Annons:
Etikettövrigt
Läst 642 ggr
Anonymos
2016-07-03 21:25

Hur använder man tampong?

Hur lyckas man på smidigast sätt att föra in en tampong så den sitter rätt på direkten? Jag har försökt göra allt i min makt för att få in den rätt, övat sedan jag fick mens (är 19 fagra år idag), men känner bara skav.. Trycker in den så långt jag kan, men så fort jag går känner jag den ändå.. Använt mini alla gånger!

Jag ska till min pojkvän i helgen och kommer då ha min mens. Jag vill denna gången inte gå runt eller sova med flera lager bindor, nattbindor, papper, handdukar och annat bök, som gör att det känns som man går runt med en blöja. Jag använder ppiller och har i övrigt inte ont av att jag blöder som jag gör (blödde mer innan jag käkade ppiller). 

Frågan är om jag ska prova att köpa ett paket och försöka åter en gång.. Jag avskyr bindor, och menskopp är inget alternativ just nu pga min ekonomi!

Snälla.. ni som använder tampong! Hjälp.

/Anonymos

Annons:
Honestyisdead
2016-07-03 21:33
#1

Det är olika vad som fungerar. En del sitter och hukar. Andra har ett ben på toa sitsen.  Sedan för man den snett upp mot ryggraden. Testa med glidmedel på när du övar.

[Horse24]
2016-07-03 21:37
#2

Försök trycka in den så långt det går, sitter den inte tillräckligt långt in kan det skava en hel del. Tänk också på att du ska vinkla tampongen lite bakåt när du sätter in den. Om du blöder lite och därmed använder en mindre tampong (alltså en tampong i rätt storlek) borde det inte skava, men det kan det göra ibland ändå, har själv problem med det vissa dagar.

[134643]
2016-07-03 21:49
#3

Hur långt trycker du in den? Försök att trycka in den så att du för in hela fingret, då borde den inte kännas. Sen blir det ju som att du vinklar den lite bakåt, sen för mig i alla fall vinklar jag den tillbaks "mot magen" den sista biten, dvs tills mitt finger tar slut. Det finns ju ingenstans den tar vägen, så tryck in den så långt du kan bara 👍

Anonymos
2016-07-03 21:51
#4

Tack för alla tips =)

/Anonymos

Em_
2016-07-04 00:55
#5

Prova med bara fingret så får du lite känsla för riktningen. Och slappna av så klart, men det har du säkert redan fått höra ;)


Majaa12
2016-07-04 01:01
#6

Nu är det ju inte svar på din fråga men om det inte funkar kan du väl fortsätta äta p-piller så att du inte får mensen alls? :)

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Annons:
Accalia
2016-07-04 01:35
#7

Testa använda klövervaselin också

reckoner
2016-07-04 10:24
#8

Du lär lyckas om du gör följande

1. Köp OB.s minitaponger med silk touch-överdrag

2. Testa dagen i menscykeln då du har som mest mens

3. Testa direkt efter en varm dusch

Om du ej lyckas fortfarande kan du gå och prata på umo och få individuella tips osv

Lycka till!

[Devya]
2016-07-04 10:29
#9

Jag klarar inte alls av de där minitampongerna. Det är helt fysiskt omöjligt för mig att få in en sådan och jag har försökt från och till i 10 år nu (har nu ett paket jag fick från en vän, men som aldrig blir använt för jag får inte in dem).

Det enda som har fungerat för mig är tampax, de med hylsor. Det har varit så otroligt lätt och smidigt jämfört med de där små krångliga tampongerna.  Sen rekommenderar jag att sätta på lite vaselin, på toppen av tampongen. Gör det lite lättare att föra in.

Anonymos
2016-07-04 18:03
#10

#6: Tanken var ju det, men har inga fler kartor och hinner inte till apoteket denna veckan, för har ingen skjuts.

/Anonymos

Upp till toppen
Annons: