Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 947 ggr
Bellie
2016-06-26 01:01

Idiot till kille? Fast jag e kär i honom...Hjälp?!

Sen jag började i 7:an har jag varit småkär i en kille som jag gått i samma klass med sen i 6:an. I början av 7:an började han prata och skoja med mig och min bästis. Och sen dess har vi alla tre varit bästa vänner. Och i bland kan han verkligen vara en pain in the ass men ibland är han hur gullig och "förstående" som helst, och vi två tjejer pratar om våra "tjejiga" problem med honom och han har respekt för oss. Och det var då jag började få underliga känslor (har nog aldrig riktigt varit kär i någon förut, jag har aldrig kysst någon eller varit i hop med någon, inte ens på dagis) och jag tror att jag är kär i honom. 

Men så förstördes allt, en ny tjej började och han började vara med henne väldigt mycket och jag och min bästis tyckte det var supertråkigt, nu ignorerade han nästan oss. Om vi hälsade sa han bara "hej" men när han kände för det så började han prata och skoja med oss men sen t.e.x efter lunchen så fanns vi inte för honom igen. 

Ett tag efter det så började en ny tjej i vår klass och nu är dom nog ganska tajta precis som min bästis och jag var med honom innan. Den andra tjejen som började innan och den nya tjejen som började alldeles nyss och han var hela tiden nu och det känns bara jobbigt.

Jag skriver till honom ibland på snapchat men det känns bara som att jag stör honom. Men för ett tag sen var jag i Skottland och då skrev han till mig att han också ville till Skottland och att han tyckte det var så häftigt i Skottland. Jag kände mig speciell av någon anledning. Men efter så kände jag mig så dum för att jag innan känt mig speciell. Han skrev ju bara till mig för att jag var i Skottland.

Så han pratar bara med mig när han känner för det och jag känner mig så speciell men efter känner jag mig så dum. Jag gillar honom så mycket men samtidigt är jag så arg på honom. Jag känner att jag vill vara tillsammans med honom och fantiserar om det och jag kan verkligen föreställa mig med honom. Jag vet inte vad jag ska göra… Ibland får jag hintar om att han verkligen tycker om mig. Det är jag säker på att han gör, förut sa han att han ville ha kontakt med mig efter att vi gått ut 9:an och sånt. Och han köpte julklapp till mig (en mössa med "inbyggda" vantar, han har också en sån som han brukar låta mig låna) och kom hem till mig och gav den till mig (innan dom andra tjejerna började på vår skola och han fortfarande var med oss).

Hjälp vad ska jag göra?! Jag vill göra något men vad?

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Annons:
Hoseok
2016-06-26 02:35
#1

Det enda du egentligen kan göra är att prata med honom? Det är supersvårt för oss på TiF att avgöra vad denna snubbe vill och kan. Han kanske är en osäker kille som har svårt att fästa sig vid människor eller så är han en kille som leker med folks känslor. Det kan du bara avgöra själv, genom att prata med honom och vara partisk. Säg som det är till honom. Säg att du känner att han övergett dig lite när han börjat umgås med andra och att du undrar vad han faktiskt tycker om dig. Den frågan, "Vad tycker du om mig?" brukar funka (av egen erfarenhet, inte mer. Då syftar jag på romantiska relationer, som jag uppfattade att detta var? Rätta mig om jag har fel).

Sen måste du försöka avgöra själv, som sagt. Är han värd att slösa din tid på och kämpa för? Det är onödigt att kämpa om man själv inte gör det tydligt. Ja, det är svårt. Säger inte att det är lätt. 

Tänk också på att vänner kommer och går. Älta inte för länge över förlorade relationer, du kommer hitta nya, som du antagligen tycker är bättre!

What doesn't kill you makes you stronger. 😉

Bellie
2016-06-26 08:15
#2

Tack! Vi var inte i hop eller så vi var bara vänner. Just nu vet jag inte vad jag vill. Är arg på honom samtidigt som jag tycker om honom jättemycket. Men prata med honom kommer jag göra någon gång men inte just nu för just nu vet jag inte vad jag vill.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Corgitok
2016-06-26 16:20
#3

Har varit med om ungefär samma sak. Det jag gjorde var att försöka kontakta så lite som möjligt, blocka, tänka över annat å försöka ignorera.   Personen som gjorde så ville typ inte vara min vän mer och började ignorera mig. Kunde inte försöka få upp kontakten för hen brydde sig inte trots att vi var bra vänner innan.

Jag tror att det kan finnas 2 alternativ.

1. Fråga personen varför och försöka prata om det

2. Skita i honom och/eller skaffa en ny vän (kan hända att han kommer tillbaka då eller att du får en ny bättre vän)

Men kom ihåg: Vänner kommer och går, men de äkta består..

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Bellie
2016-06-26 21:02
#4

#3 Tack ❤️ Svårt att ignorera för att jag tycker om honom, men han är inte värd det ändå, ska försöka ignorera ett tag, iallafall tills jag börjar 8:an efter sommaren.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Corgitok
2016-06-26 22:01
#5

#4 Tog mig ett halvår om inte mer. Inget kul men det kom över iallafall.

Hoppas att det löser sig snart för det är j*vligt jobbigt att inte få besvarad kärlek😕❤️

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Bellie
2016-07-03 21:59
#6

#5 Mm, känns jobbigt men men. ❤️ Tack :)

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Annons:
Upp till toppen
Annons: