Annons:
Etikettfamiljen
Läst 1160 ggr
powerade
2016-06-26 17:37

Dop present

Någon som har bra tips på doppresenter till en liten kille? Ska på namngivelse den 10 och inte kommit på nåot än xD ( min brorsson)

Annons:
Hoseok
2016-06-26 17:54
#1

Underlättar att veta hur gammal han är. ;)

Fridaaaa
2016-06-26 18:05
#2

Ska du på namngivelse eller dop? Står en sak i huvudrubrik och en i texten :)

Minnessaker brukar vara uppskattat
Presentkort
tex

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

taylor__lambert
2016-06-26 18:17
#3

Jag fick ett halsband i 18k guld som dopgåva av min mammas kusin.
Jag fick av någon annan en speldosa med en elefant i glas ovanpå som spelar "en busschaufför".
De är de två saker jag vet att jag har fått och som jag även har kvar än idag.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Halvdansken
2016-06-26 18:44
#4

När jag var fattig o arbetslös  och skulle ge doppresent, så gav jag en hel hög med tidningar från den dagen/veckan. Morgontidningar, kvällstidningar,  veckotidningar. Kul att titta i när man blir äldre.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

powerade
2016-06-26 21:15
#5

#2 är namngivelse. Men är väl tyyyp samma sak, fast sker på olika sätt? Är det någon skillnad på vad man kan ge i present?: D

Fridaaaa
2016-06-26 21:21
#6

#5 Nej det är ingen direkt skillnad, bara undrade :) 
För dop sker med präst och så, namngivelse så blir man ju inte döpt.
Jag är döpt men kommer ha namngivelse om jag får barn :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
powerade
2016-06-26 21:51
#7

#6 skrev dop där uppe för är säkert någon som inte vet direkt vad namngivelse är:)

Swadika
2016-06-26 22:06
#8

Det finns ju de vanliga doppresenterna som fotoalbum, sparbössor, mina tänder burkar, servis och liknande. Men många äldre ger dessa, vi brukar ge bort böcker. Typ Astrid Lindgren, Elsa Beskow eller sångböcker kanske.

Annars kanske en namntavla (går att göra själv om man vill), någon leksak (kanske ett trätåg eller träskallra), något med hans namn (typ en filt, nalle eller något),  döp en stjärna efter honom, en mätsticka som man kan mäta längden på  eller kanske något smycke. 

Vad har du för budget? Lättare att komma på något då 🙂

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

vendelay
2016-06-26 22:36
#9

Jag gillar verkligen Halvdanskens idé med tidningar. jag skulle nog tycka att det vore allra roligast att ha tidningar från dagen en föddes, för att se hur världen såg ut lixom. Vilka nyheter som hamnade på första sidan och vad vi tyckte var viktigt.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

powerade
2016-06-27 11:38
#10

Hmm Bra idéer, det får kosta precis vad som helst:)

Maria
2016-06-27 11:48
#11

En kul present som kan användas lite längre fram är Fjällrävens söta små ryggsäckar för barn. Fjällräven kånken.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: