Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 920 ggr
JohannaOlivia
2016-06-26 03:30

"Anonymous"

Hej allihopa! Jag behöver typ lite akut hjälp.. Fick precis ett meddelande på appen kik.. Av någon som kallade sig för Anonymous.. (Han pratar engelska) Jag började med o fråga ifall jag kände honom men han svarade inte på den utan skickade en länk ( blasze.tk/G49QBJ ) och sa att de va en bild på honom.. Jag klickade på den och en bild på anonymous kom upp.. Och han sa att han hade några saker gällande mej och så skickade han bild på min IP adress o karta typ och så stod de vilken telefonabonnemang jag hade.. Och nu vill han att jag ska göra allt han säger annars kommer han hacka alla mina konton.. Vad ska jag göra?! Dock så har jag läst på sidor att man kan få IP genom att typ skapa nån fakesida som en sån han skickade men öndå.. Har ni någon erfarenhet? Tror ni han kan/kommer göra det om jag inte svarar? Ska jag blocka? Snälla behöver hjälp.. MVH Johanna

Annons:
[lillelull]
2016-06-26 04:30
#1

Slank bara in på tråden här och tycker sånt här är väldigt obehagligt och ska tas på allvar! 
Du måste anmäla  och/ eller berätta för dina föräldrar omedelbart!
Gör ingenting han säger! 

Allt för många såna här saker händer just nu barn/ tonåringar som skickar vågade/naken bilder till människor över internet pga att de blir hotade med att deras familj ska bli skadad eller djur och skickar bilder på hus och allt sånt! 
 Förstår verkligen att du är rädd och orolig! 
Ta upp det med en vuxen i din närhet så fort du kan och jag tycker du ska anmäla honom till polisen! 
Var inte rädd att berätta om det för någon i din närhet, det är bättre d än att gå och bära på något sånt här och bli hotad och rädd! 
Återkoppla gärna hur de går. Var rädd om dig 🌺

_Fisken
2016-06-26 08:31
#2

Ja, det där är bara bullshit. Ta bort messet. Jag hade nån flottig snubbe som RINGDE mig och sade att han var från Microsoft. Han lät som han kom från Indien o talade halvdålig engelska. Han sade att de (MIcrosoft!) sett att jag hade ett virus. Vikket skitsnack! Aldrig Microsoft skulle ringa mig!!
Ialla fall var han ute efter att jag skulle gå till en speciell hemsida. Jag lät han fortsätta men jag googlade sidan innan jag skrev in den och det visade sig ju vara ett scam givetvis. Så jag bad han hoppa i Egeiska havet och lade på luren.
Så klicka inte på nån länk eller nåt. Svara inte.

Accalia
2016-06-26 10:38
#3

Ignorera han bara

Hoseok
2016-06-26 12:43
#4

För det första: tryck inte på länkar från främlingar sådär. Någonsin. Det som hänt är att han på länken kunde ta fram din IP och resten av infon. All info du sa är hur enkel som helst att få fram. Vem som helst kan kolla det. Med tanke på att han bara gett infon du gav så är det ingen fara. Men om man vill vara säker så kan du ju alltid bara fabriksåterställa din mobil. Anonymous skulle inte hota barn för övrigt. Tvärt om så har de kämpat för att hänga ut pedofiler och andra som hotar barn.

JohannaOlivia
2016-06-26 20:05
#5

Har inte svarat honom på hela dagen idag eller natten igår.. Han skrev idag, alldeles nyss att jag skulle svara och att han visste att jag hade berättat om honom för mina kompisar.. Har endast skrivit detta inlägg och skickat snap till vissa personer om detta.. Hur har han fått reda på det? Eller är de bara en ren gissning av honom..?

ÄlskarHamstrar12
2016-06-26 20:14
#6

#2 dom ringde till hemtelefon kanske 10 ggr på en dag. Min bror som är vuxen tyckte dom pratade skit roligt haha. Han fattade ju att de va fejk så han bara skrattade efter varje samtal ahha x) sedan nästa gång dom ringde försökte han prata som dom o han bah " hello im calling from mincrosoft" ( asså till dom som brukar låtSas Riga därifrån. Direkt efter hör han att mannen som prata bah "fuck". Haha x)

Annons:
Upp till toppen
Annons: