10:58 PM
#22

#21 Bra förslag!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Mazamizari]
6/28/16, 6:24 PM
#23

#20 Jo det förstår jag, vet inte var en sämre dag igår så det spillde nog över i det jag skrev. Ber om ursäkt för det, tog en paus och samlade ihop mig igen. Jag uppskattar alla förslag jag har fått och har använt mig av några för att skingra tankarna något! Jag förstår att det är svårt för utomstående att ge förslag då de inte känner mig. Tyvärr så kan jag tappa bort mig själv ibland med och helt glömma bort vad jag tycker om att göra för att orken och humöret blir för lågt. #21 Det var ett jätte bra förslag, tack!

Upp till toppen
Annons: