Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 717 ggr
[Littlepig]
2016-07-02 22:49

Kroppskomplex och börja träna??

Jag har en massa kroppskomplex och gillar inte min kropp samt ansikte. Tycker jag bl.a. Har för lite former, liten röv osv. Vet inte varför det är viktigt för mig att ha det men jag har usel självkänsla som gör att jag tycker att jag skulle bli värd mer om jag blev snyggare. Jag börjar må sämre i mig själv, någon som har likadant? Tips? Alla svar hjälper! Sedan min andra fråga? Hur mycket tränar ni? Hemma/någon annanstans? Vilket område tränar ni mest (mage, armar osv)? Tacksam för svar.

Annons:
Silver83
2016-07-02 22:58
#1

Jag kände som du när jag var i tonåren. Fast jag var åt  andra hållet, tyckte jag var för fet, hade för fet röv osv. Däremot var jag inte nöjd med hur jag såg ut, vare sig kroppen eller ansiktet. Kändes som att jag alltid var den sämsta. 

Att du blir mer värd för att du ändrar dig stämmer inte för fem öre. Möjligtvis för dig själv i så fall. Du är värd lika mycket som andra, oavsett hur du ser ut.  Är du nöjd med dig själv så märks det utåt, och många andra gillar när man gillar sig själv (utan att det går till överdrift). 

Om du känner att du har problem med den du är, gå och prata med någon. Om du inte kan/vill prata med dina föräldrar, prata med en psykolog eller liknande. Det kan hjälpa mer än du tror. Jag hade samma problem som du, och det tog ett bra tag innan jag insåg att jag faktiskt var värd lika mycket som andra. 

Träna! Delvis för att få bättre självkänsla, men du kommer också må mycket bättre inombords. Gå till ett gym, börja dansa, simma, spring… Gör det du gillar bäst. Testa dig fram att hitta nåt som gör dig glad och får dig att må bra.

[Littlepig]
2016-07-03 02:06
#2

Tack för din hjälp, det behövs! Ska ta åt mig av dina råd.

hahael
2016-07-03 15:21
#3

Ifall du ska börja med styrketräning på t.ex gym specifikt fria vikter så se till att du lär dig en del om det innan du kör, annars kan du bara skada dig själv.

Klart att laxen ska ha en jolle

[Devya]
2016-07-03 17:22
#4

Jag rekommenderar träning. Det hjälpte åtminstone mig.. Jag tränar 5 dagar  i vecka och 1-2h per gång.  Jag vet inte om det hjälper mitt utseende men jag mår psykiskt bättre av att träna.

Upp till toppen
Annons: