Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1082 ggr
Anonymtjej:)
7/3/16, 11:03 PM

Kroppskomplex

Vet inte riktigt om min rubrik passar in. Såhär ligger det till: jag är 14 år och ska börja i åttonde klass till hösten , jag är oerhört kort och har inga tecken på pubertet. I skolan känner jag mig nedtryckt på grund av hur jag ser ut och det känns som att jag måste bete mig som en bebis för att jag ser ut som en. På jumpan i skolan vågar jag inte byta om med andra jag går på en toalett och byter om. Jag känner mig väldigt feg när jag gör så, hur ska jag våga byta om med andra? Och hur ska jag bli nöjd med den jag är och godkänna hur jag ser ut?

Annons:
Galopptjejen_98
7/4/16, 9:33 PM
#1

Hej du, du är bara 14 år än. Du kommer växa och bli längre, du kommer komma in i puberten, ge det sin tid. Alla tar olika lång tid på sig och alla är olika.

Du ska inte behöva känna dig nertryckt för hur du ser ut. Alla är fina och vackra, precis som man är. Du ska inte behöva bete dig så, var bara dig själv och försök lite i taget att byta om med de andra. Vet att det kan kännas jobbigt men det kommer gå bra om ett litet tag. Kom ihåg och tänk att alla är fina som dem just är och att alla ser olika ut men alla är vackra som dem är. Träna på det och säg till dig själv att du är fin som du är.

Om du vill byta några ord så får du mer än gärna skriva till mig :)

Det du gör idag kommer du vara tacksam för i framtiden

Upp till toppen
Annons: