Annons:
Etikettövrigt
Läst 831 ggr
Smillaaa00
2016-06-27 00:29

Adhd? Hjälp

Hej, Har fått massa kommentarer om att mina vänner tror att jag har adhd, de säger åt mig att kolla upp det. Sa det till min mamma en gång men tror inte hon tog det seriöst. Har jättesvårt att koncentra mig i skolan, betygen sjunker mest. Pratar enligt alla andra väldigt högt och fort, är lixom överallt när jag umgås med folk, hatar att ligga hemma en dag och vill helst ha något att göra hela tiden. När jag pratar med någon så säger jag massa saker jag inte menar för jag tänker mig inte för. Stressar jättemycket och kan inte fokusera på en viss sak för jag börjar bara tänka på allt annat. Kan det vara adhd? Vad ska jag göra? Har även slagit till kompisar några gånger, aldrig jättehårt men ändå. Utan att mena det, vill verkligen inte göra det. Häromdagen hade jag tydligen slagit till en kompis kanske rejält, hade dock druckit så behöver ju inte vara adhd för det.. Blir lätt arg om jag inte får som jag vill. Behöver verkligen tips på Vad jag ska göra :( Tack på förhand

Annons:
vendelay
2016-06-27 00:45
#1

Det är omöjligt för oss att svara på. Om du känner att din mamma inte tar dig seriöst, testa att gå till skolsyster eller ungdomsmottagningen. De kommer att lyssna på dig och hjälpa dig!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Smillaaa00
2016-06-27 00:49
#2

Men tänkte mest att det är symptom på adhd

kim1980
2016-06-27 01:05
#3

Hej ja är symtomen . Var lika dant för mig Hatade tv sitta stil.. Men har i dag medicin var grav ADHD . Det många gör fel är på skynda dosen . För lite kunskap fortfarande tyvärr.. Utredning så får du svar och hjälp. .

Sindri
2016-06-27 01:09
#4

Det kanske det är. Eller inte. Ingen här kan ställa en diagnos på dig från ett inlägg. Det är att ta på sig ett stort ansvar. Nu är det ju skollov så någon skolsyster finns ju inte att  får tag på. Det skall finnas en ungdomsmottagning att tillgå för alla, och de har tystnadsplikt om du inte vill att de skall tala med dina föräldrar. Det kostar ingenting att besöka den.

http://www.umo.se/ungdomsmottagningar/

kim1980
2016-06-27 01:29
#5

Det är sant . Vi kan bara förstå el i alla fall dem som har suttit i den båten.. men mer kan vi inte göra. Länken där är en början ändå tycker jag. Sen är på psykolog som gör utredningar. . Blir svårt klara av skolan annars. Jag förlora min skol tid. Men har sjukbidrag som väll är så har mer en adhd.. men hade inte haft det . Då hade blitt svårt dagens samhälle. . Våga be om hjälp. Inget löser sig utan sin egen driv kraft. .

Upp till toppen
Annons: